2. Esihark

Vasta
Sõnum
Autor
raivo229
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 30
Liitunud: 01 Veebruar P, 2009 00:00
Kontakt:

2. Esihark

#1 Postitus Postitas raivo229 »

2. Esihark

Esihargi remontimine ei ole kronoloogiliselt küll kõige esimene töö, millega sai projekti alustatud, pigem on see antud momendil kõige aktuaalsem.

Lühidalt seisukorrast: selleks, et aru saada, kuivõrd kulunud on esihargi juhtpuksid ja torud, ei pidanud ratast alt äragi võtma. Niivõrd suured olid käega tuntavad lõtkud. Lisaks sellele olid teleskoobi torud, need mis kinnituvad alumise „prilli“ külge, kinnituskohast rooste poolt kõvasti õhemaks kulunud, mistõttu tuli hakata mõtlema alternatiivi peale. Kuna treimiseks vajalik on kõik käepärast, otsustasin tellida materjali ja teha täiesti uued torud.
Materjali valisin selliselt, et siseava ei peaks täiendavalt mõõtu töötlema. Toru materjalina õnnestus hankida St52 õmbluseta täppistoru.

Pilt

Ülaltoodud pildil on näha uued treitud pronkspuksid, originaalis on teraspuksid ilmselt babiitkattega. Kuna babiitkatet on suhteliselt keeruline taastada, otsustasin minna kergema vastupanu teed ja kasutada pronksi. Kahte puksi hoiab lahus distantspuks. Teleskoobi toru sees on treitud aste ja toru otsas keere. Puksid pingutatakse spetsiaalse mutriga.

Pilt

Ülaltoodud pildil on näha, et teleskoobi juhtvõllid (ei teagi kuidas oleks kõige õigem nimetada), mille külge kinnitub ratta telg ja sellele omakorda esiratas, on veel tegemata. Plaanis on ka need võllid taastada, kuna nende juhtpinnad on märkimsvääselt õhemaks kulunud kuni 0,5 mm.

Pilt

Teleskoobi toru ülemise otsa freesimine. See süvend takistab teleskoobi pöörlemist ja fikseerib teleskoobi aksiaalsuunaliselt.

Pilt

Pilt

Teleskoobi torud monteeritud mootorratta külge.

Teleskoobi torud kruntisin üle ja sobitasin mootorrattale külge, probleemideta see ei läinud. Nagu projekti alguses juba mainisin, panen kogu motika peale osade taastamist tervenisti kokku enne värvimistööde algust. Nagu nüüd koostades selgus, on esihargi „prillid“ kõverad ja torud ei istu külge. Selge on see, et nii seda asja jätta ei saa ja tuleb veelkord lahti harutada.
Lisaks sellele oli raskendatud, õigem oleks öelda pea võimatu, ülemise teleskoobi originaal poldi kinnikeeramine. Kuna võtsin esihargi mootorratta küljest esmakordselt lahti ca, aasta poolteist tagasi, siis ei mäleta kuidas need liited tookord lahti tulid. Panin treipinki ja lõikasin keerme üle. Probleem sai sellega lahendatud. Pilt ka allpool.

Pilt

Pilt

Vasta

Mine “BMW R35 (1947) [raivo229]”