Tagumised rattakoopad on täitsa olemas:
Häda on selles, et need koopad on üsna läbi... roostetanud. Algul oli mul plaan, et puhastan ära, ehk saab mõnda keerukamat kohta kasutada. Lähemal uurimisel selgus, et see oleks tühi töö...
Katsusin siis selle rattakoopa enam-vähem sirgeks toksida, et saaksin õige kuju ja mõõdud. Abiks oli ka ühe poole puitosa:
Siis meisterdasin rattakoopa mudeli:
Nüüd on vaja sellele puitmudelile millimeetrisest plekist kest peale teha.
12. Tagumised rattakoopad
-
- VVK liige
- Postitusi: 3027
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3027
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: 12. Tagumised rattakoopad
Minu meetod kereplekkide tegemisel on siiani seisnud selles, et teen valmis plekitükid vastavalt mudeli kujule:
Kahjuks ei oska väga suuri tükke teha, seepärast tuleb neid väikesi tükke palju. Ja keevituskohti samuti!
Vahepeal ikka kontrollin mudeli peal, kas kuju on õige:
Ja nii ikka edasi:
Kuni lõpuks kogu koorik valmis:
Puitribidest mudeli eelis on see, et väga lihtne on peegelpildis teise poole mudelit teha: kruvid välja ja pane teistpidi kokku:
Nüüd siis teise poole jaoks sama töö...
Kahjuks ei oska väga suuri tükke teha, seepärast tuleb neid väikesi tükke palju. Ja keevituskohti samuti!
Vahepeal ikka kontrollin mudeli peal, kas kuju on õige:
Ja nii ikka edasi:
Kuni lõpuks kogu koorik valmis:
Puitribidest mudeli eelis on see, et väga lihtne on peegelpildis teise poole mudelit teha: kruvid välja ja pane teistpidi kokku:
Nüüd siis teise poole jaoks sama töö...
-
- VVK liige
- Postitusi: 3027
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: 12. Tagumised rattakoopad
Katsetan selle poole tegemisel natuke teistsugust taktikat. Proovin teha valmis rattakoopa tagumise poole ja siis esimese poole. Kui need valmis, keevitan pooled kokku. Asi on selles, et kuna keevitusi on palju, tõmbab plekk päris palju ära, esialgse kuju andmiseks on palju pinnimistööd.... vaatan kuidas seekord õnnestub:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3027
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: 12. Tagumised rattakoopad
Rattakoopa esimene pool:
Peab ütlema, et see koopa kahest osast tegemine õigustas ennast. Kõik sujus palju lihtsamini. Pooliku koopaga manipuleerimine tööpingi all on palju lihtsam.
Ka kokkukeevitamine sujus ilusti.
Altvaade:
Nüüd on mõlemad rattakoopad niikaugel, et võiks paika sobitada...
... kui ainult teaks, milline see õige koht ja asend on!
Tuleb vist enne natuke puidutööd teha, rattakoopa puitkaared valmis teha ja siis paistab...
Peab ütlema, et see koopa kahest osast tegemine õigustas ennast. Kõik sujus palju lihtsamini. Pooliku koopaga manipuleerimine tööpingi all on palju lihtsam.
Ka kokkukeevitamine sujus ilusti.
Altvaade:
Nüüd on mõlemad rattakoopad niikaugel, et võiks paika sobitada...
... kui ainult teaks, milline see õige koht ja asend on!
Tuleb vist enne natuke puidutööd teha, rattakoopa puitkaared valmis teha ja siis paistab...
-
- VVK liige
- Postitusi: 3027
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: 12. Tagumised rattakoopad
Nüüd on puiduosa valmis:
Selle järgi saab rattakoopad parajaks lõigata ning paika panna:
Alumine serv keeratakse umbes 10 mm osas ümber puidu:
Kinnitamine käib puidukruvidega:
Nüüd saab hakata küljeplekke tegema.
Selle järgi saab rattakoopad parajaks lõigata ning paika panna:
Alumine serv keeratakse umbes 10 mm osas ümber puidu:
Kinnitamine käib puidukruvidega:
Nüüd saab hakata küljeplekke tegema.