1. Alustuseks

Vasta
Sõnum
Autor
Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

1. Alustuseks

#1 Postitus Postitas Autorestauraator »

Selline peaks olema masin, millest tuleb jutt:

Pilt
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#2 Postitus Postitas Autorestauraator »

... kui ta korda teha!
Tegelik pilt on palju proosalisem:

Pilt

Pilt

Olen varem kahe sellise Wandereri kere taastamisel kaasosaline olnud. Üks oli pärit Soomest, teine Lätist. Kahjuks pole kumbki nendest Wandereridest valmis saanud. Mõlemad seisavad ja ootavad paremaid aegu.
Seekordne projekt on jälle Lätist. Vaatamata tõsistele majandusraskustele leidub seal siiski mehi, kes sellise, küllaltki suure ja keeruka asja on julgenud ette võtta. Esimene tutvus masinaga toimus pildimaterjali põhjal. Olen ikka olnud seda meelt, et ega selle tooriku seisukorral väga olulist tähtsust ei ole. Kas plekki tuleb vahetada natuke vähem või rohkem, mis vahet sellel on? Nii loobusin kohapealsest uurimisest ja lasin vraki kohale sõidutada.
Minu kogemus lubab öelda, et kui auto oli kasutusel NLiidu aladel, on see niikuinii päris lõpuni läbi sõidetud. Esimesena läksid vahetusse mootorid, siis sillad-käigukastid ja keret hoiti käigus niikaua, kuni see kuskilt kokku vajus. Need olid ju tarbeautod, kuna paremat polnud kuskilt võtta. Võrreldes kahe eelmisega, on see siiski tükk maad „pehmem“. Isegi väga tugevaks ehitatud raam on kohati läbi roostetanud. Aga eeskuju on olemas ja kui omanikul tahtmist jätkub, saab nende asjadega hakkama.
Tegemist on 1938. aasta kaheukselise kabriolettkerega, mis peaks olema Gläseri töö. Nagu esimeselt fotolt näha, on tegemist päris ilusa autoga. Ja kui see originaalisarnaselt on taastatud, on autol isegi mingi arvestatav väärtus olemas!
Esialgu on „ilust“ asi kaugel...

Pilt

Kere on tugevalt ära vajunud, uksed kinni ei käi.

Pilt

Lugematuid plekilappimisi on tehtud...

Pilt

Kunagine kabriolett on olnud kinniseks ümber ehitatud. Nüüdesks on üleliigne maha lõigatud, aga „sõjahaavad“ on rängad.

Pilt

Esiakna raam on omalooming.

Pilt

Tundub, et ka väike tulekahju on üle elatud.
Ega muud, kui tuleb kõik see kaunis kooslus tükkideks lammutada, nii väikesteks, kui võimalik. Ja siis osad puhtaks ja remontima!
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Vasta

Mine “Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]”