Vaata vastamata postitusi | Vaata aktiivseid teemasid Tänane kuupäev 21 Oktoober Laupäev, 2017 21:40



Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
 Vanatehnika Taastajate Ametiliit, VTA 
Autor Sõnum
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2804
Asukoht: Tallinn, Merivälja
27. mail 2015 toimus Rakveres, AK Auto Klassika ruumides ühe Pobeda üleandmise üritus.
VTA on püüdnud jõudumööda korralikult restaureeritud vanatehnika esitlustega oma liikmetele tähelepanu tõmmata.
Ikka ise tuleb kella lüüa, kui "muna on munetud"! Keegi teine seda tegema ei hakka.

Väike ülevaade on näha siit: viewtopic.php?f=9&t=2737

Pilt

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


29 Mai Reede, 2015 14:37
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 03 Aprill Neljapäev, 2008 23:00
Postitusi: 166
Asukoht: Saaremaa
23. oktoobril kogunesid Vanatehnika Taastajate Ametiliidu  liikmed Saaremaal.
Teemaks oli:
1.  Keretööde kvaliteedi hindamise juhendiga seonduv.
2.  Veterantehnika OÜ töökoja külastamine.
3.  Baltic Workboats`i laevatehasega tutvumine.

Keretööde hindamise juhendi koostamine on meil korduvalt päevakorral olnud, aga kirjapanekuni pole seni jõutud. Algne plaan oli koostada juhend, mille järgi saaks juba tehtud keretöid hinnata ning tulemustest lähtuvalt koostada keretööde kvaliteedi tunnistus.
Vastavasisulise kvaliteedisertifikaadi saaks väljastada ka tellijale.

Kodutööna olime eelnevalt mõelnud juhendi koostamise põhipunktide üle. Arutelu tulemusena pakus Aivo Kossal "AK Autost" koostatava dokumendi nimeks "Keretööde hea tava juhend". Leidsime, et vähemalt esialgu pole niivõrd oluline hinnata teiste tehtud tööd, vaid saavutada üksmeel selles, mis üldse on keretööde kvaliteedi juures oluline. Kuna "meretagune" aeg on alati piiratud, siis otsustasime juhendi töökõlblikuks viimistleda e-keskkonnas.

Veterantehnika OÜ töökojas olid mõned meie liikmed ka juba varem käinud.
Huvi oli kindlasti suurem neil, kes esimest korda tulid. Kuna pole olemas ainsat ja õiget tehnoloogiat ega töövõtteid siis siinsed tööriistad ja seadmed pakkusid kolleegidele mitmeski kohas huvi. Näiteks „väntvasara” kasutamine plekk-detailide valmistamisel.

Olime eelnevalt Baltic Workboats`i laevatehase juhtkonnaga kokku leppinud tehase külastamise. Tehase tootmisjuht Raivo Lepik tutvustas tehase 15 aastase ajaloo jooksul ehitatud laevu - patrullkaatritest kuni jäälõhkuja võimekusega puksiirideni. Kuna BWB laevakered valmistatakse pea 100% ulatuses alumiiniumist, siis pakkus teema ka meie meestele kõrgendatud huvi. Tuleb ju ka mitmete vanasõidukite taastamise juures ette alumiiniumist detaile, mille taastamine pole just niisama lihtne.

Seoses BWB külastamisega tuli teemaks ka VTA logoga meene vajadus.
Leidsime ühiselt, et meene võiks olla koostatud selliselt, et see näitaks aega, viitaks vanasõiduki plekitöödele ja samuti ka polstritööd oleksid näha.

Lõpuks arutasime parema kodulehe tegemise vajadust. Senine VTA info on olnud veidi "nurga taga". Nooremad mehed ilmselt saavad selle lahendamisega paremini hakkama.

                
Leevi Naagel
+372 5669 7085
http://www.veterantehnika.ee


25 Oktoober Pühapäev, 2015 17:26
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2804
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Reedel, 4. märtsil oli VTA õppepäev Pärnus, Jaan Tuuliku töötoas.

Pilt

Kohal olid: Jaan, Vallo, Peeter, Leevi, Taavi, Aivo ja Märt.

Pilt

Päevakavas oli kaks küsimust:
1. Jaani kahe uue plekitöötlemise masina tutvustus ja töövõtete demonstreerimine:

Pilt

Pilt

Pilt

Uuriti ka Jaani tegemisi:

Pilt

Pilt

Pilt

2. Vanasõiduki restaureerimistööde kvaliteedi hindamise küsimused.
Seda teemat arutasime ühise lõunasöögilaua ümber Kentuki Pubis.

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


05 Märts Laupäev, 2016 09:52
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2804
Asukoht: Tallinn, Merivälja
3. veebruaril 2017 toimus Benefiti ruumides VTA üldkoosolek.

