2. Esihark
Esihargi remontimine ei ole kronoloogiliselt küll kõige esimene töö, millega sai projekti alustatud, pigem on see antud momendil kõige aktuaalsem.
Lühidalt seisukorrast: selleks, et aru saada, kuivõrd kulunud on esihargi juhtpuksid ja torud, ei pidanud ratast alt äragi võtma. Niivõrd suured olid käega tuntavad lõtkud. Lisaks sellele olid teleskoobi torud, need mis kinnituvad alumise „prilli“ külge, kinnituskohast rooste poolt kõvasti õhemaks kulunud, mistõttu tuli hakata mõtlema alternatiivi peale. Kuna treimiseks vajalik on kõik käepärast, otsustasin tellida materjali ja teha täiesti uued torud.
Materjali valisin selliselt, et siseava ei peaks täiendavalt mõõtu töötlema. Toru materjalina õnnestus hankida St52 õmbluseta täppistoru.
Ülaltoodud pildil on näha uued treitud pronkspuksid, originaalis on teraspuksid ilmselt babiitkattega. Kuna babiitkatet on suhteliselt keeruline taastada, otsustasin minna kergema vastupanu teed ja kasutada pronksi. Kahte puksi hoiab lahus distantspuks. Teleskoobi toru sees on treitud aste ja toru otsas keere. Puksid pingutatakse spetsiaalse mutriga.
Ülaltoodud pildil on näha, et teleskoobi juhtvõllid (ei teagi kuidas oleks kõige õigem nimetada), mille külge kinnitub ratta telg ja sellele omakorda esiratas, on veel tegemata. Plaanis on ka need võllid taastada, kuna nende juhtpinnad on märkimsvääselt õhemaks kulunud kuni 0,5 mm.
Teleskoobi toru ülemise otsa freesimine. See süvend takistab teleskoobi pöörlemist ja fikseerib teleskoobi aksiaalsuunaliselt.
Teleskoobi torud monteeritud mootorratta külge.
Teleskoobi torud kruntisin üle ja sobitasin mootorrattale külge, probleemideta see ei läinud. Nagu projekti alguses juba mainisin, panen kogu motika peale osade taastamist tervenisti kokku enne värvimistööde algust. Nagu nüüd koostades selgus, on esihargi „prillid“ kõverad ja torud ei istu külge. Selge on see, et nii seda asja jätta ei saa ja tuleb veelkord lahti harutada.
Lisaks sellele oli raskendatud, õigem oleks öelda pea võimatu, ülemise teleskoobi originaal poldi kinnikeeramine. Kuna võtsin esihargi mootorratta küljest esmakordselt lahti ca, aasta poolteist tagasi, siis ei mäleta kuidas need liited tookord lahti tulid. Panin treipinki ja lõikasin keerme üle. Probleem sai sellega lahendatud. Pilt ka allpool.
2. Esihark
Sõnum
Autor
Mine “BMW R35 (1947) [raivo229]”
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum