1. leht 1-st

Ratase valitsuse maksuambitsioonidest

Postitatud: 06 Detsember T, 2016 08:02
Postitas Autorestauraator
Andres Tõniste võttis kõik ilusti kokku:

"Tänaste uudiste valguses, on valitsusel plaan maksustada, autode esma regamine ja omanikuvahetuse regamine kõigil alla 3,5t autodel.
Ei ole mõtet loota, et seadusesse mingid erandid vanaautodele sisse kirjutatakse kui ise ei torgi.

Ma leian, et võiks koostada mingi klubilise pöördumise, et vabastada sellest maksust autod vanuses 35 aastat ja üle. Kuna selliste sõidukite puhul on tegemist tehnikakultuuri pärandiga ja selle säilitamisega aga mitte autodega selle igapäeva tähenduses.
Kui igasuguste maksude tulemusel kaovad tänavatelt ära 20- aastased autod, siis nad ei lähe mitte kuuri alla oma aega ootama vaid pressi alla. Ja 20 aastat hiljem vaadata et miks meil ei ole säilinud 40 aastaseid autosid ? Täna on raske uskuda, et 30 aasta pärast Honda CRV võib olla sama haruldane kui täna on Ford Sierra.
Lätlastel oli vaja kokku ajada paarkend Fordi mingi reklaami jaoks. Palju nad said ? Eestist said 2. Leedust veel mõned.

Parim mees selle pöördumise koostamiseks oleks Sirk. Võiks torkida veel teisi klubisid ka. Kaotada ei ole ju midagi. Kui on korralikult põhjendatud pöördumine ja erand on lihtsalt defineeritav, siis miks see ei võiks läbi minna."


Toetan Andrese mõtet! Aga seda peaks tegema Vanatehnika Klubide Liit. Siis an pöördumisel kaalu.
Ratase valitsuse plaani mõte on raha korjata. Seda saab teha seal, kus seda on. Tahad autot osta - maksa!
Ei kujuta küll hästi ette, mis hakkab juhtuma hinna-skaala alumise otsa autodega, mille hind on paarsada ... viissada €? Maksad pool veel riigile? ... ja lähevadki metalliveskisse.
Aga mul on meeles, et kunagi olid veel kavalamad mehed, kes maksustasid habemed ja pead! Tahad pead kanda - maksa!

Re: Ratase valitsuse maksuambitsioonidest

Postitatud: 07 Detsember K, 2016 14:08
Postitas Autorestauraator
Autorestauraator kirjutas:Andres Tõniste võttis kõik ilusti kokku:

"...

Ma leian, et võiks koostada mingi klubilise pöördumise, et vabastada sellest maksust autod vanuses 35 aastat ja üle. ..."

Tere.
Uurisin seda teemat Vanatehnika Klubide Liidu juhatuse liikmetelt. Kas on midagi plaanis?
Tõnu Piibur vastas umbes nii:
Indrek on koostanud kirja, kuhu tuleb minu allkiri, et esialgu uurida Maanteeameti käest, kui palju on tehinguid vanemate kui 35 aasta vanuste sõidukitega ja mis laadi need tehingud on, kas kustutamised või omanikuvahetused. Seejärel saame otsustada, kas palume maksuvabastust kõikidele üle 35 aasta vanustele sõidukitele, või ainult Musta Numbri sõidukitele. Ühest küljest on meie prioriteet tunnustatud vanasõidukite eest seismine ja nende maksuvabastuse suhtes ei ole ka kellelgi võimalik mõistlikku vastuseisu tekitada.
Lihtsalt vanade sõidukite eest seismine on veel aruteluks sobiv teema.


Nii et, arutame!

Mina oleks küll seda meelt, et võiks seista kõigi vanemate kui 35 aastat vanade sõidukite eest. Päris igapäeva-tarbesõiduk selline vanur ju enam olla ei tohiks? Võibolla mõni üksik erand välja arvatud, aga see ei muuda asja. Fakt on see, et kui mõni noorem harrastaja tahab omale esimest (või ka mitmendat) sõidukit soetama hakata, siis on selle soetamishind palju kallim. Ja arvan, et paljud vanad sõidukid jõuavad, selle asemel, et tänavapilti rõõmustada, metalliveskisse. Halvem veel, et noored ei huvitu vanatehnikast, vaid leiavad muu tegevuse...

Re: Ratase valitsuse maksuambitsioonidest

Postitatud: 07 Detsember K, 2016 22:32
Postitas Andres
Selle musta numbri vabastus ei muudaks suurt midagi. Mitu tehingut on aastas musta numbriga ? No igal juhul vähe. Auto millel juba on must number, on põhimõtteliselt juba veskist päästetud ja elab veel sada aastat. See regamis maks selle auto edasist ajalugu ei mõjuta (kuid jah siiski, näitab riigi poolset suhtumist). Või siis tuleks OLULISELT leevendada musta numbri kriteeriume, Soome eeskujul, siis oleks sellest kindlasti abi.

Küll aga mõjutab see plaanitud seadus restaureerimata (aga siiski korralike) vanade autode tulevikku.

Re: Ratase valitsuse maksuambitsioonidest

Postitatud: 08 Detsember N, 2016 14:06
Postitas Autorestauraator
Andres kirjutas:Selle musta numbri vabastus ei muudaks suurt midagi. Mitu tehingut on aastas musta numbriga ? No igal juhul vähe. Auto millel juba on must number, on põhimõtteliselt juba veskist päästetud ja elab veel sada aastat. See regamis maks selle auto edasist ajalugu ei mõjuta (kuid jah siiski, näitab riigi poolset suhtumist). Või siis tuleks OLULISELT leevendada musta numbri kriteeriume, Soome eeskujul, siis oleks sellest kindlasti abi.

Küll aga mõjutab see plaanitud seadus restaureerimata (aga siiski korralike) vanade autode tulevikku.
Kõik vanasõidukid tuleks sellest maksust vabastada!

Minu arvates võiks veteransõiduki või vanasõiduki mõiste defineerimisel lähtuda FIVA (The Federation Internationale des Vehicules Anciens) Torino põhikirja määratlusest.
Meil siin, Eestis, tehakse kõiki asju natuke teistmoodi. (Aga ju siis nii on hea.)

FIVA käsitluse järgi klassifitseerub vanasõidukiks mehaanilisel jõul liikuv maanteesõiduk, mille vanus on
vähemalt 30 aastat, sõidukit säilitatakse ja hooldatakse õigesti ning teda ei kasutata igapäeva-liikluses.


See viimane: ei kasutata igapäeva-liikluses, ei tähenda küll seda, et sõiduk peab olema muuseumieksponaat. Vastupidi, FIVA toonitab, et "Oluliseks tuleb pidada vanasõiduki rolli transpordivahendina."

FIVA Torino põhikiri ja tehniline koodeks on eestikeelsena leitavad siit:
http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewto ... f=9&t=2867

... nõus, tõlge pole just kõige parem! Ilmselt oli alg-keel kas prantsuse (või itaalia) keel. See tõlgiti inglise keelde ja siis eesti keelde. Aga mõtted peaks olema arusaadavad.

Re: Ratase valitsuse maksuambitsioonidest

Postitatud: 09 Detsember R, 2016 00:39
Postitas Andres
Oluline point on juba see kui selline vanaauto erisus sisse viidaks. See näitaks mingit hoolivust riigi poolt ja annaks aluse (ja miks mitte ka harjumuse) vanasõidukite puhul arvestada erisustega.
Mul on kõrva jäänud sellised numbrid, et EL toll loeb vanasõidukiks üle 35 aastase sõiduki. Seda seaduses ei ole, aga see on kujunenud mingiks standardiks (ei pretendeeri siin absoluutsele tõele aga nii on meelde jäänud).

Ka ARK defineerib vanasõidukit 35 aastaga (ma ei tea küll miks nad seda üldse defineerivad)

ARK on öelnud, et Eesti registris olevate autode keskmine vanus on 12 aastat . Seega see 30 aasta piir on isegi loogilisem.

Re: Ratase valitsuse maksuambitsioonidest

Postitatud: 09 Detsember R, 2016 10:42
Postitas SpecialGarage
Oled Eestist ära ja tuled tagasi ning siin toimuv võtab kukalt kratsima.
Samas selleks takistused ongi selleks et neid ületada.
Üldiselt olen Andresega täiesti nõus, mustale numbrile tänases seisus poleks iva, v.a. kui just must number ei kavandata ümber Soome eeskujul.
Tõesti ei saa ma hetkel aru mis riigivaenlaseks saad sellega et 2päeva aastas sõidad ja tegelikult oled täielikult ohutu keskkonnale. Igatahes sadu kordi vähem kui hübriidauto poole aasta jooksul.

Minupoolne nägemus oleks see, et alla kirjutaks ikka võimalikult kõik ja paljud ühingud/seltsid/ettevõtmised/mittetulundusühingud gruppidena - mitte ei oleks üksiku seltsi hüüe kõrbes.
See näitaks kui palju reaalselt on pühendunud kodanikke keda selline teema puudutab. Samas siis oleks ka rohkem reaalseid ja vajalikke huvisid tagatud mitte ühe seltsi oma. Seniks kui seda pole - pole meid ega seda teemat ka olemas ülejäänud igapäevase elu raames silmaklappidega elukeskkonnale.

Arvestama peab sellega et tänaseks on Eestis ka tõsine kogus vanasõidukeid (mingi kindel mahu% arvel olevatest) mida polegi veel arvele pandud,
on ajutiselt kustutet, või on eelnevalt aastatepikkuses taastamises enne kui arvele läeb.
Seega võib see number tähtis olla kas need autod enam eestisse siis jäävadki - vähemalt registrisse tänaste plaanidega, tõenäosus väike. Rääkimata kavandatavatest sõidukitest ja registris olevatest, sest eesti inime on nutikas ja eks võtab siis omad abinõud appi kui ikka elada enam ei lasta.

Re: Ratase valitsuse maksuambitsioonidest

Postitatud: 09 Detsember R, 2016 14:19
Postitas Autorestauraator
Andres kirjutas: ... Mul on kõrva jäänud sellised numbrid, et EL toll loeb vanasõidukiks üle 35 aastase sõiduki. Seda seaduses ei ole, aga see on kujunenud mingiks standardiks (ei pretendeeri siin absoluutsele tõele aga nii on meelde jäänud).

Ka ARK defineerib vanasõidukit 35 aastaga (ma ei tea küll miks nad seda üldse defineerivad)...
Mõisted on lahti seletatud siinsamas foorumis, Vanasõidukina tunnustamise käsiraamatus, 2012, teine väljaanne:
http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewtopic.php?f=7&t=19

2.1. Mis on vanasõiduk?
Vanasõiduk on õigusliku mõistena kasutusel alates 29.10.2006, kui jõustusid teede- ja sideministri 18.05.2001 määruse nr 50 «Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded» § 3 p 105 ning majandus- ja kommunikatsiooniministri 10.08.2004 määruse nr 170 «Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri» § 2 p 25. Need õigusaktid sätestasid vanasõiduki definitsiooni: “vanasõiduk on teaduse või tehnika arengut kajastav, ajaloolis-kultuurilise väärtusega, kollektsionääridele või muuseumidele huvi pakkuv sõiduk, mille valmistamisest on möödunud vähemalt 35 aastat ja mis on vanasõidukiks tunnustatud”

Alates 01.07.2011 kehtestab vanasõiduki mõiste liiklusseadus, mille § 83 sätestab:
Liiklusseaduse § 83. Vanasõiduk
(1) Vanasõiduk on teaduse või tehnika arengut kajastav, ajaloolis-kultuurilise väärtusega, kollektsionääridele või muuseumidele huvi pakkuv sõiduk, mille valmistamisest on möödunud vähemalt 35 aastat.
(2) Sõiduki vanasõidukina määratlemiseks peab sõiduk olema vanasõidukina tunnustatud.
(3) Vanasõidukina tunnustamine on vanasõidukina registreeritava sõiduki tehnonõuetele ja originaalsusele kehtestatud nõuetele vastavuse kontrollimine.
(4) Vanasõidukina tunnustamist teostavad vähemalt viie vanasõidukiklubi määratud ja Maanteeameti tunnustatud kaks asjatundjat, kes väljastavad vanasõidukina tunnustamise akti. Vanasõidukina tunnustamine, tunnustamise akti väljastamine ning selle juurde kuuluvad toimingud teostatakse sõiduki omaniku või vanasõidukina tunnustamise taotleja kulul.
(5) Vanasõiduki tunnustamise, registreerimise ja tehnonõuetele vastavuse kontrollimise korra ning tehnonõuded vanasõidukile ja nõuded selle varustusele kehtestab majandus- ja kommunikatsiooniminister määrusega.

Lahtiseletatult tähendab see seda, et vanasõiduki „tiitlile“ võib kandideerida iga auto, mootorratas, buss, veoauto või muu teeliikluses kasutatav sõiduk, mille valmistamise ajast on vanasõidukina tunnustamise taotlemise hetkeks möödunud vähemalt 35 aastat ning mille omanik peab seda edasise säilitamise vääriliseks.

Vanasõidukina tunnustamise protseduur on võimalik läbi viia ka selliste sõidukite suhtes, mis ei osale teeliikluses või mis teeliikluses osaledes ei pea kasutama riiklikku registreerimismärki (jalgrattad, hobuvankrid vm), kuid eelkõige on tunnustamise protseduur mõeldud teeliikluses kasutatavate sõidukite jaoks.