Olukorda sai takseeritud nii ja teistpidi. Räägitud spetside, sõprade ja omanikega... Vaata nii või teistpidi, auto tuleb üle värvida. Värviparandustega välja ei mängi, defekte on liiga palju.
Seetõttu tuleb auto värvimiseks koost lahti võtta. Vähemalt niipalju, et korralikult värvima pääseks.
Mida ette võtta mootori ja käigukastiga, kust õli tilgub? Ilmselt on võimalik need õlilekked ilma suuremate muredeta kõrvaldada, aga praegu otsustasime siiski nii, et alustame ettevalmistusega värvimiseks. Eesmärk on toimetada sellises graafikus, et järgmise hooaja alguses oleks auto sõidukõlbulik. Ilmselt ei jõua kõiki defekte kõrvaldada, aga järgmiseks talveks tuleb ka midagi jätta!
Kõigepealt maha katus koos mehhanismiga:
See töö ei olnud keeruline. Kokkupandud katusemehhanism ise on ka üsna kompaktne:
Muidugi istmed välja:
Istmetega on lugu nii, et juhi istmekate on vahetatud. Näeb välja päris hea. Kaassõitja oma on aga üsna praguline. Katki küll ei ole, aga ilmselt tuleb järgmisel talvel sellega tegeleda.
Istmealune põhi näeb välja üsna korralik:
Esiklaasist oli juba juttu, see on üsna kriimuline ja plaan on see välja vahetada. Helistasin klaasimehele: kas saad läbi tulla? Ei saanud, ütles, et: tulen homme!
Võtsin siis iluliistud, katted ja tihendid ettevaatlikult maha. Neid on muide päris hulga!
Uurisin klaasi lähemalt. Liim tundus kuidagi väga pehme! Olen kuulnud, et kasutatigi sellist pehmet, plastiliini moodi tihenduskitte. Liimiks on seda raske nimetada.
Proovisin lõigata... kitt on nii pehme, et kui olin ümberringi kõik läbi lõiganud, oli klaas uuesti kinni vajunud. Proovisin jõuga..... katki ka ei tahtnud teha...
Siis meenus, et kuskil olin mingi traadi läbi lõiganud. Meenus jutt, et osad tihendid olidki pandud koos traadiga, et saaks äravõtmisel vooluga soendada. Tirisin need traadiotsad välja. Kuumutama siiski ei hakanud, aga uurisin, et kui traat välja tõmmata, lõikab ta kiti läbi!
Tõmbasingi traadi ümberringi välja ja proovisin siis kohe klaasi välja lükata. Tuligi üsna lihtsalt!
Tihendi alune serv tundus päris terve olevat, roostet igatahes ei paista.
Kitt ise on selline:
3. Lahtivõtmine
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
USA versioonil on ees lisaks tavalisele „esipõllele“ ka üsna madal spoiler. Sellega on mingile takistusele otsa sõidetud. Tagajärg ei ole küll väga kole, aga spoileril praod sees, natuke on ta deformeerunud ka ja kõveraks on lükatud alumine, päris põll.
Mõlgid ei olnud väga hullud, keskmine osa käib veel kruvidega küljest ära ka:
Peale sirgestamist näeb plekiosa selline:
Spoileri pragude kinnikeevitajani ma ei jõudnudki, tegin selle keevituse ikkagi ise jootekolvist tehtud „keevitusseadme“ abil:
Kõige hullem ei tulnudki! Fööniga soojendasin kogu deformeerunud osa pehmeks ja andsin spoilerile õige kuju. Proovisin tugevust ka – tundub päris hea.
Kõige ruhkem on selle masina juures saanud kannatada esimene parempoolne poritiib. Seda oli küll remonditud, aga mitte päris õigesse kujusse. Võtsin värvieemaldajaga värvi-pahtli maha ja toksisin kuju enam-vähem õigeks. Plekk on välja veninud, ühest kohast on seda keevitatud ka:
Samal poritiival oli veel teinegi suurem mõlk:
Nende asjade kordategemine oli suht lihtne.
Peale küljeliistude eemaldamist avastasin parema ukseposti juures ühe muljumiskoha. Plekk on seal kahekordne, rattakoobas on ju taga!
Mõlgid ei olnud väga hullud, keskmine osa käib veel kruvidega küljest ära ka:
Peale sirgestamist näeb plekiosa selline:
Spoileri pragude kinnikeevitajani ma ei jõudnudki, tegin selle keevituse ikkagi ise jootekolvist tehtud „keevitusseadme“ abil:
Kõige hullem ei tulnudki! Fööniga soojendasin kogu deformeerunud osa pehmeks ja andsin spoilerile õige kuju. Proovisin tugevust ka – tundub päris hea.
Kõige ruhkem on selle masina juures saanud kannatada esimene parempoolne poritiib. Seda oli küll remonditud, aga mitte päris õigesse kujusse. Võtsin värvieemaldajaga värvi-pahtli maha ja toksisin kuju enam-vähem õigeks. Plekk on välja veninud, ühest kohast on seda keevitatud ka:
Samal poritiival oli veel teinegi suurem mõlk:
Nende asjade kordategemine oli suht lihtne.
Peale küljeliistude eemaldamist avastasin parema ukseposti juures ühe muljumiskoha. Plekk on seal kahekordne, rattakoobas on ju taga!
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Mida sellaga teha? Hea meelega ei tahaks läbi rattakoopa taguda. Plekid lähevad koledaks ja värv rikneb, hakkab hiljem roostetama! Lahti lõigata? Sama viga, hakkab pärast roostetama. Otsustasin, et teen sisse sobiva abinõu ja kinnitan selle poldiga läbi liistu kinnitusaugu. Katsun tõmbamisega õigeks „meelitada“. Nii jääb värv rikkumata:
No päris sirgeks ei saanud, natuke jääb maalrile ka „kipsivoolimise tööd“.
Teisel pool, umbes samas kohas on ka väiksem lohukene, kogu liistualune on kerges laines. Otsustasin sedagi vasaraga mitte taguda, las maalrile jääb ka natuke lisatööd!
Siis liimi puhastamine tihendite alt. Pakiruumi augu servades oli seda rohkesti, väga hästi liimitud! Kuidas mina selle tihendi nii hästi paika saan?
Pakiruumi luugi keskel oli suur auk, ilmselt mingi antenni vms. jaoks tehtud. Keevitada seda ei tahtnud, panin klaaskiudpahtliga kinni:
Pehme katuse ruumi kaanel on poolenisti polster peal, see tuli maha võtta. Jälle, jube hästi liimitud! Lahtivõtmine oli päris katsumus. Kuna polster oli defektiga, tuleb see uus teha ja rebenemise pärast polnud vaja eriti muretseda. Aga tervelt kättesaamine oleks olnud paras katsumus!
Koorik-katus.
Kuna kogu auto läheb värvimisse, tuleb seegi üle värvida. Lubasin Automaalrile, et võtan liistud enne maha. Aga kui asja uurima hakkasin, selgus, et see on päris suur töö. Võta laepolster maha ja kes teab, mida veel? Otsustasin, et proovime liistud korralikult kinni katta ja värvime nii.
Katusel on paar kriimu ja taganurkades kaks ebaõnnestunud värviparandust:
Eks näis, kuidas maaler selle ülesande lahendab?
Ka alumiiniumist iluliistud tuleb küljes üle poleerida.
Selliselt ta siis maalritööd ootama jäi:
Eile läks auto maalri juurde:
No päris sirgeks ei saanud, natuke jääb maalrile ka „kipsivoolimise tööd“.
Teisel pool, umbes samas kohas on ka väiksem lohukene, kogu liistualune on kerges laines. Otsustasin sedagi vasaraga mitte taguda, las maalrile jääb ka natuke lisatööd!
Siis liimi puhastamine tihendite alt. Pakiruumi augu servades oli seda rohkesti, väga hästi liimitud! Kuidas mina selle tihendi nii hästi paika saan?
Pakiruumi luugi keskel oli suur auk, ilmselt mingi antenni vms. jaoks tehtud. Keevitada seda ei tahtnud, panin klaaskiudpahtliga kinni:
Pehme katuse ruumi kaanel on poolenisti polster peal, see tuli maha võtta. Jälle, jube hästi liimitud! Lahtivõtmine oli päris katsumus. Kuna polster oli defektiga, tuleb see uus teha ja rebenemise pärast polnud vaja eriti muretseda. Aga tervelt kättesaamine oleks olnud paras katsumus!
Koorik-katus.
Kuna kogu auto läheb värvimisse, tuleb seegi üle värvida. Lubasin Automaalrile, et võtan liistud enne maha. Aga kui asja uurima hakkasin, selgus, et see on päris suur töö. Võta laepolster maha ja kes teab, mida veel? Otsustasin, et proovime liistud korralikult kinni katta ja värvime nii.
Katusel on paar kriimu ja taganurkades kaks ebaõnnestunud värviparandust:
Eks näis, kuidas maaler selle ülesande lahendab?
Ka alumiiniumist iluliistud tuleb küljes üle poleerida.
Selliselt ta siis maalritööd ootama jäi:
Eile läks auto maalri juurde: