1. leht 2-st

11. Mootoriruum/ der Motorraum

Postitatud: 18 Juuli R, 2014 20:12
Postitas Autorestauraator
Mootoriruum moodustub mitmetest detailidest.
Ninaplekk, iluvõre ümbris

Pilt

Nii vana masina kohta on see detail üsna heas korras. Päris alumine serv on vaja taastada, ei midagi keerulist.
Edasi mootoriruumi küljeplekid:

Pilt

Need on üsna õnnetud. Palju kordi remonditud, ringi tehtud... need tuleb suures osas asendada. Küljepleki poritiiva pealne serv ehk õnnestub taastada ja uuesti kasutusele võtta.
Salongi ja mootoriruumi vaheline sein on suures osas valmis:

Pilt

Vaid küljeplekkide alumised otsad ootavad esiporitiibasid, et õige kuju välja mõelda.
Ja mootorikate, kaheosaline. Keskelt pikihingega ülestõstetavad plekid. Need on pärit teise mudeli pealt, aga üsna rahuldavas seisus:

Pilt

Re: 11. Mootoriruum/ der Motorraum

Postitatud: 23 Juuli K, 2014 19:41
Postitas Autorestauraator
Nii, kust otsast seda ehitamist siis alustada?
Otsustan, et külgedest. Mul on kasutada viis küljeplekki, aga kahjuks ei ole ühtegi sellist, nagu vaja...
Võtan ühelt vanalt küljelt külgtoe. Puurin kattepleki keevituse kohad välja ja saan sellise detaili:

Pilt

Teiselt küljeplekilt teise. Harjan need puhtaks:

Pilt

Need on nüüd kõverad ja katkised. Remondin need ära, taon kuju õigeks.
Siis valmistan esimesed ja tagumised küljeliistud, mis kinnituvad poltidega:

Pilt

Nüüd keevitan küljekontuuri kokku:

Pilt

Pilt

Edasi valmistan ülemise serva kattepleki. Sellel plekil on "S", kuhu peab mahtuma mootorikate koos tihendiga:

Pilt

Nüüd veel natuke kõpitsemist ülemise serva ja nurkadega:

Pilt

Pilt

Pilt

Selline ta sai:

Pilt

Re: 11. Mootoriruum/ der Motorraum

Postitatud: 30 Juuli K, 2014 18:24
Postitas Autorestauraator
Joonistan välja poritiiva kuju, teen plekist sablooni:

Pilt

Mootoriruumi külgede alumised servad kinnituvad raamitaladele plekist nurgikute abil. Mingi osa originaalist:

Pilt

Katsun siis midagi sellist meisterdada:

Pilt

Pilt

Esisilla ristiasetsevate lehtvedrude jaoks tuleb teha pesa. Eeskuju saan ühelt originaalplekilt (mis pole küll selle mudeli oma):

Pilt

Vanast küljeplekist jäi peale puhastamist järgi selline:

Pilt

Õhuava tuleb ära kasutada, õlejäänu vist....?

Pilt

Pilt

Õhuava ja luuk ei sobi hästi kokku:

Pilt

Vahed on ebaühtlased... aga katsun need vormi ajada.

Pilt

Re: 11. Mootoriruum/ der Motorraum

Postitatud: 01 August R, 2014 15:55
Postitas Autorestauraator
Pilt
Pilt

Re: 11. Mootoriruum/ der Motorraum

Postitatud: 09 August L, 2014 19:22
Postitas Autorestauraator
Mootoriruumi parempoolne küljeplekk:

Pilt

Pilt

Pilt

Re: 11. Mootoriruum/ der Motorraum

Postitatud: 22 August R, 2014 10:33
Postitas Autorestauraator
Nüüd on vaja rattakoopa osa teha.
Kõigepealt teen ristvedrude pesad:

Pilt

Ühendan selle koopaplekiga:

Pilt

Pilt

Pilt

Edasi koopapleki tugevdused. Need on tehtud sikedena, aga mitte koopaplekile vaid on eraldi koopapleki külge keevitatud:

Pilt

Pilt

:roll:

Re: 11. Mootoriruum/ der Motorraum

Postitatud: 31 August P, 2014 12:41
Postitas Autorestauraator
Töö läheb teosammul, üle kivide-kändude, aga praegu on teemaks ülemise ja alumise osa kokkusobitamine ja keevitamine.
Olen oma ühe uuema tööpingi võimalusi katsetanud ja see katsetamine on vägagi huvitav olnud.
Mõned katsetükid:

Pilt

Kokkukeevitatud küljeplekk:

Pilt

Pilt

Pilt

Re: 11. Mootoriruum/ der Motorraum

Postitatud: 11 September N, 2014 19:53
Postitas Autorestauraator
Ninapleki alumine osa:

Pilt

Pilt

Seda tuleb nüüd kuidagi arendada:

Pilt

Pilt

Vändaaugust pole alles mitte mälestustki. Alustame eskiisist:

Pilt

Hea, et Raims on treipingiga „sina peal“. Kiirelt sündisid pressimise abivahendid, natuke katsetamist:

Pilt

Ja siin ta on:

Pilt

Nüüd edasi:

Pilt

Pilt

Vasakpoolne, punase krundiga on klaasplastist koopia, paremal plekist versioon:

Pilt

Nüüd veel rattakoopa tugevdusribid:

Pilt
Pilt

Kokkupandult:

Pilt

Re: 11. Mootoriruum/ der Motorraum

Postitatud: 16 September T, 2014 11:53
Postitas Autorestauraator
Pilt

Pilt

Peale kruntimist monteerisin esiosa võimalikult täpselt kokku.
Edasi tuleb korda teha mootorikate. Mootorikattega on lugu nii, et see ei ole päris selle mudeli oma. Aga kuna plekid vajavad niikuinii remontimist, ei ole suur kunst natuke kuju muuta.
Kahepoolset mootorikatet ühendab alumiiniumist hing:

Pilt

Hinge varras on terasest? Arvan, et see on vahetatud. Gläseri autode juures kasutati messingvarrast:

Pilt

Pilt

Re: 11. Mootoriruum/ der Motorraum

Postitatud: 25 September N, 2014 12:16
Postitas Autorestauraator
Alumiiniumist hing tahtis natuke kohendamist. Ka tuli teda natuke pikendada, kuna varem pealolnud mootorikate oli olnud lühem...

Pilt

Ka kuju tuli pisut muuta:

Pilt

... ja nagu eelmiselt pildilt näha, tuli mootorikatet 90mm pikendada:

Pilt

Peale keevisõmbluste tegemist jäi selline:

Pilt

Pilt