Pilt

Kohalolnud jäid ka pildile. Külalisena oli kohal Üllar Suvemaa.
Põhiküsimuseks oli eelnevalt juba pikema aja jooksul arutusel olnud
" VTA Hea Tava Koodeks".

Nagu eeldada võis, oli selle dokumendi ettevalmistusele kulunud aeg täis erinevaid mõtteid, vaidlusi, erimeelsusi ja kokkuleppeid. Tegelesime sellega umbes poolteist aastat! Viimasel kokkusaamisel olid vaidlused vaieldud, tegelesime ainult sõnastuse korrigeerimisega.
Hea Tava Koodeks võeti vastu ühehäälselt.

Jooksvalt tuli päevakorda veel teinegi küsimus. Otsustati, et teeme avalduse Eesti Vanatehnika Klubide Liidule sooviga astuda liidu liikmeks.

...............................
Vanatehnika Taastajate Ametiliidu Hea Tava Koodeks (HTK)

Juhindudes FIVA (The Federation Internationale des Vehicules Anciens) Torino Harta põhimõtetest käsitleme vanasõidukeid tehnilise kultuuripärandi kandjatena.
FIVA käsitluse järgi klassifitseerub vanasõidukiks mehaanilisel jõul liikuv maanteesõiduk, mille vanus on vähemalt 30 aastat. Sõidukit säilitatakse ja hooldatakse traditsioonilisel viisil ega kasutata piiranguteta igapäevaselt.

Käsitleme vanasõidukit kui oma ajastu tehnika tippsaavutust, väärtustame selle ajaloolist päritolu ning peame oluliseks vanasõiduki rolli transpordivahendina. („Ajastuks“ loetakse sõiduki ehitusaasta + 15 aastat; aastatel 1925 – 1945: ehitusaasta + 20 aastat)
Juhindume Torino Harta suunistest vanasõidukite kasutamisel transpordivahendina ja hooldamisel - korrashoiul, konserveerimisel, restaureerimisel ja remondil.
(vt: viewtopic.php?f=9&t=2867&p=9860#p9860 )

Meie tegevuse eesmärk on säilitada ja kaitsta vanasõidukeid, luues võimalusi nende piiratud kasutamiseks tavaliikluses.
Talletame ka vanasõiduki ajalugu ning dokumenteerime nende hooldus-, remondi- ja restaureerimisprotsessi.
Vanasõiduki säilitamise, töökorras hoidmise ja tavaliikluses kasutamise tagamiseks tuleks võimalusel kasutada vanu, traditsiooniliselt kasutusel olnud töövõtteid, oskusi ja teadmisi.

Kui vanasõiduki kasutamiseks tavaliikluses on vajalikud ohutuskaalutlustest lähtuvad tehnilised muudatused või parendused, tuleks piirduda ainult hädavajalike muudatustega. Vältimatud muudatused vanasõiduki ehituses ei tohiks rikkuda sõiduki ajaloolist olemust. Võimalusel peaks kasutama ajastule vastavaid tehnilisi lahendusi, säilitamaks sõiduki originaalset /originaalilähedast väljanägemist.
Näiteks: keretöödel liidetakse asendatav keredetaili osa vanaga serv-servaga keevitusega ehk pidevõmblusega. Keevisõmblused töödeldakse nii, et töö oleks esteetilise väljanägemisega ka varjatud poolelt vaadates.

Vanasõiduki säilitamine tähendab vananemise ja kasutamisega tekkivate kahjustuste vältimist. See võib nõuda mitmesugust sekkumist: konserveerimist, hooldamist ja osalist restaureerimist. See tegevus ei pruugi olla vanasõiduki juures silmaga nähtav.
Säilitamise all mõistame kõiki tegevusi, mille eesmärk on vältida või vähemalt edasi lükata vanasõiduki seisukorra halvenemist. Säilitamine ei tohiks kahjustada vanasõidukit, tema osi ning materjale ega seada ohtu tema tehnilist ja ajaloolis-kultuurilist väärtust.

Restaureerimise all mõistame tegevusi, mille käigus taastatakse olemasolevad osad ja sõlmed, valmistatakse puuduvate asemele uued osad vanade täpsete koopiatena või hangitakse sobivad varuosad ning paigaldatakse need korrektselt vanasõidukile. Restaureerimise tulemusena taastatakse vanasõiduk tema esialgses, sõiduki ajastule vastavas väljanägemises.
Restaureeritavad alad peaksid sobituma vanasõiduki ajaloolisse olemusse, kusjuures koopiatena valmistatud osad võiksid olla spetsiaalselt märgistatud ning originaalist eristatavad.

Remondi eesmärk on viia vanasõiduk töökorda. Remondil ei ole peamiseks eesmärgiks sõiduki ajastukohase väljanägemise ja originaalsuse taastamine, vaid funktsionaalsuse tagamine.

Vanasõiduki säilitamine, konserveerimine ja restaureerimine on tegevused, mille eesmärk on kaitsta sõiduki funktsionaalset, tehnilist, esteetilist ja ajaloolist väärtust.
Iga vanasõiduki puhul tuleks arvestada tema originaaldisaini, ajastu ja ajaloolise taustaga. Lähtuda tuleks austusest vanasõiduki terviklikkusesse ja autentsetest dokumentidest pärit infost.
Kõik ajastukohased muudatused, mis on ette võetud ja teostatud sõidukile tema kasutusajal, tuleks soovituslikult säilitada. Enne restaureerimist, mis viiks sõiduki täiesti algsesse seisukorda, tuleks põhjalikult uurida sõiduki ajalugu ning töö üksikasjadeni läbi mõelda ja planeerida.
Asendatavad uustoodangu osad ja sõlmed, mida kasutatakse restaureerimise käigus, tuleks märgistada püsivate markeeringutega, mis eristaks neid originaalist.

Markeerimisel on soovituslik kasutada järgmisi tähistusi:
NB – newly built, algse kuju järgi valmistatud võimalikult täpne koopia;
FR – free reconstruction, vaba ümberehitus, mis täidab varasemat funktsiooni, kuid ei sarnane originaaliga täpselt;
CS – conservational stabilization, hiljem lisatud mitteoriginaalne osa sõiduki seisundi stabiliseerimiseks.
Soovitav on lisada tähistuse järele tööde tegemise aasta kahenumbrilisena.

Vanasõidukite restaureerimisel on soovitatav võimalusel kasutada ajalooliselt autentseid materjale ning töötehnoloogiat, kui see on tehniliselt võimalik ja põhjendatud.
Vanasõidukite konserveerimise juures võib kasutada ka kaasaegseid tehnoloogiaid ja materjale, kui see on tehniliselt põhjendatud.
Tänapäevaste materjalide ja tehnoloogiate (värvimaterjalid, kummidetailid, rehvid jne.) kasutamine on kättesaadavusest, parematest kaitseomadustest ning ohutusest lähtuvalt lubatud, kui nende kasutamine ei muuda sõiduki algset väljanägemist.

Kõik vanasõidukite juures tehtavad muudatused tuleks teostada diskreetselt, austades sõiduki algset ehitust ja väljanägemist. Tehtud muudatused ei tohi olla takistuseks sõiduki originaalkuju ennistamisel. Soovitatav on säilitada kõik sõidukilt eemaldatud originaalosad, et neid saaks tulevikus vajadusel kasutada, taastada või kasutada näidistena.

Igasugune vanasõiduki juures teostatav töö tuleks süsteemselt planeerida ja dokumenteerida. Vastavad andmed tuleks säilitada pildimaterjalina ja tööde kirjeldusena koos vanasõidukiga.

Soovitatav on vanasõidukile taotleda FIVA ID kaart (FIVA IDENTITY CARD). See on standardiseeritud rahvusvaheline dokument, mille on koostanud FIVA. See annab ülevaate vanasõiduki olemusest, tehnilistest andmetest ja ajaloost dokumendi koostamise ajal.
FIVA ID kaart kehtib 10 aastat ja muutub kehtetuks, kui vanasõiduk vahetab omanikku.

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


Viimati muutis Autorestauraator, 09 August Kolmapäev, 2017 07:53, muudetud 1 kord kokku.



14 Veebruar Teisipäev, 2017 12:42
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2804
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Autorestauraator kirjutas:
3. veebruaril 2017 toimus Benefiti ruumides VTA üldkoosolek.

...

Jooksvalt tuli päevakorda veel teinegi küsimus. Otsustati, et teeme avalduse Eesti Vanatehnika Klubide Liidule sooviga astuda liidu liikmeks.

....


EVKL üldkoosolek on peetud. Vastust (ametlikku) pole tulnud, kuid kuna oleme ka liikmesklubide liikmed, siis tagasiside on eitav.
See on iseenesest ka loogiline, sest EVKL on põhikirja järgi:

III EVKL liikmed, nende õigused ja kohustused
3.1. EVKL liikmeks võib olla Eesti Vabariigis registreeritud ja tegutsev mittetulundusühing,
3.1.1. kelle põhieesmärgiks on ühendada hobikorras tegutsevaid vanatehnikahuvilisi,...


.... seega VTA ei kvalifitseeru.

