1. leht 1-st

2. Mis edasi?

Postitatud: 18 Jaanuar P, 2009 21:02
Postitas Autorestauraator
Mis edasi? See küsimus vaevas mind umbes nädala..... Mõni sõber käis külas ja küsis koguni, et kas stress on tõesti nii suur, et segab töö tegemist?
Tegelikult olin umbes nädalaga selgeks saanud, kuidas selle autokerega toimetada. Pean ausalt tunnistama, et ega see töö mul mingi unistuste töö ei ole. Sellise kere remont ei tundu huvitav. Seda ei saa päris "molekulideks" lahutada ja siis nende "molekulidega" improviseerima hakata, et uus autokere jälle kokku panna. Esiteks on see "tükk" liiga suur, et sellega vabalt manipuleerida. Teiseks, ei lepiks sellega tellija, kes on huvitatud võimalikult täpsest restaureerimisest. Juba nii, et osasid detaile ei soovitatud lahti lõhkuda! Järsku ei saa pärast enam samasugust kere kokku.
Järelikult tuleb suhteliselt tuimalt, tükk-tüki haaval vana plekk taastada ja seda seni, kuni kogu asi valmis saab.

Nädalaga sai mulle selgeks, et kogu põhi tuleb siiski, öelgu tellija mida tahes, lahti võtta. Siis kõik tükid ükshaaval ära remontida ja jälle kokku panna. Selleks on vaja aga kere üles tõsta, nii et raami saaks alt ära võtta. Mõtlesin vahepeal isegi kere "grilli" panemisele. See mõte siiski ei teostu. Asi on selles, et kui auto põhi alt ära võtta, muutub see raske kere liiga nõrgaks. Pole ju sellel põhjal isegi kardaanitunnelit, mis tavalise kere üsna jäigaks muudab. Järelikult tuleb kõigepealt esisein ära remontida, siis selle esiseina külge üks abiraam valmistada, millest tõsta saaks. Siis auto tagaosa toetamiseks tagumistesse aknaavadesse puidust kilbid ehitada. Läbi nende puitkilpide saaks panna tõstetala. Tagaosa tõstaksin siis aknaavade kaudu. Sellise plaani korral jäävad ukseavad vabaks ja saab uksi ette proovida.

Postitatud: 19 Jaanuar E, 2009 18:29
Postitas Autorestauraator
Pilt

No midagi sellist mõtlesin autokere riputamiseks välja mõelda.
Aga kõigepealt esisein.

Pilt

Katkiste kohtadega pole probleemi, katkine koht välja ja uus plekk asemele.

Pilt

Mõned kohad olid siiski pisut keerulisema kujuga.

Pilt

Pedaalide juurest oli gaasikeevitusega suurem tükk välja lõigatud:

Pilt

Siin on õnneks originaalkuju äraarvatav. Tegin vastavad paigad ja välja kukkus selline:

Pilt

Ja seestpoolt:

Pilt

Pisut keerulisem oli lugu käigukasti tunneli osaga:

Pilt

Siin oli lihtsalt suur tükk plekki välja lõigatud, pleki serv kahekorra taotud ja mida mina siis nüüd tegema pean? Kuidas see plekk enne välja nägi?
Et asjast mingitki ettekujutust saada, lasin saata ühelt teiselt kerelt tehtud pildid:

Pilt

Seestpoolt selline. Pole ka just originaal, aga mingi ettekujutuse saab.

Pilt

Ja eestpoolt. Pedaalide auk on ka üsna selline, nagu minulgi välja kukkus.
Kõigepealt lõikasin ära ebatasased plekiservad ja tegin paraja suurusega lapi:

Pilt

Siis keevitasin selle kinni:

Pilt

Alumine osa on tehtud omaette plekina, küllaltki keeruline kuju. Püüdsin mingi monstrumi kokku keevitada:

Pilt

See uus tükk tuleb nüüd oma kohale sobitada:

Pilt

No midagi sellist võiks ju olla.

Pilt

Peale keevitust nägi seestpoolt selline. Ja eestpoolt:

Pilt

Esiseinal on veel pisemaid vigastusi: armatuurlaual, aknaservades ja veel mõnes kohas.

Postitatud: 20 Jaanuar T, 2009 20:05
Postitas Autorestauraator
Mined kohad esiseina juures vajavad veel kohendamist. Näiteks aknatihendi alune serv:

Pilt

Siin lõikasin katkise koha pisut suuremalt välja ja lapp asemele:

Pilt

Armatuuripealne on ka kuidagi imelik?

Pilt

Uurisin järgi, milline see peab olema. Saadeti foto:

Pilt

Tegin siis midagi sellist:

Pilt

Veel oli probleemne esiaknale õhu puhumise ava. Lõikasin aukliku ja liiga õhukeseks roostetanud pleki välja:

Pilt

Siis valmistasin asendustüki:

Pilt

Peale keevitust:

Pilt

Lõpptulemus peale õmbluste puhastamist:

Pilt

Postitatud: 25 Jaanuar P, 2009 14:15
Postitas Autorestauraator
Esisein on nüüd enam-vähem terve. Kui ma tahan põhjapleki remondi ajaks ära võtta, siis tuleb ka raam alt ära võtta. Autokeret aga tuleb kuidagi toestada. Otsustasin, et teen esiseinale ajutise tugevdusraami, mida saaks julgemalt toetada:

Pilt

Raami tegin nelikant-torust ja kinnitasin poltidega esiseina kõige tugevamate kohtade külge.
Mida teha tagaosaga. Pakuti varianti, et kinnita uksehingede kinnituskohtadest. See plaan mulle väga ei meeldind, kuna siis ei saa uksi ette proovida.
Otsustasin tagumiste külgakende avade kasuks. Valmistasin puitkilbid:

Pilt

Et puitkilp paigal seisaks, tegin selle kolmekihilise:

Pilt

Puitkilpidest panen läbi 76 mm läbimõõduga toru. Selle jaoks on vaja kilpidesse augud puurida. Kuidas seda teha?

Pilt

Treipingis õnnestus see päris hästi. Nüüd toru läbi avade:

Pilt

Pilt

Toru toetan spetsiaalsetele pukkidele:

Pilt

Esiosa toetan ka pukkidele:

Pilt

Raam ongi juba alt eemaldatud:

Pilt

Kui nüüd põhi välja lõigata, võib kere hakata „välja venima“. Selle vältimiseks keevitasin sisse tugevduskarkassi:

Pilt