1. leht 1-st

8. Uksepostid

Postitatud: 17 Märts N, 2011 16:46
Postitas Autorestauraator
Sellistel keredel, mis on mitte täismetallist, vaid puidu ja metalli "segu", on just uksepostid üks kõige nõrgem koht. Seda just kabriolettkerede juures.
Uksepostid hakkavad aja jooksul liikuma ja kere muutub "vedelaks". Teed ukse lahti ja uks vajub väljapoole ära.

Tõsi, tuleb möönda, et kõik see juhtub peale mitmekümneaastast kasutamist. On ju seegi kere ehitatud 1938, üle 70 aasta tagasi!
Algsest konstruktsioonist palju säilinud ei ole:

Pilt

Eriti ukseposti "kanna" juures, mida on mitmeid kordi tugevdatud ja lapitud. Kuidas see päris õige lahendus välja näeb, kes seda teab...

Põhimõtteliselt peab see ukseposti "kand" kokku liitma ka külgmise puittala ja tagaistme esise risttala:

Pilt

Valmistan "kanna" 2,5 mm plekist. Selliste tahvlitega opereerimine on päris raske, üksinda jõuad vaevalt liigutada. Seepärast tükeldan suure tahvli väiksemateks:

Pilt

Ukseposti "kand" kinnitub puidu külge poltidega:

Pilt

Pilt

Postitatud: 21 Märts E, 2011 16:49
Postitas Autorestauraator
Nüüd siis uksepost ise.
Lõikan millimeetrisest plekist välja neli küljetoorikut:

Pilt

Nüüd keeran nende plekkide servad 6 mm ulatuses ära:

Pilt

Lähivaates selliselt:

Pilt

Nüüd tuleb teha uksehingede kinnitused, mis jäävad ukseposti sisse:

Pilt

Siin on tööd päris palju ja see peab olema päris täpselt tehtud:

Pilt

Välimine külg jääb esialgu sile:

Pilt

Pilt

Postitatud: 24 Märts N, 2011 16:37
Postitas Autorestauraator
Ukseposti tagumisele poolele teen keermeplaadid tagumise külgakna hingede kinnitamiseks. Originaalil kinnitub aknahing uksehinge poltide külge.

Pilt

Siis tuleb pooled kokku panna. Ukseposti paksus peab olema 27 mm.

Pilt

Vahed tuleb kinni keevitada:

Pilt

Valmiskujul, sisemine pool:

Pilt

Ja väliskülg:

Pilt

Uksepostid peaksid jääma umbes nii:

Pilt

Aga postide kinnikeevitamiseni läheb veel natuke aega.

Postitatud: 25 Märts R, 2011 16:40
Postitas Autorestauraator
Nagu eile kirjutasin, läheb uksepostide paikasobitamiseni veel pisut aega.
Uksehinged peavad olema sellistes süvendites:

Pilt

Sellist stantsi, millega see süvend välja lüüa, mul ei ole. Peab leppima lihtsamate meetoditega. Põhimeetod on plekist vastavad tükid välja lõigata ja siis need tükid kokku "õmmelda".

Pilt

Pool süvendit ongi valmis! Nüüd teine pool veel:

Pilt

... ja ongi ühe hinge süvend olemas.

Pilt

Postitatud: 31 Märts N, 2011 20:23
Postitas Autorestauraator
Mõned nikerdused veel:

Pilt

Tagumise küljeakna kinnituskohad:

Pilt

Pilt

Posti põhjadele vee väljavooluavad:

Pilt

Nüüd postid alusega kokku:

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 01 Aprill R, 2011 11:55
Postitas Autorestauraator
Pilt

Pilt