1. leht 2-st

Tagumised ratta koopad

Postitatud: 03 November E, 2008 20:51
Postitas alopex
Tagumised porikoopad on oma elu ära elanud. Siit pole säilitamiseks midagi võtta. Siililegi selge, et tuleb uued teha.

Pilt

Pilt

Kuidas uusi teha, seda sai vaadatud Märdi BMW-321 projekti juures. Tundus, et pole suurt kunsti.
Peaks saama hakkama. Kuna mul polnud porikoopa vormi ,aga Märt oli selle teinud BMW-321 jaoks ,
siis mõne ajapärast oli see vorm juba minu garaazis.(Tänud Märt) Minu õnneks on BMW-321 ja
BMW-340 tagumised porikoopad identsed.

Pilt

Eks siis tasapisi hakkasin ¨ablooni järgi tükke välja lõikama ja neid omavahel ühendama.

Pilt

Pilt

Tulemus oli siis selline.

Pilt

Kuigi porikoopa sisemuse varjab ära ratas ja seestpoolt läheb polster peale,
siiski polnud ma tulemusega rahul. Selle porikoopa sai tehtud selle aasta talvel.
Peale õppepäeva Märdi juures ja mõningase arupidamise järel , sai võetud vastu raske otsus. Tuleb uuesti teha. Noh , ega see just tuju ei tõstnud.
Põhjused uue tegemiseks :
1.Lihvimisest oli plekk kohati õhuke, kui paber.
2.Keevitamisel oli jäänud tasapinnad erinevatele kõrgustele ja õmbluste lihvimine ja pinnimine praktiliselt võimatu.
3.Samuti ei meeldinud endale selline mõte, et pärast mastiks peale ja ega keegi ei näe. (aga samas on see koobas kogu aeg endal nina alla)

Täna alustasin uue porikoopa (duubel 2) ehitamist. Otsustasin seekord kasutada Märdi Wanderer W23 Cab, 1937 poolt näidatud.

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 10 November E, 2008 21:49
Postitas alopex
Tasapisi nokitsedes on siis porikoopa kumerus pikenenud. Siiani olen ise vähemalt rahul.

Pilt

Täna hakkasin siis kaart paika sobitama.Osa plekki tuli ära lõigata, sest BMW-340 tagumine porikoobas
pole sümmeetriline (tagant läheb kitsamaks ja poritiib läheb tagant laiemaks)
Tegin siis polt-mutter ühenduse.

Pilt

Ilma porikoopata on tagumine ots ikka väga "vedel" . Järgmisena üritan paika saada porikoopa ja ukse kaare.
Siis peaks juba tagaots tugevamaks muutuma ja siis saab ära täita plekiga porikoopa sisemise osa.

Pilt

Postitatud: 19 November K, 2008 19:21
Postitas alopex
Kui porikoopa kaar oli paika sobitataud, siis sai hakatud porikoopa sisemust täitma ja hea oli siis neid väikesi,kuid tublisid abimehi pleki hoidmiseks kasutada.

Pilt

Siin siis plekk kenasti sablooni järgi välja lõigatud ja paika sätitud.

Pilt

Lihvimine on tüütu. Aga minuarust hoopis parem tulemus, kui esimene varjant.

Pilt

Kui porikoobast paika sai sätitud, tuli samal ajal ka porikoopa uksekaar paika sättida. Uue uksekaare valmistas mulle kaasfoorumlane "veteran". Tänud talle.

Pilt

Postitatud: 03 Detsember K, 2008 21:55
Postitas alopex
Üks porikoobas on praktiliselt valmis. Poritiib käib poltidega ja sai siis tehtud kinnitused porikoobastele. Nüüd tuleb siis leida "enam-vähem" sobiv koht ka poritiivale.

Pilt

Eestpoolt vaadatuna ka.

Pilt

Tundub sobivat. Poritiivaga on muidugi vaja veel vaeva näha. Nüüd siis järgmised tööd:
1.Raami seest kruntida (niipalju kui saab) ja siis tagumine parem nurk kinni keevitada.
2.Porikoobas keevitada kerega kinni.
3.Porikoopa taha vaja ehitada tugevdus. Siin siis eelmine tugevdus :lol:

Pilt

Postitatud: 03 Jaanuar L, 2009 22:37
Postitas alopex
Üks porikoobas siis valmis ja enne järgmise juurde asumist tuleb veel tugevdusplekk teha. Nagu näha, siis vanast pole suurt võtta.

Pilt

Kasutades siis vana osa , sai siis sellele juurde lisatud paberist puuduolev osa. Nüüd on enam-vähem sabloon olemas.

Pilt

Selle uue valmistamine oli suht lihtne. Kasutada sai ka siis sekemasinat

Pilt

Sooned sai plekile kumerad.Originaalis on kolmurksed, kuid see plekk jääb seljatoe ja istme alla, siis loodan ,et väga suurt pattu ma nüüd ei teinud. :?: Puuritud on ka augud, et oleks siis hea nendest kohtadest kinni keevitaad.

Pilt

Postitatud: 10 Jaanuar L, 2009 20:50
Postitas alopex
Täna siis sai see plekitükk kinni keevitatud.

Pilt

Porikoopa vastas asub ka tugevdus.Paraku vanast midagi võtta polnud.

Pilt

Sai siis Viljandi Metallist uus jupp lastud painutada.

Pilt

Tagumine pool on juba paigas.

Pilt

Esimese otsaga väheke rohkem mudimist.Nimelt tugevdus on kerge kaarega ja enne kaare painutamist tuli siis tugevdusele sooned sisse lõigata,muidu raske 2mm plekki painutada.

Pilt

Paistab igatahes sobivat.Nüüd siis vaja uuesti maha võtta , väheke keevitada ja auke puurida, ja siis juba uuesti kindlalt paika panna.

Pilt

Postitatud: 18 Jaanuar P, 2009 21:29
Postitas alopex
Plekitööd on nüüd paremas nurgas lõppenud. Tana sai siis porikoopa tugevdus kinni keevitatud, uksepoolset käetuge
hoidev plekk oma kohale sobitatud ja sai tehtud täiesti uus toetusplekk porikoopa ja aknalaua vahele.

Pilt

Postitatud: 19 Jaanuar E, 2009 20:03
Postitas alopex
Täna siis sai asutud tagumise vasaku nurga kallale.Igatahes olin parema nurgaga saanud kenakese hulga kogemust .
Nüüd oli kohe selge, kus siis relakaga kallale minna. Siit pildilt näha, et rauaga eelmistel remontidel koonerdatud poldud.

Pilt

Seestpoolt ka siis ülevaade. Ainuke tagasiminev osa on siis käetoe kinnitusplekk. Kõik ülejäänu tuleb uus teha.

Pilt

Peale paari tundi ja nii a 10 lõikeketast oli siis tulemus selline.Äralõigatud osa kaal oli ka üpris kopsakas.

Pilt

Esimese tööna tuleb ette võtta pakiruumi seina ja auto raami vahele jääva ühendusdetaili uuendamine.
Tundub et 100% tuleb uus teha.Sinna kinnitub pärast veel tagasilla amort.

Pilt

Postitatud: 23 Jaanuar R, 2009 18:35
Postitas alopex
Selleks , saaks teha uus detail , pidin tugevdama tagumist "grilli-otsa"

Pilt

Pilt

Nüüd saab asuda uut detaili valmistama. Vana osa eemaldan järk järgult ja selle järgi valmistan uue detaili.

Pilt

Nagu näha, on seda detail ka enne remonditud

Pilt

Pilt

Postitatud: 25 Jaanuar P, 2009 17:51
Postitas alopex
Nädalavahetusel sai nokitseda ja valmis uus detail amordi hoidmiseks.

Pilt

Tagantpoolt ka vaadatuna. Selle detaili külge kinnitub tagumine amort (hetkel küljes aga veel puhastamata ja remontimata) ja ühtlasi hoiab kinni raami ja pakiruumi.

Pilt