Vanatehnika.ee
http://www.vanatehnika.ee/foorum/

5. Auto põhi/ Fahrgestell- Rahmen
http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewtopic.php?f=82&t=2379
1. leht 2-st

Autor:  Autorestauraator [ 10 August Laupäev, 2013 13:53 ]
Teema pealkiri:  5. Auto põhi/ Fahrgestell- Rahmen

Enne päris põhjaplekkide juurde asumist teen ära piduri peasilindri kinnituse:

Pilt

Raami külgprofiilil on sees suurem ava, kust tuleb läbi siduripedaali võll:

Pilt

Siis veel raami tagaosas ühed tugevdused:

Pilt

Põhjaplekid on raami külge keevitatud. Kõigepealt kardaanitunneli alumine pool:

Pilt

Pilt

Pilt

Autor:  Autorestauraator [ 17 August Laupäev, 2013 06:01 ]
Teema pealkiri:  Re: 5. Põhi

Kardaanitunneli alumine pool ka paigas:

Pilt

Nüüd saab raami õiget pidi keerata. Kardaanitunnel laieneb tagasilla reduktori juures. Reduktor ise kinnitub raami külge, poolteljed koos sukkadega on sõltumatult liikuvad.

Pilt

Nüüd veel üks vahepala: Raims sai laenuks roolimehhanismi korpuse. Selle, küll kulunud, originaalosa järgi tuleb koopia valmistada. Aga praegu on hea võimalus roolikarbi kinnitus ära teha.

Pilt

Nagu kõik Steyri konstruktsioonid, on ka roolikarbi kinnitus omapärane: läbi vasaku raamitala!
Uuristan siis raami sisse vastava ava:

Pilt

Pealtpoolt:

Pilt

... ja küljelt:

Pilt

Tükikese põhjaplekki ka kardaanitunneli eesmises otsas:

Pilt

Autor:  Autorestauraator [ 28 August Kolmapäev, 2013 14:44 ]
Teema pealkiri:  Re: 5. Põhi

Pilt

Pilt

Pilt

Pakiruumi põhi:

Pilt

Pilt

Pilt

Autor:  Autorestauraator [ 01 September Pühapäev, 2013 07:39 ]
Teema pealkiri:  Re: 5. Põhi

Jalgealuse põranda vanad plekid on kohati nii õhukeseks roostetanud, et augud on läbi:

Pilt

Pilt

Pilt

Selle lappimise asemel pean õigemaks uued põhjaplekid teha.
Valtsil on üks hea pink, millega põhja tugevdusribisid teha. Tellisin temalt sellised plekid:

Pilt

Sike sügavus on 10 mm. Ehk pingutasin sellega pisut üle? Ka madalam oleks sobinud. Valts sai nendega parasjagu vaeva näha. Aga selle eest on põrandaplekk üsna jäik ja ei paindu astumisel läbi.

Pilt

Nüüd tuleb need toorikud kaussideks väänata...

Autor:  Autorestauraator [ 01 September Pühapäev, 2013 11:45 ]
Teema pealkiri:  Re: 5. Põhi

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Autor:  Autorestauraator [ 06 September Reede, 2013 14:36 ]
Teema pealkiri:  Re: 5. Põhi

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Autor:  Autorestauraator [ 24 September Teisipäev, 2013 19:04 ]
Teema pealkiri:  Re: 5. Põhi

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Autor:  Autorestauraator [ 27 September Reede, 2013 15:13 ]
Teema pealkiri:  Re: 5. Põhi

Edasi tuleb valmistada selline akukast:

Pilt

Olemasolev on omadega üsna läbi ja selle taastamine ei ole otstarbekas:

Pilt

Alustuseks tegi Valts valmis põhjapleki tugevdused:

Pilt

Edasi:

Pilt

Pilt

Pilt

Umbes niimoodi peaks ta paika minema:

Pilt

Autor:  Autorestauraator [ 08 Oktoober Teisipäev, 2013 06:58 ]
Teema pealkiri:  Re: 5. Põhi

Akukast iseenesest valmis. Viimasel pildil küll keevitused tegemata, aga see on ka nüüd tehtud, pilti praegu pole.

Aga see akukast tuleb nüüd põhjapleki sisse "istutada" ja nii, et põhjapleki serv keerab akukasti juures kasti sisse, nii paarkümmend millimeetrit. Ja siis põhjaplekk ja akukast punktkeevitusega kokku.
Esmapilgul lihtne ülesanne.... aga, kui plekitahvel laual, siis tekib küsimus - kuidas plekk nii välja lõigata, et kõik ilusti klapiks? Et plekki pole raisata, otsustasin kõigepealt teise poole pleki välja lõigata. Selle järgi on lihtsam juhipoolset teha:

Pilt

Esimene serv väikese astmega, avad on kinnikeevitamise jaoks:

Pilt

Ja katsusin pleki nii lõigata, et keskmise plekiga ühtlane, paarimillimeetrine vahe jääks:

Pilt

Ja nüüd plekk esialgu kruvidega kinni.

Autor:  Autorestauraator [ 29 Oktoober Teisipäev, 2013 17:49 ]
Teema pealkiri:  Re: 5. Põhi

Selle, juba valmis pleki järgi, oli juhipoolse pleki väljalõikamine juba lihtne.
Nüüd lõikasin akukasti jaoks põrandapleki sisse sobiva ava ja keerasin ava servad umbes 20 millimeetri jagu allapoole:

Pilt

Esialgne plaan oli, et ärakeeratud liiteserv jääb akukasti sisse:

Pilt

Aga see lahendus mulle siiski ei meeldinud. Tundus, et kui jätan servad väljapoole, tuleb serv korrektsem:

Pilt

Liiteserv jäi nüüd allapoole:

Pilt

Kuna põhjaplekk on millimeetrine, on tehases valmistatud plekkide alla tugevdusribid. Mingil põhjusel on need tehtud selliselt, et millimeetrisest plekist on kanditud nurgik 10x15mm.
Aga, nagu järgnevalt pildilt näha, selline nurgik tugevust eriti ei lisa. Juba esimese pealeastumisega läheb see kõveraks, venib välja....

Pilt

Otsustasin siin konstruktsiooni natuke muuta, et natuke tugevust ka oleks:

Pilt

Pealtpoolt jäävad seda tugevdust markeerima punktkeevituse jäljed:

Pilt

Valmis plekk on esialgu kinnitatud kruvidega:

Pilt

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/