Aasta oli 2000.
Töökoja ette sõitis selline „elukas“:
See pidi olema Toyota Land Cruiser BJ40, sünniaasta 1976. Peab kohe ütlema, et see projekt oli minu jaoks eriline mitmel põhjusel.
Esiteks, ei oli kunagi varem, ega ka hiljem tulnud minu juurde kedagi, kes oleks tulnud uksest sisse, tutvustanud ennast ja öelnud: Mina tahan sinu käest tellida sellise töö!
Tavaliselt läheb ikka aega, uuritakse inimest ja tehtud töid jne., aga siin läks teisiti.
Teiseks, see on olnud minu praktikas kõige töömahukam projekt. Auto vastuvõtmisest kuni komplekteerimiseni ja proovisõiduni tegime maaler Guidoga üle 2200 töötunni. Aega kulus pea kaks aastat...
Auto oli jube:
Autot oli ekspluateeritud väga rasketes tingimustes, oli roostekahjustusi, aga väga palju ka metalli väsimust.
Juba lammutamisel, enne puhastamist oli selge, et paljud kohad on korduvalt lapitud:
Auto põhi oli selline, et võta või jäta: siin polnud taastada midagi!
Alustasin raamist. Tagumine raami pool oli lootusetus seisus.... mida teha?
Suur osa raamist tuli lihtsalt asendada, eriti tagaosas:
Esimene pool oli parem:
Juba siis sai selgeks, et omanik on aktiivse mõtlemisega sell, kellel on mitmeid soove, kuidas autot „paremaks“ teha.
Kasutan jutumärke sellepärast, et õige sageli saime pärast teada, et meie parendused tegid auto omadused ikka halvemaks. Aga siis me seda veel ei teadnud.
Kui raam valmis, hakkasin kere tükke ükshaaval remontima ja külge sobitama:
Mingil ajal tekkis omanikul mõte, et tahab peale panna suurema, kuuesilindrilise mootori:
Mõeldud – tehtud!
Aga oh häda: mootor on liiga pikk ja lühikese raami peal jääb kardaanvõlli kaldenurk liiga suureks!
Lisaks sellele olime auto kõrgemaks teinud, see halvendas olukorda veelgi. Mida teaha?
Omanik tuli päästva mõttega: teeme raami pikemaks! Mina vastu: OK! Aga mida kereplekkide ja akende-ustega teha?
Otsustasime huvitava väljakutse vastu võtta ja ka auto keret pikendada.
Otsustasime, et pikendame raami umbes 300 mm, vastavalt ka kere tagaosa, aknaid ja katust.
Pikendatud katus:
Ühel kenal päeval toodi töötuppa uued rattad. Õieti oli küsimus rehvimõõdus: uued olid palju suuremad!
No kena! Aga seoses sellega tekkis jälle lisa probleeme: ratas jääb auto külje pealt välja! Vaja laiemad poritiivad teha:
Saigi siis uued poritiivad tehtud, aga nendelegi otsustati kummist laiendused külge panna:
Kuna sellel masinal algselt üldse tagaporitiivad puuduvad, siis sai meie „mudelile“ ka tagaporitiivad välja mõeldud:
Siin pildil on nii esimesed kui ka tagumised poritiivad juba kummist laienditega.
Tasapisi me teda tegime ja mingil hetkel hakkas juba auto moodi minema...
Esimesel proovisõidul:
Toyota Land Cruiser BJ 40, 1976
Sõnum
Autor
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Mine “Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]”
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum