1. leht 1-st

1. Autost

Postitatud: 25 November T, 2008 07:53
Postitas Autorestauraator
1. Autost
-------------------------
2006. aasta alguses pakuti teha ühte suuremat kabrioletti. Wanderer W 23, aastast 1938. Tegelikult on "auto" selle kohta öelda natuke palju. On mitmeid osasid: raam, auto esiosa, tagaosa jäänused jms. Tutvumisel näidati ühte teist, küll mitte kabriolettkerega, autot.
Enne Teist suurt sõda kuulus Wanderer, nagu ka Horch, Audi ja DKW, Auto Unioni. Tegemist on suurema, kuuesilindrilise reasmootoriga, lahtikäiva katusega autoga, ehk kabrioletiga. Ettekujutuse autost saab vanalt reklaamlehelt.

Pilt

Kuna masina omanik ei soovi oma nime avalikustada, ütleme, et tegemist on välismaalasega. Autot tervikuna mina näinud ei ole. Osasid on mitmelt masinalt. Praegu on töökojas tugevalt ümberehitatud raam. Ümberehitatud selles mõttes, et raamil on olnud all valed sillad ja vale mootor.

Pilt

Õnneks on eeskujuks toodud ka teine raam, mis paistab olevat originaalse kujuga. Kõigepealt tulebki "valed" osad küljest ära lõigata ja siis raam ära puhastada. Originaalis käivad nii esi- kui ka tagasild ristiasetseval lehtvedrul. Praeguses versioonis on taga tohutud pikisuunalised vedrud.

Pilt


Esiosas on võõra mooturi ja käigukasti kinnitamiseks palju rauda juurde keevitatud. Ka käigukasti kinnituse risttala on vahetatud.

Pilt

Huvitav on auto konstruktsioonis see, et metallkere ei ole ühes tükis. Esi- ja tagaosa liidetakse tervikuks puittalade abil. Üks puittala tundub isegi originaalne olevat.

Pilt

Lõikasime vedrukandurid ja muud mittevajalikud osad lõikekettaga maha.

Pilt

Veel sai eemaldatud kõikvõimalikke kinnituskronsteine, mootori ja käigukasti kinnituskohtasid jms.

Pilt

Läbi mitmete raami avauste oli näha, et raami õõnsus on täitunud porist ja tolmust moodustunud ja ära kuivanud settega. Kohati tundus see sette kiht päris paks olevat. Proovisime siis vasaraga tagudes seda settekihti purustada. Paraku see tulemusi ei andnud. Otsustasime siis raamile suuremad aknad sisse lõigata.

Pilt

Siis selgus, et sete on aastatega nii ära kivistunud, et meil tuli seda lausa puidupeitli ja vasaraga raami seest välja raiuda.

Pilt

Ilmselt on tolm segunenud õlide, asfaldi-bituumeni ja kes teab veel millega ja korralikult ära kivistunud. Selleks et kõiki õõnsusi puhtaks saada, tuli veel mitmeid lõikeid teha.

Pilt

Selliselt saime raami enam-vähem puhtaks. Ei liialda, kui ütlen, et pidime prügikasti kahekesi välja tassima. Paar ämbritäit oli seda sodi kindlasti.