Oleme siiski seda meelt, et EVKL võiks luua tehnilise komisjoni või töörühma, kuhu saaks kaasata rohkem tehnilist kompetentsi.
Selle ettepaneku teeme juba liikmesklubide lihtliikmetena.

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


21 Märts Teisipäev, 2017 09:10
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2804
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Autorestauraator kirjutas:
Autorestauraator kirjutas:
3. veebruaril 2017 toimus Benefiti ruumides VTA üldkoosolek.

...

Jooksvalt tuli päevakorda veel teinegi küsimus. Otsustati, et teeme avalduse Eesti Vanatehnika Klubide Liidule sooviga astuda liidu liikmeks.

....


EVKL üldkoosolek on peetud. Vastust (ametlikku) pole tulnud, kuid kuna oleme ka liikmesklubide liikmed, siis tagasiside on eitav...


Nüüd tuli ka ametlik kiri. Lisan siia EVKL-i koosoleku protokolli väljavõtte:

Eesti Vanatehnika Klubide Liit

ÜLDKOOSOLEKU PROTOKOLL nr 1-2017

Kuusalus 04.03.2017
Algus kell 11.00
Lõpp kell 15.00

Võtsid osa: Reigo Vilu ja Tõnu Piibur (UNIC-MOTO)
Heino Jaanus, Väino Peebo ja Uno Kübar (LEVATEK)
Raivo Ojaveer ja Madis Sütt (Vänt)
Heikki Perli (Retrom)
Tiit Talts ja Raivo Hannus (Pärnumaa Vanatehnika Klubi)
Üllar Suvemaa (Virtuaalne Vanatehnikaklubi)
Sven Tiirusson ja Martti Suur (UNIC)
Antti Seli (Tartu Uunik Auto)

Külalised: Indrek Sirk, Valts Ceplevis ja Agris Smits (AAK Läti)

7. MTÜ Vanatehnika Taastajate Ametiliit esitas avalduse sooviga astuda EVKL liikmeks. EVKL põhikirjaliseks eesmärgiks on ühendada hobikorras tegutsevaid vanatehnikahuvilisi. Kuna Vanatehnika Taastajate Ametiliit on aga professionaalseid vanatehnikataastajaid ühendav ja esindav MTÜ, siis põhikirjalised eesmärgid ei kattu. Samas on mitmed Vanatehnika Taastajate Ametiliitu kuuluvad füüsilised isikud tunnustatud vanatehnikaeksperdid ning osalevad juba nagunii EVKL töös.

OTSUSTATI: ühehäälselt mitte võtta EVKL liikmeks Vanatehnika Taastajate Ametiliitu.

Tervitades
Tõnu Piibur

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


08 Aprill Laupäev, 2017 07:40
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 03 Aprill Neljapäev, 2008 23:00
Postitusi: 166
Asukoht: Saaremaa
VTA järjekordne kokkusaamine toimus sedakord Rakveres, Aivo Kossali AK-Autoteeninduse ruumides. Neil oli just valmis saanud pikalt taasatamisel olnud Volvo PV 445 C. Väike kastiga veoauto. (tore pildiseeria ja lugu sellest autost ka viimases Autolehes) http://www.autoleht.ee/uudis?id=11561

Lisaks auto vaatamisele oli meil päevakorras paar teemat EVKL ja VTA koostöö osas. Teavitasime oma liikmeid viimastest arengutest. Otsustasime edaspidi organisatsioonina EVKL-i tegevusse mitte sekkuda. Koostööd teeme klubide liikmete tasandilt.

6. mail toimus Laitse Rallipargis EVKL-i "musta numbri" ekspertide koolituspäev. Sinna oli sedakord kutsutud ka VTA esindajad. Tänud kutsujaile. Õppepäeva muljete pinnalt võin küll õelda, et laias laastus on meie vanasõidukite hindamise tase väga kõrgel. Võrreldes lähinaabrite analoogidega pole meil midagi häbeneda. Vahest on meie hindajad liigagi karmid. Kui must number esialgse idee järgi oli pigem vanasõidukiks tunnustamise tähis, siis kümne tegevusaasta jooksul on see pigem kujunenud taastamistöö kvaliteedi tunnuseks. Isiklikult arvan, et see võiks ju nii ollagi.

Viimase punktina päevakorras arutasime Eesti liitumist FIVA-ga. Jällegi ei ole see meie, kui kutseliste restauraatorite pädevuses seda asja ajada, aga vanasõiduki entusiastidena pakub see teema kindlasti, lisaks meile, ka teistelegi huvi. Hää meelega tekitaks sellel teemal laialdasema arutelu. Poolt või vastu.

Leevi Naagel


04 Juuli Teisipäev, 2017 20:40
Profiil Veebileht
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Vasta teemale   [ 17 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.ee 3.0.9