Metalli oksüdeerimine

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Sõnum
Autor
siimlane
VVK liige
Postitusi: 281
Liitunud: 12 Märts K, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn

Metalli oksüdeerimine

#1 Postitus Postitas siimlane »

Tervist

Tahaks natuke põhjalikumalt ning praktilisemalt uurida metalli oksüdeerimise tehnoloogiat. Pannonia ratastel on poltidel kasutatud kolme erinevat pinnatöötlust - katmist kroomiga, tsingiga ning oksüdeerimist.

Niipalju kui mina praeguseks aru olen saanud on protsess suhteliselt lihtne - kuumutada detail punaseks ning seejärel õlivanni. Huvitav kas sobib igasugune õli või peab kindlasti mõnd spetsiaalset kraami kasutama. Kas kellelgi on varasemaid praktilisi kogemusi antud vallas?

Siim
Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
Motorkuli FV-60 '1967
White T9 '1966

zyndapp666
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 343
Liitunud: 02 Aprill K, 2008 00:00
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

#2 Postitus Postitas zyndapp666 »

Õliga tehes ei pruugi tulla päris see mida tahad - enamasti jääb üsna tugeva lillaka varjundiga.
Olen ise juures olnud kui sai kokku segatud korralik keemiline lahus kuhu isegi treilaastu sisse pidi lisama, see oli tehtud keevasse vette. Haljad detailid mis sinna sisse sai uputatud nägid hiljem ikka väga ehedad välja :D
Eks palju sõltub ka sellest mida täpsemalt saada tahad, on ju ka variant lasta must tsink peale aga see on midagi muud kui oksüdeerimine. Milline on originaalkate? Tsink või oksiid?
Igatahes kui sul on huvi oksüdeerimise vastu siis saaksin uurida et mis selle lahuse sees täpsemalt oli, tean vaid niipalju et see tuli üsna mürgine ja seda sai ohutuse mõttes õues tehtud :D
Soovides parimat, Siim.

siimlane
VVK liige
Postitusi: 281
Liitunud: 12 Märts K, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn

#3 Postitus Postitas siimlane »

Tere

Keemiakatseid tuleb ikka läbi viia hästiventileeritud kohas:) Pinnakate mida taga ajan näeb välja selline:

Pilt

Kas tööstuslikult ka tänapäeval midagi sellist kasutusel on?

Siim
Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
Motorkuli FV-60 '1967
White T9 '1966

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Oksüdeerimine.

#4 Postitus Postitas Veteran »

Kogemus õli abil oksüd. siis selline, et kasutasin vene ajal ainukest "autooli" . Ms-20 pole proovinud. Päris punaseks polnud vaja ajadagi, tähtsam oli kogu pinna ühtlane temp. Tegin nooruses suitsumehena püstol-välgumihkli( FN koopia)
Jahitarvete poodides pidi olema müügil relvade pinna taastamiseks mingi keemia, kasuta seda!

Terv. Enno.

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#5 Postitus Postitas Autorestauraator »

Uuri siit ka: http://www.vg.ee/
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

kass
VVK sõber
Postitusi: 200
Liitunud: 15 Oktoober K, 2008 00:00
Asukoht: Türi

#6 Postitus Postitas kass »

Kui ise oksüdeerida, siis Zündappi poolt mainitud protsess peaks olema kõige paremat tulemust pakkuv. Ilmselt peab ta silmas meetodit, kus teras lahustatakse kuningvees (treilaastud, puru lämmastik- ja soolhappe sees), eraldub mürgine lämmastikuühend, nn rebasesaba, tekib oran¸ hapukooretoaline möga (elus rooste :P ), seda kantakse detailile, keedetakse vees, harjatakse jne jne mitu korda kuni saab hea. Nii kaeti omal ajal ka relvadetailid.
On veel meetodeid. Kuumutamine kaaliumsalpeetri sees jne.
See õli sees mustaks laskmine ja "relvasinega" katmine ilmastikukindlat katet eriti ei anna.
Nn "mustamisest" ka foorumitest läbikäinud soomlase lehel lisaks valutööle, nikeldamisele jms.
niipalju siis "smalltalk`i " sel teemal :wink:

http://timo.santerihapponen.net/

siimlane
VVK liige
Postitusi: 281
Liitunud: 12 Märts K, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn

#7 Postitus Postitas siimlane »

Tere

Käisin täna relvapoest läbi ja ostsin endale relvasine. Enne selle keemiaga katmist peaks atsetooniga pinna puhastama, ja peale reaktsiooni õliga pesta ning peaks must toon olemas olema. Purgi eest küsiti 190 krooni aga sellega peaks ikka üht-teist jõudma ära teha enne kui otsa saab.
Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
Motorkuli FV-60 '1967
White T9 '1966

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#8 Postitus Postitas alopex »

Kui katse tehtud, anna teistele ka teada ja näha.

zyndapp666
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 343
Liitunud: 02 Aprill K, 2008 00:00
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

#9 Postitus Postitas zyndapp666 »

Pane kindlasti pilte enne/pärast stiilis, see täitsa huvitav teema. Nagu kass mainis siis minu kirjeldatud meetodit praktiseerivad eelkõige luuavarte sõbrad :wink:
Soovides parimat, Siim.

armex
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: 11 Detsember N, 2008 00:00

Metalli oksüdeerimine

#10 Postitus Postitas armex »

olen kunagi veneajal ostnud jahitarvete poest seda vedelikku,oli väike pudelikene maksis päris palju selle ajakohta.Õpetus oli ainult inglisekeelne,pudel USA oma,inglisekeel oli kehva ja ka tulemus vilets.
Eitulnud nii hea kui relva tehase must.Arvan et oli ka oma viga,tegin midagi valesti.

Vasta

Mine “Vaba teema”