1. leht 1-st

6. Mootorikate.

Postitatud: 04 Juuli R, 2008 18:01
Postitas Autorestauraator
6. Mootorikate.

Mootorikate on Triumph Heraldil väga omapärase konstruktsiooniga. Nimelt oleks nagu mootorikate (kapott) ja esimesed poritiivad kokku ehitatud. Selliselt on võimalik kogu auto esiots üles tõsta ja juurdepääs mootorile, eriti külgedelt, on muidugi väga hea. Kuidas selline "kooslus" kere tagumise osaga koos püsib, selles ma kipun küll natukene kahtlema. Eriti puudutab see esiuste ja mootorikatte vahelist pilu. Ega seda eriti hea reguleerida küll ei ole. Ja kui saadki asja enam-vähem paika, siis peale järgmist mootorikatte ülestõstmist on asi jälle paigast ära. Kuidagi "vedela võitu" on kogu see konstruktsioon. Aga mis siin targutada!
Mootorikattele käivad juurde veel esimesed rattakoopad, mis on poritiiva servadest kokku keevitatud. Ja kogu see "kupatus toetub toruraamile, mis on plekkidega ühendatud poltühendusega. Toruraami otstes on lihtsa konstruktsiooniga hinged.

Pilt

Poritiiva esimesed nurgad olid üsna läbi "ussitanud". Nagu ikka, nendesse kohtadesse koguneb ju pori, mis roostetamisele igati kaasa aitab

Pilt

Siin tuli katkised kohad välja lõigata ja uus plekk asemele:

Pilt

Alumine serv oli ka üsna viletsakene. Väljapuurimine oli sellele ka kaasa aidanud.

Pilt

Ka esiserv vajas kohati paikamist.

Pilt

Kui esimesed nurgad valmis, tuli mõnest kohast poritiiva servasid ka kohendada. Siis sai hakata esimesi rattakoopaid alla sobitama.

Pilt

Keevitused sai suures osas vanade aukude kohale tehtud. Peale keevitamist nägi asi välja nii:

Pilt

Nüüd oli vaja veel esimeste nurkade horisontaalsed plekid paika saada. Kolmnurgakujulised plekid ise olid juba varem remonditud.

Pilt

Nüüd veel mootorikate kinni ja valmis ta ongi!

Pilt

Töö algusest on nüüdseks möödunud natuke üle kolme kuu. Kere on nüüd remonditud. Restaureerimiseks sellist tööd küll nimetada ei saa. Restaureerimise juures oleks pidanud paljude asjadega põhjalikumalt tegelema. Püüdma saavutada just sellist pilti, nagu kunagi originaalis oli olnud.
Uksed pidid omaniku jutu järgi "korras" olema. Seda, kui korras nad on, sai juba natuke piilutud. Ka pakiruumi luuk vajab natuke kohendamist, aga kes ja kunas sellega tegelema hakkab? Seda praegu ei tea. Minu aeg on otsas ja tuleb Wandereri projektiga taas tegelema hakata.
Aga kui need mõned vajalikud tööd ka ära teha ja kogu plekk korralikult ära värvida ning koostetöö ka ära teha, peaks ühe huvitava hobiauto saama küll.