1. leht 1-st

Sigulda mäkketõus 2013, ehk kuidas kasutada klassikut..

Postitatud: 05 Oktoober L, 2013 17:01
Postitas Andres
Väga vahva üritus ja üli-kõva video siit: http://youngtimerrally.lv/youngtimer-ra ... 013-video/ , fotod kogu üritusest: http://youngtimerrally.lv/youngtimer-ra ... 2013-foto/

Re: Sigulda mäkketõus 2013, ehk kuidas kasutada klassikut..

Postitatud: 05 Oktoober L, 2013 20:20
Postitas Autorestauraator
Kirjuta natuke üritusest ka!
Sinu autot oli mitmel pildil näha, videos ka vilksamisi, kuidas läks?

Sergei oli viimasel pildil punase bensiinivinkuga, ilmselt sai miskis klassis auhinnalise koha?

Re: Sigulda mäkketõus 2013, ehk kuidas kasutada klassikut..

Postitatud: 07 Oktoober E, 2013 20:40
Postitas aksel73
Tere.
Siin ka Siguldast juttu http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=45721
Allan.

Re: Sigulda mäkketõus 2013, ehk kuidas kasutada klassikut..

Postitatud: 07 Oktoober E, 2013 22:20
Postitas Andres
Kuna korraldajad on juba "vanad kalad" siis kogu üritus oli hästi planeeritud, ja kulges ladusalt. Esimene osa oli pealkirja all Sõidumeisterlikkus, kus sai siis kurikate vahel tiirutada, katseid oli 2, topelt S siis 360 pluss veel teine kurikas 360 ja jälle topelt S. Siin sai kiirelt selgeks, et hea aeg sõidetakse näiliselt aeglaselt. Visuaalselt efektseid kummipõletajaid oli lahe vaadata aga ajad väga head ei olnud. Katse-eksitus meetodil sai selgeks, et ei olnud vahet kas rada läbida esimese või teise käiguga.. aga jah põhitõed ikkagi kehtivad. Suur mootor on abiks, kiire rool ei tee paha, aga auto peab väike olema. Kurikate vahel olid nobedamad BMW E21, VW Golf, Jetta ja SAABid.
Isegi seda kummale rada paremini klapib kas esi- või tagaveolisele ei olnud kerge ilma kellata öelda. Aga enda jaoks avastasin üllatusega: auto (Triumph Spitfire4) käitus palju stabiilsemalt kui autos oli kaks inimest. Kuna plokk difrit pole siis kogu aur läks sisemisele rattale, samas kahe inimesega pardal oli pidamine tunduvalt parem ja auto käitumine ka stabiilsem. Ajavõtt käis silma järgi stopperiga, seega see väga täpne kindlasti polnud. Minul üldarvestuse kusagil 5-6 aeg. Janek (Saab 900) vist oli 3-4 aeg.

Teine osa oli Mäkketõus, rada u. 700m. Algas langusega, kurv oru põhjas ja teine kurv tõusul. Kuna Läti on teadagi "mägine maa" siis seda piirkonda nimetati ei rohkem ega vähem kui Läti Šveitsiks. Katseid oli kolm ja isiklikult minul oli küll jahe kui rajale tuiskasin. Asja võeti võrdlemisi tõsiselt ja kogu ürr oli ikka väga sportlik. Kuni 1300cm klassi pani kinni sigull, stiilipuhtad suusad ja kohvrid ilusti pakiraamil, ei mingeid sparcosid. Ilmselt seal kapoti all ikka näpitud oli sest ega ta 1600cm klassi võitjale ka palju ei kaotanud. Saabid olid popid ja neid oli palju. Kuni 2l klassis tõi võidu koju Valdo(Saab96). Sergei (Citroenil) sai karika bensu-kanku näol "lahe olemise" eest :wink: .
Lätlastele iseloomulikult on neil suhted politseiga head ja kogu trass oli politsei poolt ürituse ajaks suletud. Läbi lipsas ainult 70-nene memm jalgrattal.. Olenemata halvast ilmast oli isegi publikut raja äär täis ja peab ütlema, et 80-nega läbi S kurvi tuiskavaid klassikuid oli päris lahe ka kõrvalt vaadata, ega seal tagasi ei hoitud. Finišis said nobedamad mehed 140 sisse, see fikseeriti politsei radariga. Ajavõtt käis raadio teel, stardis kell käima ja finiši vend kiljus siis raadiosse kui auto kohal oli. Aga aeg läks kirja muidugi sajandiku pealt :D .
Kogu ürr vöeti üles mitme kaameraga, kaameraid laoti peale autodele, sisse ja katusele, ja kogu see pull käis nii professionaalselt, et mõni vend ilmselt ei teadnudki, et tema auto peal ka kaamera oli.
Kokkuvõttes oli väga timm üritus. Tulemuse mõttes seal raske usa rauaga midagi teha ei ole, aga nende uisutamist märjal rajal vaadata oli seda ägedam. Üldvõitja oli valge Porche 924, aga ta oli teistest ka peajagu üle.