Enne aasta lõppu peaks ka mõnede projektide kajastamisele punkti panema, vähemalt suuremate tööde osas.
Pagasniku luuk suur remonti ei vajanud, sai vaid lahti võetud, seestpoolt puhastatud-värvitud ja paar pisemat lappimist tehtud. Seejärel liimisin välimise poole külge kenasti originaali jäljendava materjali.
Ja kui sisemine pool peale pandud, nägi päris ok välja.
Jäid veel teha servad ja oligi valmis.....
Juba mõnda aega tagasi alustasin omaniku soovil ka veermikuosadega tegelemist. Kõik tuli viimse osani laiali lammutada-puhastada-värvida. Kogu sillamajandus oli ikka täielikult amortiseerunud, laagrid roostes ja kinni, tihendid-kummiosad puruks, jne. Ainult pidurikliotsid olid pea uued.
Sisuliselt sai tellitud pea kõik saadaolevad kuluosad, kui teha siis juba teha.
Tagasilla uued laagrid-tihendid näiteks.
Tagavedrud tulid samuti uued, vanad olid väsinud, pakkides erinev arv lehti ja nendestki mõned mitmeks tükiks. Ei näinud põhjust hakata neid vedrupakke elustama, uued tulid odavamad.
Muidugi tulid kõik uued jupid haljana, ehk kõik tuli puhastada-värvida, muidu oleks põhja all juba peale esimesi sõite suhteliselt roostekarva vaade. Poldid -mutrid ja muud pisikesed jubinad käisid tsingivannis. Loomulikult tulid uued piduritorud-klotsid-silindrid-trumlid ja kõik muu.
Üldiselt on see veermiku tegemine minu meelest suht tüütu tegevus, kogu aeg otsi mingeid pudinaid taga, tellitud komplektidest on sageli mõni kinnitusvahend vale või mõni puks puudu. Siis jääb jälle mingi polt tsinkimata jne.... Kõik see venitas asja kuudepikkuseks nokitsemiseks aga lõpuks ta siiski valmis sai.
Peale seda läks juba kere kiirelt raami peale ja tehtud said viimased sättimised ja rihtimised kereosade juures. Seegi oli tegelikult paras peavalu nagu ikka. Kõik need suured detailid omavahel lõplikult sobima saada ja värvivalmis sättida.
Maaler käis ja vaatas, viisin veel mõned korrektuurid sisse ja lõpuks võis juba oma ratastel kere töökojast välja ajada.
Tühjalt, ilma kroomi ja muu nännita näeb see auto paras bagi välja minu arust.
Ja mõned päevad hiljem tuldigi Cadillacile järgi. Nii nagu ta kunagi hämaras toodi, samamoodi ka sügiseses õhtupimeduses ära viidi.
Edasi hakkab auto kallal tegelema maaler, kes lubas ehk jaanipäevaks töö valmis teha teiste asjade kõrvalt.
Tegemist vajavat kraami on selle auto juures veel aga kõvasti, pool garaazitäit.
Ehk kajastame edaspidi neidki tegemisi kuigipalju.
Lõpud....
Sõnum
Autor
Mine “Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]”
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum