1. Autost
-------------------------
2006. aasta alguses pakuti teha ühte suuremat kabrioletti. Wanderer W 23, aastast 1938. Tegelikult on "auto" selle kohta öelda natuke palju. On mitmeid osasid: raam, auto esiosa, tagaosa jäänused jms. Tutvumisel näidati ühte teist, küll mitte kabriolettkerega, autot.
Enne Teist suurt sõda kuulus Wanderer, nagu ka Horch, Audi ja DKW, Auto Unioni. Tegemist on suurema, kuuesilindrilise reasmootoriga, lahtikäiva katusega autoga, ehk kabrioletiga. Ettekujutuse autost saab vanalt reklaamlehelt.
Kuna masina omanik ei soovi oma nime avalikustada, ütleme, et tegemist on välismaalasega. Autot tervikuna mina näinud ei ole. Osasid on mitmelt masinalt. Praegu on töökojas tugevalt ümberehitatud raam. Ümberehitatud selles mõttes, et raamil on olnud all valed sillad ja vale mootor.
Õnneks on eeskujuks toodud ka teine raam, mis paistab olevat originaalse kujuga. Kõigepealt tulebki "valed" osad küljest ära lõigata ja siis raam ära puhastada. Originaalis käivad nii esi- kui ka tagasild ristiasetseval lehtvedrul. Praeguses versioonis on taga tohutud pikisuunalised vedrud.
Esiosas on võõra mooturi ja käigukasti kinnitamiseks palju rauda juurde keevitatud. Ka käigukasti kinnituse risttala on vahetatud.
Huvitav on auto konstruktsioonis see, et metallkere ei ole ühes tükis. Esi- ja tagaosa liidetakse tervikuks puittalade abil. Üks puittala tundub isegi originaalne olevat.
Lõikasime vedrukandurid ja muud mittevajalikud osad lõikekettaga maha.
Veel sai eemaldatud kõikvõimalikke kinnituskronsteine, mootori ja käigukasti kinnituskohtasid jms.
Läbi mitmete raami avauste oli näha, et raami õõnsus on täitunud porist ja tolmust moodustunud ja ära kuivanud settega. Kohati tundus see sette kiht päris paks olevat. Proovisime siis vasaraga tagudes seda settekihti purustada. Paraku see tulemusi ei andnud. Otsustasime siis raamile suuremad aknad sisse lõigata.
Siis selgus, et sete on aastatega nii ära kivistunud, et meil tuli seda lausa puidupeitli ja vasaraga raami seest välja raiuda.
Ilmselt on tolm segunenud õlide, asfaldi-bituumeni ja kes teab veel millega ja korralikult ära kivistunud. Selleks et kõiki õõnsusi puhtaks saada, tuli veel mitmeid lõikeid teha.
Selliselt saime raami enam-vähem puhtaks. Ei liialda, kui ütlen, et pidime prügikasti kahekesi välja tassima. Paar ämbritäit oli seda sodi kindlasti.
1. Autost
Sõnum
Autor
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
1. Autost
#1 Postitus Postitas Autorestauraator »
Mine “Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]”
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum