Vaata vastamata postitusi | Vaata aktiivseid teemasid Tänane kuupäev 21 August Esmaspäev, 2017 04:47



See teema on suletud, sa ei saa muuta postitusi või postitada rohkem vastuseid.  [ 1 postitus ] 
 Pobeda M20, 1954 
Autor Sõnum
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2796
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Aasta 2002...

See oli huvitav lugu sellest, kuidas me üritasime viisakalt sellest tööst ära öelda...
Ühel ilusal päeval tuli järjekordselt külla vana tuttav, Einar. Räägime maast ja ilmast ja enne äraminekut Einar räägib nagu muu jutu sekka, et tal on vaja üks Pobeda ära värvida. Mul lõi kohe tuluke põlema: Märt! Ära sellist jama endale küll kaela võta! Jutu sees tuli välja, et keegi on seda kuskil töökoja nurgas keevitanud ja nüüd oleks vaja ära ka värvida.
Katsusin ääri-veeri seletada, et meil ei tasu niisugust tööd teha, läheb liiga kalliks. Siin ligidal, vanas sovhoosi töökojas poisid värvivad kiiresti ja odavalt... Jäigi seekord jutt sedamoodi ja Einar lahkus. Mina unustasin kogu jutu.

Umbes nädala pärast, Einar jälle ukse taga. Küsib: „Kui palju see liiga kallis on?“ – Mina polnud sellele teemale mõelnudki! Ja ega pikalt polnud aega kokutada ka. Tuli päästev mõte, mida oli kunagi soovitanud üks teine sõber: korruta tavahind kahega – see peletab soovija minema. No aga see tavahind? Ma ei teadnud ju autost midagi, polnud näinudki! Vaatasin lakke ja põrutasin esimese ettejuhtuva numbri, mis tundus küllalt suur. Einar vastu: „Mulle sobib! Millal võin auto siia vedada?“

Niipalju sellest, tuli töö ette võtta! Kui auto kohale toodi, oli pilt meie mõistes üsna troostitu:

Pilt

Pilt

Mootorikatet ja pakiruumi luuki polnud küljes, uksed olid küll ees, aga uste vahed? Kohati käis uks külgpinna peale! Vahest polnud juttugi!

Pilt

Ajasime siis auto värviruumi ja hakkasime asja uurima:

Pilt

Ei hakka pikalt kirjeldama. Keevitused olid küll tehtud ja auto kõva, aga põhja tegemisega oli masin niipalju kokku tõmmanud, et uksed ei mahtunud enam avadesse. Mitmed asjad tuli ringi teha, tagaluuk väiksemaks teha, et ta üldse pakiruumi avasse mahuks, taga-porikoopa kaared ringi teha. Poritiibade külgesobitamine oli omaette ooper, sai viilida ja saagida, nii et kukal oli higine ....plekitööd oli paar nädalat!

Lõpuks sai Guida hakata värviettevalmistustega tegelema. Siingi oli probleeme kasutatud kruntidega, aga sai sellestki jagu.
Tööde käigust kahjuks pilte pole säilinud, aga mäletan, et pahtlit sai seal „jahuks“ hõõrutud ikka püttide viisi!
Nagu meil tavaks, värvisime kõik äravõetavad tükid kõigepealt eraldi:

Pilt

Pilt

Siis sobitasime tükid uuesti külge:

Pilt

Ja viimane värv „läks selga“ juba siis, kui kõik tükid küljes:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Peab ütlema, et visuaalsel tulemusel polnud väga vigagi. Õige töö see muidugi ei ole, nurgatagused ei kannata mingit kriitikat, aga Einar oli rõõmsa näoga, kui tööd vastu võttis.
(Ja muuseas: see „esimene ettejuhtuv number“, mis tundus küllalt suur, ei olnudki liiga suur, pigem väike)

Edasi jäi auto aastateks seisma, pole seda rohkem näinud.
Peale värvimist:

Pilt

Pilt

Pilt

Kuulsin, et 211. aasta kevadel oli masinat sõitmas nähtud. Isegi ühte pilti nägin.

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


13 Detsember Laupäev, 2008 11:15
Profiil Veebileht
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
See teema on suletud, sa ei saa muuta postitusi või postitada rohkem vastuseid.   [ 1 postitus ] 

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.ee 3.0.9