Sillad

Vasta
Sõnum
Autor
leevi
VVK liige
Postitusi: 173
Liitunud: 04 Aprill R, 2008 00:00
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Sillad

#1 Postitus Postitas leevi »

Täiesti rikkumata sillatala. Ei ühtegi lisa- ega ülekeevitamist. BMW tagasildade juures haruldane nähtus.
Pilt
Kiigede ja sarniiridega muidugi tööd on. Päris korralikult kulunud.
Pilt
Kiige pesa sillatala küljes. Originaalis on õlitõkke tihendiks ovaalse ristlõikega O-rõngas. Arvatavasti pidas selline rõngas uuel autol õli võibolla esimesed paakümmend tuhat kilomeetrit. Seejärel hakkas tagasilla õli sealtkaudu välja jooksma. Õlikanalite paigutus on aga selline, et kiige tihendi lekkimise korral jääb kuivale ka alumine kuulsarniir. Lekete vältimiseks otsustasime paigaldada "simmer" tüüpi tihendid. Selleks tuli korpuses olev tihendipesa üle freesida.
Pilt
Kiige alumine kuulsarniir. sellega sama lugu. Simmertihendi paigaldamiseks freesisime pesa üle.
Pilt
Erivõtmeid ja rakiseid on BMW tagasilla remondi juures vaja rohkem kui üks.
Pilt
Ülemise kuulsarniiri kummikatted. Uus on tehtud Volvo veovõlli lõõtsast.
Pilt
vaatamata sillatala heale säilivusele kontrollisime siiski laagrikorpuse liitepinna treipingis üle. 0,2 mm viskumine siiki oli. Isiklikest kogemustest BMW-ga tean, et deformeerunud tala korral väänab laagri kinni ja pooltelje kinnitusmutter tuleb lahti.
Pilt

leevi
VVK liige
Postitusi: 173
Liitunud: 04 Aprill R, 2008 00:00
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: Sillad

#2 Postitus Postitas leevi »

Esiamortisaatorite kolvid, hülsside pinnad, võllid, hoovad olid heas korras. Alumiiniumsulamist korpustega oli rohkem tööd. Mitmed tikkpoldid olid aja jooksul murdunud. Kuidagimoodi paigatud ja jälle murdunud. Laagrid, tihendid asendasin uutega.
Pilt
Tagaamordid on küll pealesõjaaegne toodang aga sobivad üks ühele. Kui kunagi õnnestub leida taastamiskõlbulikud originaalid, siis saab need välja vahetada.
Pilt
Plaatkummist tihend hoiab ära suurema tolmu ja pori sattumise torsooni nuutide vahele.
Pilt

leevi
VVK liige
Postitusi: 173
Liitunud: 04 Aprill R, 2008 00:00
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: Sillad

#3 Postitus Postitas leevi »

Pilt
Mõned mõõndused originaallahenduste taastamise osas on siiski tehtud. Pidurikatted on neetimise asemel liimitud. Rummukapslit, mis peaks olema stantsitud õhukesest alumiiniumist, jääb vähemalt esialgu asendama terasest treitud asendus.
Pilt

Pilt

leevi
VVK liige
Postitusi: 173
Liitunud: 04 Aprill R, 2008 00:00
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: Sillad

#4 Postitus Postitas leevi »

Tagasilla "hark". See auto on üks viimastest 326 mudelist mis väljus tehasest veel seda tüüpi hargiga.
Keermepoldid ja vastavad puksid. Viimasel paarsajal autot kasutati juba kooniliste kummipuksidega harki.
Pilt

Pilt
Tagasilla liikumist piiravad "tripid" ja lukk. Lukk on tehase toodang aga kas ka selle mudeli originaal- pole päris kindel.
Pilt

Pilt
Veljeservade sirgestamise rakis. Suuremad mõlgid tuleb eelnevalt muude meetoditega õigeks ajada.
Heebli ja vasarajäljed rullib ilusti sirgeks.
Pilt
Kardaan on olnud BMW pea kõikide mudelite nõrk koht. Ristide kannud on olnud tehases pesadesse sisse liimitud. N-ajal mõistagi polnud õigeid riste saada ja kui oligi, siis liimida polnud millegagi. Rääkimata tsentreerimisest. Keevitati siis uued otsad mida keegi sai. Nii ka siin. Nüüd veelkord uusi variante otsides otsustasin Volvo 747 ristide kasuks. Kujult ja suuruselt tundusid kõige sobilikumad olema. Käigukasti ja tagasilla originaaläärikutega ühendamiseks tulevad vaherõngad.
Pilt

Pilt

Vasta

Mine “BMW 326 (1938) [leevi]”