2. leht 5-st

Postitatud: 31 August E, 2009 21:25
Postitas argo1974
Töötamisel tekib kapis ülerõhk, mis peab kuidagi välja saama, selleks ka ventilatsiooniavad. Kusjuures liivatolmu väljub sealt väga vähe, ju sumbub kuidagi kahe seina vahel. Tolmu äratõmme on omaette teema, seda pole veel installeerinud, aga pole niiväga vajadust ka tundnud. Oluline on hea valgustus.

Postitatud: 31 August E, 2009 22:29
Postitas zyndapp666
ma paneksin ventilaatori lülitile reostaadi vahele - hea lihtne võimalus tõmmet reguleerida. Põnev teema!

Postitatud: 31 August E, 2009 22:40
Postitas alopex
Ehitasin ka endale kunagi sellise kapi nii 25 aastat tagasi ja võtsin samuti malli "veterani" kapist. Tol hetkel oli kättesaadavaks materjaliks vineer . Kasutasin vist 3mm vineeri . Ehitasin sisse ka valgusti, aga ei teinud ventilatsiooni. Mõned korrad isegi sai seal sees tööd tehtud, aga kuna ventilatsiooni ei olnud, siis töö tegemine oli nagu pimeduses kobamine ja see liiva sõelumine,kuivatamine oli nii tüütu, et üpris varsti lõin kogu kupatuse laiali ja kuna ei teeni selle tööga elatist, siis oli mõtekam osta teenus sisse.

P.S Ostsin aga sel kevadel Stokkerist liivapritsi, kus liiv läheb topsikusse ,
aga veel pole saand proovida

Pilt

Liivapritsikapp.

Postitatud: 01 September T, 2009 08:17
Postitas Veteran
Oma kappi olen kasutanud pisemate detailide puhastamiseks, nagu tsikliraamid, poritiivad ja poldid- mutrid, mis seejärel läksid kroomimisele Viljandi Ekskavaatoritehases. Poja 50 ccm ja Cz ehitamisel kasutatud mattkroomitud jupid kestavad muuseumis senini.
Autoveljed ja sellised tõsisemad tükid on ikka mõttekam liiva- haavlipritsifirmas lasta teha.

Terv. Enno Öövel.

Postitatud: 01 September T, 2009 11:17
Postitas janek555
Soovitan ventilatsiooni sisse puhuma panna, mitte välja imema ja suunata laia ribana õhk vastu klaasi. Minul on probleemiks just klaasile sadestuv tolm ja üldse läheb klaas kole ruttu matiks.

Postitatud: 01 September T, 2009 12:22
Postitas Veteran
janek555 kirjutas:Soovitan ventilatsiooni sisse puhuma panna, mitte välja imema ja suunata laia ribana õhk vastu klaasi. Minul on probleemiks just klaasile sadestuv tolm ja üldse läheb klaas kole ruttu matiks.
Tõepoolest, see on hea mõte, et klaasi tolmu eest kaitsta ja ilmselt kestab klaas siis ka kauem. Eks see on ka imeva ventsüsteemi korral võimalik suunata sissetuleva õhu juga klaasile. Ja eks need probleemid kambriseinte kaitsmisegagi olenevad sellest, kui võimast pritsi kambris kasutada.

Terv. Enno Öövel.

Postitatud: 02 September K, 2009 08:34
Postitas mic24
Autorestauraator kirjutas:Argole:
Ma saan nii aru, et sul eraldi ventilaatorit ei olegi? Kas sul töötades nähtavus ära ei kao? Mina olen saanud nii aru, et ventilatsioon on vajalik selleks, et liivatolm välja tõmmata ja tagada nähtavus.

Ja kas kapist tulev liivatolm tuleb siis tuppa? Või töötad õues?
Ventilatsioon on vajalik,imemis ventilaatori võimsus L/min. peab
ületama sisseluleva õhu koguse.peab olema veel lisa ava-d (võib suunata
vaate aknale),
Kapil on sügavust vahe arvestades suurusega,kui paned käed kappi
võtad kätte liiva püstoli kui suur on see detail mida töötled.

Postitatud: 02 September K, 2009 10:41
Postitas janek555
[quote="mic24"

imemis ventilaatori võimsus L/min. peab
ületama sisseluleva õhu koguse.
[/quote]

Miks? Et tolm tuppa ei trügiks?

Postitatud: 02 September K, 2009 12:14
Postitas Autorestauraator
Jah, selle sissepuhuva ventilaatoriga on küll nii, et ainult sellest ei piisa. Siis tekib kapis ülerõhk ja tolmu tuleb igast praost tuppa. Väljatõmme peab olema nii võimas, et kapis sees oleks hõrendus ja liivatolmust ka ikka lahti saaks.

Ma mõtlesin, et võibolla proovin akende puhastamiseks kasutada kompressori suruõhku. Eks näis, kas kompressori võimsusest piisab.

Liivapritsikapp.

Postitatud: 02 September K, 2009 12:52
Postitas Veteran
Eks see akna tolmusus oleneb ka imeva ventilaatori võimsusest. Mul näiteks aken häirivalt tolmuseks ei muutu, küll aga katab liivakiht ventilaatori väljumisava ümbrust st. ventilaator liiga võimas.
Arvan, et tuleb kamber kõigepealt tööle saada ja seejärel edasi täiustada sest praktikas tulevad kõik probleemid paremini välja

Edu kõigile! Enno Öövel.