Vaata vastamata postitusi | Vaata aktiivseid teemasid Tänane kuupäev 11 Detsember Kolmapäev, 2019 15:22



Vasta teemale  [ 1 postitus ] 
 4. Kere kokkupanek. 
Autor Sõnum
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2950
Asukoht: Tallinn, Merivälja
4. Kere kokkupanek.

Tõstsime remonditud esiosa ja tagaosa raamile ja üritasime uksed ka ette panna. Nagu juba eelpool sai mainitud, ega see asi nüüd nii lihtsalt ka ei läinud. Esimene probleem tekkis uksehingede kinnikeeramisel. Pooltel poltidel olid keermed üle keeratud. Teadagi, Inglise auto ja tollkeere! Poldid saaks ju uued osta, aga vastusplaadil ju ka keere maas. Kokkuhoiuprogrammil, nagu me oleme, otsustasime nii, et teeme meeterkeermega natuke suuremad poldid ja lõikame vastusplaatidel keermed üle. Järgmine sobiv mõõt oleks 10 mm. Sellele vastava poldi pea aga osutus liiga suureks. Tuli siis treialil teha M10x1,25, väiksemate peadega poldid. No paika need uksed siiski said:

Pilt

Järgmine mure ei lasknud kaua oodata. Kuna kerekandurid, mis raamile toetuvad, ja millede kaudu ka kere raamile kinnitub, olid kõik nö. "mädad", siis polnud keret millelegi toetada. Saime siiski vanadest kanduritest kaks tükki enam-vähem tervelt kätte ja koos sellega ka mingi ettekujutuse, kuidas asi varem välja nägi. Vanad kandurid:

Pilt

See oli siis tagumise ukseposti juures olev kandur. Esiosa kinnitus natukene väiksematele:

Pilt

Püüdsime nüüd kere kuidagi paika sättida:

Pilt

Külje pikitriibud on need, millede järgi tavaliselt kere erinevad osad paika sätitakse. Seekord ei taha see asi kuidagi sobida! Järsk murdekoht jääb sisse. Ja uksevahe ka ei klapi!

Pilt

Uksevahe on ülevalt liiga lai, all ei ole seda üldse! Ei hakka siin seda suurt "hala" ette jutustama, ütlen vaid nii, et jama oli "kogu raha eest"!
Lõpuks hakkasid asjad siiski paika loksuma:

Pilt

Kui kere on õiges asendis, sai ka kandurid paika keevitada. Kõigepealt tagumise ukseposti kandur:

Pilt

Ja esiosa kandurid:

Pilt

Nüüd sai hakata mõtlema nö. "uksekarbile". Viimane koosneb kahest osast. Peab ju saama esi- ja tagaosa eraldi raamilt maha võtta. Siin võiks olla küll see koht, kus jälle kord meelde tuletada, et küll oleks hea, kui oleks saanud ise auto koost lahti võtta! Oleks mingisugunegi ettekujutus, kuidas see välja nägi. Nüüd ei jää muud üle, kui tuleb improviseerida. "Karbi" esimene osa tuli selline:

Pilt

Järgmise etapina tuli keskmine põrandaosa paika panna. Nagu pildilt näha, tekib üleminekul tagaosale väike, umbes 170 mm-ne "aste". Selle püstseina valmistasin uuest plekist. Külgedelt oli vaja põrandaplekk sujuvalt uksekarbiks "kasvatada".

Pilt

Niiöelda uksekarp on tegelikult mitte õõnesprofiil, nagu tavalistel kandevkerega autodel, vaid kahekordsest plekist profiil. See omakorda toetub läbi kandurite raamile. Püstserva peale tuleb uksetihend:

Pilt

See uksealune profiil on siis tehtud kahest osast, keskelt väikese poldiga kokku pandud, et plekid liikuma ei hakkaks. Raami katteks tuleb ukse alla veel eraldi küljeplekk. See kinnitatakse uksealuse pleki külge väikeste poltidega.

Pilt

Nüüd on siis kere plekid omavahel korralikult kinnitatud. Uksed kinni ja kere on koos:

Pilt

Järgmise tööna tuleb ette võtta esimesed rattakoopad.

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


04 Juuli Reede, 2008 16:09
Profiil Veebileht
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Vasta teemale   [ 1 postitus ] 

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.ee 3.0.9