Vaata vastamata postitusi | Vaata aktiivseid teemasid Tänane kuupäev 22 Oktoober Teisipäev, 2019 14:29



Vasta teemale  [ 13 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
 11. Mootoriruum/ der Motorraum 
Autor Sõnum
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2941
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Mootoriruum moodustub mitmetest detailidest.
Ninaplekk, iluvõre ümbris

Pilt

Nii vana masina kohta on see detail üsna heas korras. Päris alumine serv on vaja taastada, ei midagi keerulist.
Edasi mootoriruumi küljeplekid:

Pilt

Need on üsna õnnetud. Palju kordi remonditud, ringi tehtud... need tuleb suures osas asendada. Küljepleki poritiiva pealne serv ehk õnnestub taastada ja uuesti kasutusele võtta.
Salongi ja mootoriruumi vaheline sein on suures osas valmis:

Pilt

Vaid küljeplekkide alumised otsad ootavad esiporitiibasid, et õige kuju välja mõelda.
Ja mootorikate, kaheosaline. Keskelt pikihingega ülestõstetavad plekid. Need on pärit teise mudeli pealt, aga üsna rahuldavas seisus:

Pilt

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


18 Juuli Reede, 2014 19:12
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2941
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Nii, kust otsast seda ehitamist siis alustada?
Otsustan, et külgedest. Mul on kasutada viis küljeplekki, aga kahjuks ei ole ühtegi sellist, nagu vaja...
Võtan ühelt vanalt küljelt külgtoe. Puurin kattepleki keevituse kohad välja ja saan sellise detaili:

Pilt

Teiselt küljeplekilt teise. Harjan need puhtaks:

Pilt

Need on nüüd kõverad ja katkised. Remondin need ära, taon kuju õigeks.
Siis valmistan esimesed ja tagumised küljeliistud, mis kinnituvad poltidega:

Pilt

Nüüd keevitan küljekontuuri kokku:

Pilt

Pilt

Edasi valmistan ülemise serva kattepleki. Sellel plekil on "S", kuhu peab mahtuma mootorikate koos tihendiga:

Pilt

Nüüd veel natuke kõpitsemist ülemise serva ja nurkadega:

Pilt

Pilt

Pilt

Selline ta sai:

Pilt

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


23 Juuli Kolmapäev, 2014 18:41
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2941
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Joonistan välja poritiiva kuju, teen plekist sablooni:

Pilt

Mootoriruumi külgede alumised servad kinnituvad raamitaladele plekist nurgikute abil. Mingi osa originaalist:

Pilt

Katsun siis midagi sellist meisterdada:

Pilt

Pilt

Esisilla ristiasetsevate lehtvedrude jaoks tuleb teha pesa. Eeskuju saan ühelt originaalplekilt (mis pole küll selle mudeli oma):

Pilt

Vanast küljeplekist jäi peale puhastamist järgi selline:

Pilt

Õhuava tuleb ära kasutada, õlejäänu vist....?

Pilt

Pilt

Õhuava ja luuk ei sobi hästi kokku:

Pilt

Vahed on ebaühtlased... aga katsun need vormi ajada.

Pilt

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


30 Juuli Kolmapäev, 2014 17:24
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2941
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Pilt

Pilt

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


01 August Reede, 2014 14:55
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2941
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Mootoriruumi parempoolne küljeplekk:

Pilt

Pilt

Pilt

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


Viimati muutis Autorestauraator, 04 September Neljapäev, 2014 07:22, muudetud 1 kord kokku.



09 August Laupäev, 2014 18:22
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2941
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Nüüd on vaja rattakoopa osa teha.
Kõigepealt teen ristvedrude pesad:

Pilt

Ühendan selle koopaplekiga:

Pilt

Pilt

Pilt

Edasi koopapleki tugevdused. Need on tehtud sikedena, aga mitte koopaplekile vaid on eraldi koopapleki külge keevitatud:

Pilt

Pilt

:roll:

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


22 August Reede, 2014 09:33
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2941
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Töö läheb teosammul, üle kivide-kändude, aga praegu on teemaks ülemise ja alumise osa kokkusobitamine ja keevitamine.
Olen oma ühe uuema tööpingi võimalusi katsetanud ja see katsetamine on vägagi huvitav olnud.
Mõned katsetükid:

Pilt

Kokkukeevitatud küljeplekk:

Pilt

Pilt

Pilt

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


31 August Pühapäev, 2014 11:41
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2941
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Ninapleki alumine osa:

Pilt

Pilt

Seda tuleb nüüd kuidagi arendada:

Pilt

Pilt

Vändaaugust pole alles mitte mälestustki. Alustame eskiisist:

Pilt

Hea, et Raims on treipingiga „sina peal“. Kiirelt sündisid pressimise abivahendid, natuke katsetamist:

Pilt

Ja siin ta on:

Pilt

Nüüd edasi:

Pilt

Pilt

Vasakpoolne, punase krundiga on klaasplastist koopia, paremal plekist versioon:

Pilt

Nüüd veel rattakoopa tugevdusribid:

Pilt

Pilt

Kokkupandult:

Pilt

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


Viimati muutis Autorestauraator, 06 Oktoober Esmaspäev, 2014 13:35, muudetud 1 kord kokku.



11 September Neljapäev, 2014 18:53
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2941
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Pilt

Pilt

Peale kruntimist monteerisin esiosa võimalikult täpselt kokku.
Edasi tuleb korda teha mootorikate. Mootorikattega on lugu nii, et see ei ole päris selle mudeli oma. Aga kuna plekid vajavad niikuinii remontimist, ei ole suur kunst natuke kuju muuta.
Kahepoolset mootorikatet ühendab alumiiniumist hing:

Pilt

Hinge varras on terasest? Arvan, et see on vahetatud. Gläseri autode juures kasutati messingvarrast:

Pilt

Pilt

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


16 September Teisipäev, 2014 10:53
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2941
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Alumiiniumist hing tahtis natuke kohendamist. Ka tuli teda natuke pikendada, kuna varem pealolnud mootorikate oli olnud lühem...

Pilt

Ka kuju tuli pisut muuta:

Pilt

... ja nagu eelmiselt pildilt näha, tuli mootorikatet 90mm pikendada:

Pilt

Peale keevisõmbluste tegemist jäi selline:

Pilt

Pilt

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


25 September Neljapäev, 2014 11:16
Profiil Veebileht
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Vasta teemale   [ 13 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.ee 3.0.9