1. leht 1-st

3. Küljekarbid

Postitatud: 20 Aprill L, 2013 09:54
Postitas Valts
Plekitööde juures oli plaan tavalisest veidi lõdvemalt võtta, ehk igat originaalset triipu jm taga ajama ei hakka, et saaks kuidagi veidi kiiremini ja lihtsamalt. Kasutasime näiteks erinevate süvendite ja tugevdusribide jaoks juba olemasolevaid abinõusid ja töövahendeid mitte ei hakanud neid spetsiaalselt selleks projektiks tootma.

Päris ülejala siiski ei lasknud, keskmise volgahuvilise petaks ilmselt ära.

Alustatud sai eesistujate jalge all olevatest ristikarpidest auto põhja all. Kuna väikesed roosteaugud olid juba läbi ja karbist pudenes liiva ja roostepuru, sai need eemaldatud.

Pilt

Salongi seestpoolt, kui ära oli lõigatud ka tükike põhjaplekki, nägi poolraami sisse mis oli roostepuru ja muud soga täis.

Pilt
Võimaluste piires sai see puhastatud ja roostesurmaga töödeldud. Mis seal muud tarka ikka teha oskad.

Uus põhjaplekk ja karp.

Pilt

Kui mõlemad pooled valmis, sai edasi mindud vasakpoolse küljekarbiga.
Oli see vast kere küljes kõvasti kinni, andis ikka puurida-lõigata ja lõhkuda enne kui see kolaki põrandale kukkus.

Pilt

Kuna keskmine uksepost kinnitus alt karbi külge, sai see enne karbi eemaldamist paari torujupi ja keevitusega fikseeritud.

Siin siis põhjaplekkide servad ja ristitalade otsad puhastatud-korrastatud, osaliselt välja vahetatud.
Uus sai tehtud ka esiplaanil näha olev kronstein mis ühendab poolraami ja küljekarpi. Need kipuvad vist Volgadel hävinema, nagu erinevate projektide juures näha on olnud.

Pilt

Kuna kiire otsing asjalikele küljekarpidele tulemust ei andnud, otsustasime karbid ise teha. Huvitav ka ju, kas ja kuidas õnnestub.

Sisemise poole toorik juba tuleb....
Pilt

Peab ütlema et see Volga karp on üks päris salakaval asi. Esmapilgul tundub selline sirge ja lihtne asi olevat aga lähemal uurimisel ilmneb nii mõnigi detail millele tuleb personaalselt läheneda.
Näiteks sisemise karbi tagumine ots.

Pilt

ja ka esimene ots...
ja neid nüansse on veelgi.

Pilt

Nüüd sai sisemise karbi juba ajutiselt kere külge kinnitada ja ka vahelehte proovida. Vaheleht pärineb "Kauplus Volga " riiulitelt.

Pilt

Küljekarbid peidavad endas ka mitmeid tugevdusi tungrauaga tõstmise kohtades. Siin üks neist.

Pilt

Edasi sai välja töötatud viis kuidas valmistada originaalilähedast välimist karpi. Proovitükk.

Pilt

Pean tunnistama et alguses oli plaani teha ilma nõgususeta karbid aga erinevaid arvamusi kuulates ja pilte vaadates otsustasime ikkagi originaalilähedase kasuks. Tööd oli veidi rohkem aga ehk jääb tulemus jääb silmale parem vaadata.

Siin juba terve karp valmis volditud ja ajutiselt paigas.

Pilt

Välimine karp valmis tehtud. Sellegi sees tugevdused

Pilt

Karbid said seestpoolt värvitud ja punkkeevitusega kokku liidetud.

Pilt

Siin siis juba karp kere külge keevitatud.

Pilt

ja viimistletud:.

Pilt

Karbi tagumine ots mis jääb rattakoopa sisse nägi välja umbes selline. Taaskord veidi lihtsustatud variant originaalist.

Pilt

Selline ta sai, koopasügavuses näha ka see otsatükk.

Pilt

Teise poole karp tuli ilmselgelt samamoodi, seda siin lahkama ei hakka.