1. leht 1-st

Toyota Land Cruiser BJ 40, 1976

Postitatud: 13 Detsember L, 2008 11:05
Postitas Autorestauraator
Aasta oli 2000.
Töökoja ette sõitis selline „elukas“:

Pilt

See pidi olema Toyota Land Cruiser BJ40, sünniaasta 1976. Peab kohe ütlema, et see projekt oli minu jaoks eriline mitmel põhjusel.
Esiteks, ei oli kunagi varem, ega ka hiljem tulnud minu juurde kedagi, kes oleks tulnud uksest sisse, tutvustanud ennast ja öelnud: Mina tahan sinu käest tellida sellise töö!
Tavaliselt läheb ikka aega, uuritakse inimest ja tehtud töid jne., aga siin läks teisiti.
Teiseks, see on olnud minu praktikas kõige töömahukam projekt. Auto vastuvõtmisest kuni komplekteerimiseni ja proovisõiduni tegime maaler Guidoga üle 2200 töötunni. Aega kulus pea kaks aastat...

Auto oli jube:

Pilt

Pilt

Autot oli ekspluateeritud väga rasketes tingimustes, oli roostekahjustusi, aga väga palju ka metalli väsimust.

Pilt

Pilt

Pilt

Juba lammutamisel, enne puhastamist oli selge, et paljud kohad on korduvalt lapitud:

Pilt

Auto põhi oli selline, et võta või jäta: siin polnud taastada midagi!

Pilt

Alustasin raamist. Tagumine raami pool oli lootusetus seisus.... mida teha?

Pilt

Suur osa raamist tuli lihtsalt asendada, eriti tagaosas:

Pilt

Esimene pool oli parem:

Pilt

Juba siis sai selgeks, et omanik on aktiivse mõtlemisega sell, kellel on mitmeid soove, kuidas autot „paremaks“ teha.
Kasutan jutumärke sellepärast, et õige sageli saime pärast teada, et meie parendused tegid auto omadused ikka halvemaks. Aga siis me seda veel ei teadnud.

Kui raam valmis, hakkasin kere tükke ükshaaval remontima ja külge sobitama:

Pilt

Pilt

Mingil ajal tekkis omanikul mõte, et tahab peale panna suurema, kuuesilindrilise mootori:

Pilt

Mõeldud – tehtud!
Aga oh häda: mootor on liiga pikk ja lühikese raami peal jääb kardaanvõlli kaldenurk liiga suureks!
Lisaks sellele olime auto kõrgemaks teinud, see halvendas olukorda veelgi. Mida teaha?
Omanik tuli päästva mõttega: teeme raami pikemaks! Mina vastu: OK! Aga mida kereplekkide ja akende-ustega teha?
Otsustasime huvitava väljakutse vastu võtta ja ka auto keret pikendada.

Pilt

Otsustasime, et pikendame raami umbes 300 mm, vastavalt ka kere tagaosa, aknaid ja katust.

Pilt

Pilt

Pikendatud katus:

Pilt

Ühel kenal päeval toodi töötuppa uued rattad. Õieti oli küsimus rehvimõõdus: uued olid palju suuremad!

Pilt

No kena! Aga seoses sellega tekkis jälle lisa probleeme: ratas jääb auto külje pealt välja! Vaja laiemad poritiivad teha:

Pilt

Saigi siis uued poritiivad tehtud, aga nendelegi otsustati kummist laiendused külge panna:

Pilt


Kuna sellel masinal algselt üldse tagaporitiivad puuduvad, siis sai meie „mudelile“ ka tagaporitiivad välja mõeldud:

Pilt

Siin pildil on nii esimesed kui ka tagumised poritiivad juba kummist laienditega.
Tasapisi me teda tegime ja mingil hetkel hakkas juba auto moodi minema...

Pilt

Pilt

Pilt

Esimesel proovisõidul:

Pilt
Pilt