Aasta 2002...
See oli huvitav lugu sellest, kuidas me üritasime viisakalt sellest tööst ära öelda...
Ühel ilusal päeval tuli järjekordselt külla vana tuttav, Einar. Räägime maast ja ilmast ja enne äraminekut Einar räägib nagu muu jutu sekka, et tal on vaja üks Pobeda ära värvida. Mul lõi kohe tuluke põlema: Märt! Ära sellist jama endale küll kaela võta! Jutu sees tuli välja, et keegi on seda kuskil töökoja nurgas keevitanud ja nüüd oleks vaja ära ka värvida.
Katsusin ääri-veeri seletada, et meil ei tasu niisugust tööd teha, läheb liiga kalliks. Siin ligidal, vanas sovhoosi töökojas poisid värvivad kiiresti ja odavalt... Jäigi seekord jutt sedamoodi ja Einar lahkus. Mina unustasin kogu jutu.
Umbes nädala pärast, Einar jälle ukse taga. Küsib: „Kui palju see liiga kallis on?“ – Mina polnud sellele teemale mõelnudki! Ja ega pikalt polnud aega kokutada ka. Tuli päästev mõte, mida oli kunagi soovitanud üks teine sõber: korruta tavahind kahega – see peletab soovija minema. No aga see tavahind? Ma ei teadnud ju autost midagi, polnud näinudki! Vaatasin lakke ja põrutasin esimese ettejuhtuva numbri, mis tundus küllalt suur. Einar vastu: „Mulle sobib! Millal võin auto siia vedada?“
Niipalju sellest, tuli töö ette võtta! Kui auto kohale toodi, oli pilt meie mõistes üsna troostitu:
Mootorikatet ja pakiruumi luuki polnud küljes, uksed olid küll ees, aga uste vahed? Kohati käis uks külgpinna peale! Vahest polnud juttugi!
Ajasime siis auto värviruumi ja hakkasime asja uurima:
Ei hakka pikalt kirjeldama. Keevitused olid küll tehtud ja auto kõva, aga põhja tegemisega oli masin niipalju kokku tõmmanud, et uksed ei mahtunud enam avadesse. Mitmed asjad tuli ringi teha, tagaluuk väiksemaks teha, et ta üldse pakiruumi avasse mahuks, taga-porikoopa kaared ringi teha. Poritiibade külgesobitamine oli omaette ooper, sai viilida ja saagida, nii et kukal oli higine ....plekitööd oli paar nädalat!
Lõpuks sai Guida hakata värviettevalmistustega tegelema. Siingi oli probleeme kasutatud kruntidega, aga sai sellestki jagu.
Tööde käigust kahjuks pilte pole säilinud, aga mäletan, et pahtlit sai seal „jahuks“ hõõrutud ikka püttide viisi!
Nagu meil tavaks, värvisime kõik äravõetavad tükid kõigepealt eraldi:
Siis sobitasime tükid uuesti külge:
Ja viimane värv „läks selga“ juba siis, kui kõik tükid küljes:
Peab ütlema, et visuaalsel tulemusel polnud väga vigagi. Õige töö see muidugi ei ole, nurgatagused ei kannata mingit kriitikat, aga Einar oli rõõmsa näoga, kui tööd vastu võttis.
(Ja muuseas: see „esimene ettejuhtuv number“, mis tundus küllalt suur, ei olnudki liiga suur, pigem väike)
Edasi jäi auto aastateks seisma, pole seda rohkem näinud.
Peale värvimist:
Kuulsin, et 211. aasta kevadel oli masinat sõitmas nähtud. Isegi ühte pilti nägin.
Pobeda M20, 1954
Sõnum
Autor
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Pobeda M20, 1954
#1 Postitus Postitas Autorestauraator »
Mine “Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]”
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum