Vaata vastamata postitusi | Vaata aktiivseid teemasid Tänane kuupäev 22 Oktoober Teisipäev, 2019 06:45



Vasta teemale  [ 1 postitus ] 
 Zis-154 ajalugu 
Autor Sõnum
Uus kasutaja
Uus kasutaja

Liitunud: 22 Veebruar Teisipäev, 2011 00:00
Postitusi: 24
Серийный городcкой автобус ЗИС-154 (1947-1950 г.)
Lisan siia teema algusse ka ühe video, ainsast, tänaseni säilinud, taastatud ЗИС-154 bussist. http://www.youtube.com/watch?v=e-3W99ncuNc

ЗИС-154 on väidetavalt esimene seeriatootmises valminud autobuss Nõukogude Liidus. Tootmisaastateks märgitakse 1947-1950, kuigi esimene buss valmis 8.detsembril 1946.
Tegelikult alustati 1946. aastal Тушинском авиазаводе № 82 kahe esimese ЗИС-154 bussi kere koostamist. Selle tulemusena õnnestus ЗИС-il esiemene buss kokku panna 8.detsembril 1946. Järgneva poole aasta jooksul valmis veel kuus ЗИС-154 bussi. Esimesed bussid saadeti liinile nr.1 - «Площадь Революции» - «Белорусский вокзал». Moskva linna 800-ndaks sünnipäevaks 7. septembril 1947, oli ЗИС valminud kerede baasil kokku pannud kakskümmend viis ЗИС-154 bussi. Aasta pärast avati ЗИС-i juures täiendav tootmisliin ja ЗИС-154 kerede tootmine toodi sinna üle.
Ühtekokku valmistati 1165 autobussi ЗИС-154.
1946 - esimene buss, mida traditsiooniliselt esitleti näitusel (kerenumber 1)
1947 - 80 bussi (kerenumbrid 2-81)
1948 - 404 bussi (kerenumbrid 82-485)
1949 - 472 bussi (kerenumbrid 486-958)
1950 - 207 bussi (kerenumbrid 959-1165)
Kere- või raaminumbrid on siinkohal esitatud vastavalt sellel ajal Nõukogude Liidus levinud sõidukite märgistamise kombele. ЗИС-154 bussi raami indeks oli ЗИС-122 ja kere indeks ЗИС-190. Raami kui sellist bussil tegelikult ei olnud, sest ЗИС-154 oli esimene Nõukogude Liidus seeriatootmisse läinud, sõrestik-konstruktsioonile ehitatud "vagun"-tüüpi buss. Bussi kere muutus tugevaks, kui kõik kere detailid (põhja sõrestik, küljepostid, küljepaneelid, katus ja põrand) olid omavahel ühendatud. Sellegi poolest kasutati valmis toodete markeerimisel kahte numbrit: raam (шасси) ja kere (кузов).
Manus:
Zis 154 tehaselipik.jpg
Zis 154 tehaselipik.jpg [ 92.43 KB | Vaadatud 3128 korda ]

01.oktoobril 1949, sõidutasid ЗИС-154 bussid reisijaid juba 64 Nõukogude Liidu linnas, kaasa arvatud Tallinnas ja Tartus. Selleks ajaks oli ЗИС-154 juba läbinud riiklikud katsetused ja saanud soovituse mass-tootmiseks. Reisijatele ЗИС-154 mugavused meeldisid. ЗИС-154'l oli pehme vedrustus, laiad uksed ning vahejäigud, hea ventilatsioon, küte ja salongi valgustus.
ЗИС-154 busside tootmine lõpetati 1950. aastal, kui ЗИС läks järk-järgult üle ЗИС-155 busside tootmisele. Ühtekokku ehitati 1165 ЗИС-154 bussi.


21 Veebruar Teisipäev, 2012 12:05
Profiil
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Vasta teemale   [ 1 postitus ] 

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.ee 3.0.9