1. leht 11-st

26.06.2009, Kindral Laidoneri Memoriaal 2009

Postitatud: 20 Detsember L, 2008 10:46
Postitas Autorestauraator
KINDRAL LAIDONERI MEMORIAAL 2009


Reedel, 26. juunil 2009 toimub vanade jõuvankrite ja mototsiklite "Suur võiduajamine" trassil Viimsi - Rocca al Mare - LaitseRallyPark - Lihula - Hansalinn Pärnu.
Laupäeval, 27. juunil toimub Pärnus Hansapäevade programmis vanatehnika paraad ja näitus.


"Suur võiduajamine" algab Johan Laidoneri mõisast, Viimsis, kell 11 päeval. Osavõtjate registreerimine, tehnika näitamine ja ekskursioon Viimsi mõisas algab juba paar tundi varem.

Ootame osalema kõiki vanasõidukihuvilisi, kelle sõiduriist on piisavalt töökindel, et võiduajamisele vastu pidada. Siiski eeldame, et sõiduvahend võiks olla "sündinud" enne 1975. aastat! Juhul, kui masin on noorem, aga tahtmine "Suurest võiduajamisest" osa saada on siiski tugev, võid oma soovist korraldajatele teada anda!
Ja kui see trass sinu sõidukile liiga raske tundub, tule otse Pärnusse, näituse toimumise paika. Seal hakatakse saabujaid ootama juba kella neljast peale lõunat.

Klubi Unic Pärnu sektsioon
LaitseRallyPark
Virtuaalne Vanatehnikaklubi


PPILLE RUSSI PILDID


Kristjan Luts,
Eesti Sõjamuuseum -
kindral Laidoneri Muuseum,
ekspositsiooniosakonna juhataja:

KINDRAL JOHAN LAIDONER
(12. veebruar 1884 – 13. märts 1953)


Oma maailmavaate poolest olen optimist

Kindral ja Eesti sõjavägede ülemjuhataja Vabadussõjas Johan Laidoner sündis 12. veebruaril 1884 Viljandimaal Viiratsi vallas Raba talus Jaak Laidoneri (1854–1911) ja Mari, neiupõlve nimega Saarseni (1851–1938), esimese pojana.

...Minu kooliaja algus läks aga just kokku vallakoolide venestamisajajärguga ja me pidime kõik täie jõuga hakkama vene keelt õppima... Laidoner

Johani õpingud algasid Viiratsis, edasi jätkas Johan õpinguid Viljandi linnakoolis. Lõpetanud linnakooli, muutus rahapuudus takistuseks edasiõppimisel. Ainus võimalus edasiliikumiseks näis olevat sõjaväeteenistus koos peatse astumisega sõjakooli.

Johan, kes õppis Vilniuses jalaväe junkrukoolis, kohtus esimest korda oma tulevase abikaasa Maria Kruszewskaga 1905. aastal Vilniuses. Abielu sõlmiti 30. oktoobril 1911.

6. augustil 1901 aastal astus Johan Laidoner vabatahtlikuna vene keiserlikku sõjaväkke – 110. Kaama jalaväepolku Kaunases.
14. septembrist 1902 kuni aastani 1905 õppis Vilniuses jalaväe junkrukoolis, mille lõpetas alamleitnandina.
Kooli lõpetamisel määrati Laidoner 4. mail 1905 teenistusse 13. Jerevani Tema Kõrguse ihukaitsegrenaderide polku Kaukaasias.
1909. aastal sooritas ta edukalt Peterburi keiserliku Nikolai sõjaväeakadeemia sisseastumiseksami.
1. juunil 1912 aastal lõpetas Johan Laidoner sõjaväeakadeemia 1. järgu diplomiga.
1913. aastal määrati ta 1. Kaukaasia kütipolgu rooduülemaks.
Just I maailmasõja eel või alates 1914. aasta juulis või augustis viidi ta sealt üle III Kaukaasia korpuse staapi kindralstaabi ohvitseriks. Selle korpusega läks ta edelarindele — Galiitsiasse. Kindralstaabi kaptenina juhtis ta mitut edukat luureretke, mille eest sai ta Püha Jüri 4. järgu ordeni ja Püha Jüri mõõga.

1915. aastal määrati kapten Laidoner 21. diviisi staabi vanemadjutandiks; novembri või detsembrikuus saadeti ta Läänerinde staapi luureosakonna ülema abiks.
1917. a määrati Laidoner Kaukaasia Grenaderidiviisi staabiülemaks, sama aasta oktoobris aga viidi üle 62. diviisi staabiülemaks Molodet¨nosse Minskist umbes 50 km loodes.
1917. aasta alguseks oli Venemaa jõud otsas. Rindel tabas Vene vägesid üks lüüasaamine teise järel. Sõjavägi lagunes. Üle pooleteise miljoni sõduri oli oma väeosadest deserteerunud.

Eesti rahva suurimaks sooviks tol ajal oli mööda Venemaad laiali paisatud eesti sõjameeste koondamine kodumaale ja rahvusväeosade loomine.

....artikkel täispikkuses vaata siit.

Postitatud: 20 Detsember L, 2008 10:59
Postitas wax

Registreerimine

Postitatud: 22 Veebruar P, 2009 15:44
Postitas Autorestauraator
Teeme algust osalejate registreerimisega.

Registreerimine kuni 01.05.2009. on tasuta.
Ilmselt maikuu jooksul on registreerimine tasuline.

Registreerimistasu suurust ei ole praegu veel määratud ja ilmselt tuleb kuskil ka viimane piir, milleni registreerida saab.
Põhjus on selles, et korraldajatel on vaja koostada eelarve (toitlustamine, trükised jms.), mis sõltub suuresti osalejate arvust! Seepärast, kui suvised plaanid on tehtud, registreeri ennast ära!

Registreerimisel teata kindlasti ka osalejate arv ja saada digipilt (800 x 600) Märt Aarnele.
Samale aadressile saada ka teade, kui oled avastanud mingi vea registreerimisandmetes.
Tänud!


Registreerumiseks:
Raivo Hannus, raivo@konse.ee , tel. +372 5043614
Üllar Suvemaa, yllar@piko.ee, tel. +3725093321
Märt Aarne, autorestauraator@gmail.com , tel. +372 6232360

Pilt

1. Valeri Kirss, kaks inimest, Packard Super 8, 1941.

Pilt

2. Jüri Vaikjärv, kaks inimest, Ford T Tudor Sedan, 1925.

Pilt

3. Jaanus Kasepõld, kaks inimest, Cadillac Coupe De Ville, 1958.

Pilt

4. Mati Laos, kaks inimest, Cadillac 62-Series 6-Window sedan, 1959.

Pilt

5. Janno Hannus, kaks inimest, Ford Edsel Ranger 4-door sedan, 1959.

Pilt

6. Ants Ilmjärv, kaks inimest, BMW 327, 1940.

Pilt

7. Heiki Muda, DKW Luxus 200, 1929.

Pilt

8. Uku Lindpere, kaks inimest, Velorex 16/350, 1967.

Pilt

9. Allan Kaasik, kaks inimest, Citroen 2CV6, 1985.

Pilt

10. Olev Toom, kaks inimest, Buick Riviera, 1972.

Postitatud: 22 Veebruar P, 2009 16:03
Postitas Autorestauraator
Pilt

11. Jari Ala-Ilomäki, neli inimest, SAAB 96 V-4, 1974.

Pilt

12. Toomas Pärtma, kaks inimest, Ford TT, 1920.

Pilt

13. Toomas Kivi, kaks inimest, Fiat 500 Topolino, 1938.

Pilt

14. Avo Kompus, kaks inimest, Zündapp K-350, 1936.

Pilt

15. Meelis Kütt, M 72, 1953.

Pilt

16. Aleksander Muhu, kaks inimest, MG A 1600 MK1 Roadster, 1960.

Pilt

17. Oel Ränk, VW 1303 Cab, 1983.

Postitatud: 22 Veebruar P, 2009 17:14
Postitas Autorestauraator
Pilt

18. Pelle Sten Viiburg, kaks inimest, Buick Skylarck Custom, 1971.

Pilt

19. Olev Toom, Cadillac 62 Hardtop Coupe, 1956.

Postitatud: 22 Veebruar P, 2009 17:54
Postitas Autorestauraator
Pilt

20. Margus Metstak, Toyota Land Cruiser BJ 45, 1982.

Pilt

21. Esta Tamm, Morris Minor 1000, 1961.

Postitatud: 22 Veebruar P, 2009 19:00
Postitas Autorestauraator
Pilt

22. Vello Järvesalu, Volvo P1800, 1967.

Pilt

23. Vello Järvesalu, Morris Mini, 1984.

Postitatud: 24 Veebruar T, 2009 14:15
Postitas Autorestauraator
Pilt

24. Heiki Muda, DKW E200, 1928.

Postitatud: 26 Veebruar N, 2009 08:05
Postitas Autorestauraator
Pilt

25. Harri Tiidus, kaks inimest, MGB, 1976.

Postitatud: 26 Veebruar N, 2009 12:19
Postitas Autorestauraator
Pilt

26. Jüri Bäärs, Pobeda, 1954.

Pilt

27. Taavi Tamm, Arvo Jung, Austin Seven, 1933.

Pilt

28. Jarkko Rämä, VW Karmann Cab., 1954.