Skoda 1201 STW

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Vasta
Sõnum
Autor
Iff
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 06 Aprill P, 2008 00:00

Skoda 1201 STW

#1 Postitus Postitas Iff »

Tervist Vanatehnika.ee pere !

Mul on olemas selline üsna harudalne Tsehhi päritolu auto nagu Skoda 2101 STW ehk nö "universaal". Vanakese saatus on lahtine, ei tea mida peale hakata. Kahjuks on autost alleski vaid ainult kere, samas olukorras nagu ta 90te teises pooles Tallinnast toodud sai.

Lisaks kerele on tal peal osa originaal mootorist mis peaks olema 1.2 liitrine, 33kw ning all originaal sillad. Põhi on olematu sest kui ma õieti mäletan, oli ta puidust põhjaga. Mingite andmete järgi toodeti seda autot 1955-1961a kuid tehn. passi järgi 1970.. Eks vene ajal ei osatud sinna muud targemat panna. Olemas on ka mingi osa klaasidest, rool, armatuur, osad näidikud kuid polstrid, istmed jm puudub. Samuti pole ka kere uus, vaid üsna mäda kuna ta on umbes 20a õues seisnud.

Huvitavaks teeb selle auto veel 4 ust millest 1 on juhiküljel, 2 kunde küljel ning üks taga. Samas pole tegu nö "õige ambulantsiga" sest katusel puudub tulukese koht.

Hiljem katsun organiseerida paar pilti selle auto varemetest, kuid mida sellega üldse peale hakata ning mis võib olla sellise vraki väärtus ? Vanaraua hinnaga 3000eek seda maha ei müüks, pigem las seisab siis edasi, kuid vanaraud ta pigem just ongi.

Illustreeriv pilt
Pilt

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#2 Postitus Postitas Autorestauraator »

Mäletan neid autosid.
Usun, et suurem osa nendest, kui mitte kõik, olid ikka kiirabi või muude arstiabi autodena kasutusel. Tallinnas oli Termin Autopark, Luha tänaval, kus nad pesitsesid.

See, et sul katusel tule kohta pole, ei pruugi veel seda tähendada, et see sanitaarauto ei olnud. Minu mäletamise järgi kõigil seda katusetuld polnud.

Lõpetasin TPI 1974. Siis lõpetas meie kursusega koos üks kutt Saaremaalt. Temal oli just selline, ilma katusetuleta. Ilmselt sõitis see auto Saaremaal edasi, poiss oli minumeelest autobaasis mingi asjapulk.

Kui sul püsivust jätkub, soovitaksin see masin siiski taastada. Vanus on juba soliidne, ilmselt Eestis algusest peale sõitnud. Suur osa algmaterjalist ka olemas. Ja arvan, et sellele masinale on üht-teist saada ka. Kui mitte Eestist, siis Tshehhist kindlasti.

Muidugi on see suur töö ja oht on selles, et ei ole püsivust tööde lõppu ära oodata. Seepärast lahuta kogu see suur projekt väiksemateks:
mootor; esisild; tagasild; .... ; kere jne.
Ja ära tee kõike korraga, siis saad mõne "osa" valmissaamisest rõõmu ka tunda!

PS.
Pane, kui teha otsustad, see projekt projektide lehele välja. Siis saavad teised sinu tegemistele kaasa elada, kiibitseda, nõugi anda.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

kass
VVK sõber
Postitusi: 200
Liitunud: 15 Oktoober K, 2008 00:00
Asukoht: Türi

#3 Postitus Postitas kass »

On selliseid autosid ja nende jäänuseid ilmselt veel Eestis teisigi, ka selle foorumi vähemalt ühel liikmel on üsna palju sellist masinat vist veel alles. Ehk annab endast märku ka...

Iff
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 06 Aprill P, 2008 00:00

#4 Postitus Postitas Iff »

Ei mõelnudki päris seda, et sanitaarina see kasutusel polnud, vaid, et just nö tüüpilise sanitaarautona ta välja ei näe märgi puudumise tõttu.

Miks mina seda taastama ei hakka on see, et esiteks, ei jõua kõigega tegeleda, teiseks puuduvad vahendid ning koht ja kolmandaks lahkun isamaalt maailma avastamiseks pikemaks ajaks. Otsene huvi sellise auto vastu puudub ka kuna USA päritolu autod ning 70-80aastate Saksa autod tõmbavad kordi rohkem.

Vanamehega kahepeale on üle 10aasta seisnud poolik M400 ning paar vene päritolu tsiklit, nii, et Skoda aeg jõuaks kätte aastal 2040 ehk :lol:

Aga elame, näeme :)

Vasta

Mine “Vaba teema”