7. Esimesed uksepostid ja ukselukud
---------------------------------------------------------------------------
Praeguse seisuga esimesi ukseposte ei olegi. Olemas on ainult remonditud küljeplekk.
Originaalis on asi ehitatud selliselt, et esiosa sees oleva raami külge on puidukruvidega kinnitatud puidust uksepost. Viimasest on mingisugune "mälestus" siiski olemas.
Taastamiseks selline kõdunenud puidutükk muidugi enam ei kõlba, aga mingi ettekujutuse, kuidas post omal ajal ehitati, annab küll. Õnneks on säilinud kinnituskohad, mille järgi saab detailid oma õigetele kohtadele asetada.
Umbes selliselt nägi see välja. Puit oli kaetud veel plekiga. Katteplekk on pealtpoolt väga ilusa väljanägemisega.
Parempoolses servas on näha väikesed augud. Kaks plekki löödi naeltega puitposti külge kinni! Seestpoolt on see plekk küll natukene viletsam, aga hea tahtmise korral saab seda veel kasutada.
Vaja on üle vaadata ka ukselukud. Posti ehitamisel on vaja lukk ja vastus kohakuti seada, ja üsna täpselt! Müts maha nende meeste ees, kes omal ajal neid masinaid tegid. Kõik asjad olid paigas kadestamisväärse täpsusega. Ja seejuures mittereguleeritavad. Minul on praegu tublisti peamurdmist, kuidas need asjad ikka nii täpselt paika saada?
Ukselukud on suured ja võimsad nagu aidauksel. Seisukord just suurem asi ei ole. Paljud kohad on kulunud, kõverdunud, aja jooksul remonditud-keevitatud... Lukuvastused ja "kiilud", mis ust piiravad ja paigal hoiavad, pole ka paremad:
Kõike seda arvestades tuleks ukselukud kõigepealt mingisse "enam-vähem" konditsiooni viia. Mis nende kapitaalsemast remontimisest saab, hetkel ei tea.
Siin on ukselukk oma õigel kohal, väike korrastuskuur on läbitud. Ka ukse käepidemed on ette pandud.
Muide, küsimus kõigile: miks ehitati ukselukud nii, et kaassõitja pool oli võtmega avatav uks, juhi ust aga sai lukust avada ainult seestpoolt? Ka meil tehtud BMW-l oli asi sama moodi. Tänapäeva loogika ütleks, et juhi uks peaks olema võtmest avatav!
Olen kuulnud selliseid seletusi, et enne avati daami uks ja aidati ta autosse istuma. See loogika on ikka vist vähe vigane. Kui sõitsid üksinda, kas siis ronisid kõrvaluksest sisse? Ehk teab keegi õiget põhjust? Andke foorumis teada!
Juhi ukse käepide.
Olime masina omanikuga otsustanud, et teeme uksepostid metallist. Peamine põhjus oli selles, et vajalike oskustega tislerit ei suutnud kuskilt leida. Mingi kogemus puitposti asemele metallposti valmistamiseks oli juba olemas. Valmistasin 1,5 mm plekist puitpostiga sarnase kujuga õõnesposti.
Posti sisse valmistasin reguleeritava mutriplaadi, konstruktsioon on analoogne uksehingede mutriplaadile.
Selline post on esialgu sileda pinnaga. Selle peale valmistasin veidi kitsama kõrgendi. Tekkinud äärevaltsi peab mahtuma ukse serv ja kummitihend. Mõõdud võtsin originaalplekkide pealt. Oli ju puitpost plekiga kaetud.
Luku vastus peab jääma süvendisse. Tuleb valmistada ka ust paigal hoidvate kummikiilude pesad.
Selliseid kummikiilusid on ühel uksel kaks tükki, üks üleval, teine all.
Sama töö tuleb teha ka juhi poolel.
Ülemises kiilupesas on näha alumiiniumplekist süvendikate. Need katted kinnituvad süvendatud peaga kruviga. Originaalis oli see puidukruvi, mis keerati puidu sisse. Siin tuleb kasutada 5 mm läbimõõduga metallikruvi.
Uksepostid on nüüd paigas.
Nüüd tuleb töödega tagumiste küljeplekkide juurde siirduda.
7. Esimesed uksepostid ja ukselukud
Sõnum
Autor
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Mine “Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]”
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum