Oli aasta 2001 sügis.
Minu juures oli juba pikkka aega käinud külas üks Porschehuviline Soomest. Kodus oli tal masinaid mitu, aga nendele lisaks oli ta hankinud Saksast ühe vanema, esimese põlvkonna masina, nimelt mudeli „356“.
Mina seda masinat näinud ei olnud, aga minu juures käis ta „piilumas“, mida teen ja kuidas. Meil oli juba enam-vähem kokku lepitud, et ta toob selle töösse, kui ühel päeval oli uus plaan: nimelt on ta sõbral 911 Targa ja seda on vaja kohe-kohe tegema hakata! Ilmselt tahtis ta enne, kui oma auto siia toob, ikka sõbra auto peal näha, mida teen!
No nii, toodi see masin siia. Õieti, sõitis ise! Väljast täitsa tip-top! Ilus värv, sile, aga kui ukse lahti tegin, paistis valgus igalt poolt läbi. Auto oli müügiks väliselt korda tehtud, aga seest oli see täielik roostepuru!
Ja soov oli, et katsuks ikka nii teha, et väljast jääb kõik terveks!
Selle ma suutsin omanikule ikka seelgeks teha, et see masin on värvi alt ajalehe ja sukapükstega lapitud! Ei tahtnud algul uskuda, aga kui ühe serva vahelt pool naiste sukka välja tõmbasin, jäi uskuma...
„Aga katsu ikka nii teha, et võimalikult vähe ära lõhuks!“ – oli viimane soov.
Tänase päeva tarkusega oleksin pidanud ta kohe tuldud teed kodupoole tagasi saatma, aga olin rumal! Pealegi, sain aru, et see on „356“ proovitöö.
Mootori pidime siiski maha võtma:
Aga juhtmestikku, klaase ja muud ei olnud luba puutuda:
No kuidas sa remondid näiteks niisugust kohta, kui silda alt võtta ei tohi?
Kõige rohkem roostetavad just need kohad, kus sillad jms kinnitub!
Pealegi oli auto raske, katsu sa seda keerutada!
Kuidagi ikka nokitsesime.
Püüdsin teha esialgu selliseid kohti, kuhu ligi pääses.
Hullus seisus olid kõik uksepostide alumised otsad.
Nagu poleks vigagi? Aga kui selle paberõhukese karvbi pealt ära võtsin:
... siis all pole nagu eriti midagi!
Sama lugu oli teisel pool:
Üldiselt, piinlik on neid pilte tagantjärgi vaadata!
Küünalvedrustuse ülemine kinnitus:
... väga nõrk koht Porschel! Ilmselt annab see mitmekordsest plekist konstruktsioon liikuma ja roostetab hästi!
Teina ebameeldiv koht on tagumine uksepost:
Siin on kolmekordne plekk. Et seda remontida, tuleks kogu tagumise osa kest maha võtta, aga omanik ei tahtnud sellest kuuldagi...
Kuidas sa seda keskmist plekki taastad? Ronid peadpidi rattakoopasse ja siis näed midagi, mida oleks vaja remontida. Aga käed rattakoopasse enam ei mahu!
Kuidagi, läbi häda me midagi tegime, aga see oli hea õppetund ja hiljem pole selliste asjadega peavalu rohkem saanud.
Muidugi tuli kogu auto üle värvida. See oli põhiliselt Guido ülesanne.
Õnneks olid pinnad lühikesed ja kumerad, nendeega väga probleeme polnud.
Värviks sooviti väga erksat punast. Porsche enda valikus sellist ei olnudki. Valisime ühe hästi erksa mootorratta tooni.
Valmiskujul oli tulemus päris ilus. Kui omanik järgi tuli, oli temagi rahul, aga ei tea, kui kaua?
Sellist tööd ei taha teha ja ei soovita ühelegi autoomanikule sarnast plaani pidada!
Kunagi, umbes 20 aastat tagasi oli mul unistus, et tahaks endale ka Porschet, minu eelistus oli küll Carrera. Aga seda autot lähemalt tundma õppides kadus kuidagi märkamatult see soov ära...
Porsche 911 Targa, 1980
Sõnum
Autor
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Porsche 911 Targa, 1980
#1 Postitus Postitas Autorestauraator »
Mine “Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]”
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum