1. leht 1-st

10. Esisein

Postitatud: 30 Mai E, 2011 22:09
Postitas Autorestauraator
Esitükk oli juba pikka aega töökoja nurgas seisnud. Nüüd oli paras aeg see ette võtta.

Pilt

Esitüki sees on terasest keevitatud raam. See tuleb kätte saada.
Selleks tuleb kõik liigne eemaldada. Ka kõik isearetatud osad lõikasin maha. Aga neid ise-aretusi ikka jätkub, kogu esiakna raam on ise tehtud.

Pilt

Seestpoolt vaade:

Pilt

Alumised otsad:

Pilt

Pilt

Siis esisein maha:

Pilt

Isetehtud aknaraami alt ilmub välja ka originaalkuju ja isegi suur osa aknaposti sees olevast raamist on säilinud:

Pilt

Teine pool on aga ise aretatud, kahest nurkrauast kokku keevitatud:

Pilt

Postitatud: 30 Mai E, 2011 22:15
Postitas Autorestauraator
Raami sain kätte:

Pilt

Armatuurlaua alune puit-tala on niipalju säilinud, et selle järgi saab uue teha.
Uksepostidest pole säilinud peaaegu midagi:

Pilt

Katteplekk:

Pilt

Kahjuks pole aknaraami! Ja sisemise raamiga ka väga hõisata pole, kuskilt peaks mingi eeskuju leidma....

Pilt

Postitatud: 02 Juuni N, 2011 22:13
Postitas Autorestauraator
Esiosas on selle ajastu autole tüüpiline õhuvõtuava:

Pilt

Üsna läbiroostetanud on see kooslus... remontimiseks tuleb see lahti võtta:

Pilt

Veerenn ongi rohkem pigi, klaasriide ja pahtli abiga veel koos püsinud:

Pilt

Postitatud: 12 Juuni P, 2011 14:33
Postitas Autorestauraator
Männikul tegid liivapritsi-mehed tükid puhtaks.
Mõnda tükki, nagu näiteks veerenn, polnud mõtet puhastada, liiga vähe oleks siis alles jäänud...

Pilt

Pilt

Postitatud: 27 Juuni E, 2011 16:15
Postitas Autorestauraator
Harjasin esimese püstseina pleki puhtaks ja püüdsin raamil õiget kohta leida:

Pilt

Suur osa plekist on kõiksuguseid aukusid täis. Katsun seda kuidagi paigata:

Pilt

Peaaegu pool plekist tuleb asendada.
Tulemus tuli selline:

Pilt

Postitatud: 28 Juuni T, 2011 16:14
Postitas Autorestauraator
See raam, mis esiosa sees, ei anna rahu! Ei oska kuskilt otsast alustada....
Kõik, mis katki, on ära tehtud, aga alumine ots. Mis sellega teha?
Lõikasin "tallad" maha:

Pilt

Pilt

Need on läbi, mis läbi. Võibolla mõne nurga saaks säilitada?

Pilt

See on kolmemillimeetrilisest lehest tehtud.

Külgseinad on sama paksust materjalist, aga kohati on sealgi augud läbi:

Pilt

Pilt

Õõnesprofiilid tuleb lahti võtta, seal on roostekahjustused kõige suuremad.

Pilt

Postitatud: 02 Juuli L, 2011 15:55
Postitas Autorestauraator
Eelmise postituse viimasel pildil on näha külgtugi, tugevdus, mis annab külgsuunas jäikust. Et plekki remontida, tuli need külgtoed eemaldada:

Pilt

Ega need külgtoed ise ka just esimeses nooruses ole!

Pilt

Lappisin kõigepealt need ära:

Pilt

Pilt

Küljeplekid on tagaservas ja all juba üsna õhukesed. Tegin vastavad lappimised:

Pilt

Pilt

Üks äralõigatud serv:

Pilt

Kui lappimised tehtud, lõikasin välja "tallaplekid", asetasin oma õigele kohale ja raam ning külgtoed ka külge. Esialgu ilma keevituseta:

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 05 Juuli T, 2011 16:57
Postitas Autorestauraator
Esiosa tallal on puudu veel üks "kõrv", mis põikisuunalist stabiilsust peaks lisama. Kinnitub see raami küljes olevate kronsteinide külge:

Pilt

Sellel pildil on see vana raami küljest ära lõigatud ja lahtiselt kohale pandud.
Kinnitus talla külge tuleb uus teha.

Pilt

Kinnituskohale jäikuse andmiseks on ette nähtud kolm ribi.

Siis ka "kõrv" külge:

Pilt

Et need ribid puitplankudele sobiksid, tuleb puitosasse teha vastavad sisselõiked:

Pilt

Ja nüüd saab kogu raami paika panna:

Pilt

Pilt