Tere
Siit saab alguse Pannonia T5 taastamislugu. See mudel on eestis, nõukogude liidus ja küllap ka Ungaris enimlevinud Pannonia mootorratas. Seda toodeti aastast 1964 kuni tehase sulgemiseni 1975. Selle aja jooksul tehti ka mõningasi uuendusi rattal, kuid kõigest lähemalt siis kui jõuan vastava detaili restaureerimiseni.
Soetasin käesoleva sõiduki juuli lõpus ja sellest ajast peale ei ole veel mitte midagi rattaga peale hakanud. Peale Kurtna laata oli selline tunne, et võiks midagi asjalikku ära teha ja nii siis garaa¸i suundusingi. Ajasin ratta välja ja ühendasin külge senini õues seisnud Duna OK-3 külgkorvi, mis sobib täpselt antud aja T5 mudelile. Samal ajal eemaldasin rattalt suurepärased põlvekaitsmed, mis olid kinnitatud külgkorvi kinnitustesse. Need kaalusid "ainult" oma 20 kiogrammi:)
See Pannonia on osteti Tallinna Kaubamajast 1969. aastal. Mina sain koos rattaga kaasa ka igasugu paberimajandust - varuosakataloogi koos lisalehtedega, kasutajajuhendi akupaberid, t¨ekid jpm.
Nagu piltidelt näha on ratas enam vähem komplektne - kaasa sain ka esituleklaasi ja gaasirutska. 39 aasta jooksul on ratas saanud endale uue sadulakatte ja ketikaitse tagumise poolkaare. Korv on veidi kehvemas seisus, aga midagi hullu ei ole. Mitte midagi sellist mida suur haamer ja hea maaler parandada ei suudaks:)
Kuna täpselt selline ratas on Kurtna Mootorratta muuseumis olemas ja mis seal salata, ka endal on veel paar sellist kuuri all vedelemas, siis esialgu on tunne, et selle mudeli saab taastada 100% originaalkonditsiooni. Viimse vedru ja pinnakatteni.
Loodame, et peale vähest tuuningut näevad rattad ühtemoodi välja.
1. Algus
Sõnum
Autor
Mine “Pannonia T5 (1969) [siimlane]”
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum