1. leht 1-st

3. Ratta komplekteerimine enne restaureerimise algust

Postitatud: 08 Mai L, 2010 23:59
Postitas siimlane
Tere

Tasapisi käib White'i komplektsuse parendamine ning juurde on leitud nii mõnedki detailid. Kurtna laadalt sai ära ostetud paar tagatule toorikut, millest tuleb alles korralik tuli ehitada. Sain ka lätlaste käest täiesti uue esituleklaasi, mis leiab oma koha ratta küljes.

Suurimat rõõmu valmistab aga ungarist saadud gaasirulliku korpus ja siduri ning piduriheeblid. Need on üsna haruldased detailid ja pärinevad Danuvia nimelise mootorratta küljest. White'il kasutati mitmeid erinevaid Pannonia ja Danuvia osasid. Näiteks lenks on samuti pärit mudeli P10 pealt.

Oma garaa¸ist tulid välja korralikud küljekarbid ning samuti üks raam, mille küljest saab ära lõigata uuematüübilise küljejala kinnituse ja samuti pärineb sealt ka jalg ise koos vedruga. Tõenäoliselt saab see raam doonoriks ka jalarauakinnitustele, niiet on tunda väikest progressi.

Väike fotosüüdistus saabunud juppidest:

Pilt

Pilt

Postitatud: 17 Mai E, 2010 23:24
Postitas siimlane
Tere

Nüüd on lisaks ülemistel piltidel olevale gaasirulliku korpusele olemas ka rullik ise. Nimelt on Pannonia originaaldetail praktiliselt samasugune nagu White'i oma aga ainult selle erinevusega, et White'i rulliku ots on mõned millimeetrid õhem. Täna saingi treiali käest tüki kätte ja sobib ideaalselt. Järgmine ülesanne on tegeleda väljaveninud heebli auguga. Rääkisin oma ungari sõbraga ja tema soovitas sinna paigaldada pronkspuksi. Nüüd peabki otsima vajalikus suuruses puksi ja väljaveninud augu tegema ümmarguseks. Ei tea veel täpselt kas peaks sellele lähenema hõõritsa, puuri või viiliga aga kuidagi peab selle ümmarguseks saama.

Pilt

Lasin treialil teha ka uue hargi võlli. Kõik vanad, mis mul olemas on, on üpriski ära kulunud. Panin võrdluseks uue ja vana ühe pildi peale.

Pilt

Postitatud: 17 November K, 2010 00:03
Postitas siimlane
Tere

Sain kätte Ungarist remonditud istme, mille nahatöö on tehtud täpselt White'i istme järgi. Töö nagu ikka on esmaklassiline. Loodame, et see ei pea liiga kaua riiulis seisma ja leiab tee ratta peale:)

Pilt

Re: 3. Ratta komplekteerimine enne restaureerimise algust

Postitatud: 27 Jaanuar R, 2012 18:47
Postitas siimlane
Tere

Olen vahepeal pikalt tegelenud ratta komplekteerimisega - spetsiaalseid detaile, mis sellel rattal erinevad on võrreldes tavalise T5-ga on ikka päris palju. Kurtna laadalt, Ungarist ja eBay'st olen enamjaolt vajalikud asjad kokku saanud.

Hammasratas on sooloratta versiooon 16 hambaga, tagumine on tavaline kõikidel Pannoniatel kasutatav 50 hambaga hammasratas.

Pilt

Kodarad on roostevabast terasest. Originaalis on need tsingitud.

Pilt

Pilt

Ports kummidetaile - kui ratas ära restaureerida, siis minu arvates tuleks kõik kummidetailid ära asendada uutega, sest restaureeritud ratas peaks kestma veel paarkümmend aastat.

Pilt

Pilt

Pilt

Need alumiiniumdetailid on replikad, mida valmistatakse Ungaris.

Pilt

Pilt

Jalarauad ja käimalöömisvänt on pärit Pannonia P20 mudelilt. Neid on vaja veidi modifitseerida, et sobiksid sellele rattale. Nimelt jalaraua kaar on veidi teise kujuga White'il, kuid kinnitused ja jalaraua kummidealune osa on identsed. Käimalöömisvändale tuleb võllikinnitusele teha nuudid, mida P20-l pole.

Pilt

Pilt

VT3 tagatuli - leidsin Kurtna laadalt uhiuue

Pilt

Pilt

Leegitoru mutrid - uued

Pilt

Spetsiaalne lüliti, mida kasutati Danuvia 125-stel mootorratastel. Õnnestus leida täiesti uus detail

Pilt

Pilt

Pilt

Uhiuus signaal, siinkohal tänud kodanik Talupojale

Pilt