1. leht 3-st

ZIS 110

Postitatud: 12 Jaanuar E, 2009 20:07
Postitas alopex
Kas see raam ongi niimoodi (tehase poolt) kokku pealt keevitatud?

Pilt

Postitatud: 12 Jaanuar E, 2009 20:48
Postitas Autorestauraator
Ja, see on tehase keevitus.
Muide täiesti OK. Selliselt keevitatakse kokku enamik suletud talaraame. Asi on selles, et need talad on ikka väga võimsad! Mingid neljasest materjalist. Ma ei tea, kuidas pildil tundub, aga üks poiss käis täna siin, ja kommenteeris, et nagu auruveduri raam.

Postitatud: 13 Jaanuar T, 2009 10:52
Postitas Aspelund
Erinevate keredetailide kokkupanemisel on vist viimistlemiseks kasutatud tina? Piltidel tunduvad teist värvi laigud olema plekil.

Tõenäoliselt oleks selle kere tegemisel kõvasti abiks selline raamat nagu "Atlas konstruktsii sovetskih avtomobilei", mis ilmus millalgi 50-ndate esimeses pooles kahes osas, aga selle eksistentsi pole mul Eestis õnnestunud tuvastada. Ainult mootorrattaid puudutav samasugune teos ringleb koopiatena.

A.

Postitatud: 13 Jaanuar T, 2009 12:27
Postitas Autorestauraator
Seda tina on siin jah, kilode viisi.
Nagu ma juba varem olen öelnud, on tinapahtel vajalik sita töö kinnikatmiseks!
Vabandan väljendusviisi pärast, aga tina hulk ja s... töö käivad käsikäes! Mõlemast selle kere juures puudust ei tunne.

Esitasin kunagi küsimuse: Milleks tinapahtel hea on? Pädevat vastust pole keegi siiani pakkunud.

Postitatud: 13 Jaanuar T, 2009 12:51
Postitas wax
Hakkas huvitama, et mis ülesannet see süvend seal kõrvalistuja jalgade ees peaks täitma?

Projektide arutelu

Postitatud: 13 Jaanuar T, 2009 13:02
Postitas Veteran
Tinapahtli headus seisnes selles, et see ei kahanenud nagu nitropahtel ja seetõttu sai suuremaid ebatesasusi hoobilt täita. Ka hiljem kasutusele tulnud pentaftaalpahtel kahanes ja alles vaikude baasil kõvendi lisamisel kuivavad pahtlid tõid "õnne" meie õuele.Muidugi ma ei mõtle siin neid igasuguste lõunapoolsete naabrite "ärimeeste" kokkusegatud mikstuure, mida siin vabariigi algusaastail pakuti.

Head pahteldamist! Enno Öövel.

Postitatud: 13 Jaanuar T, 2009 15:51
Postitas Autorestauraator
Me siin Taavi Koitlaga mõned päevad tagasi arutasime seda tinapahtelduse küsimust, päris huvitav jutt. Ma tegin talle ettepaneku, et kolime avalikku foorumisse, aga asi jäi sinna..

Seda ma just räägingi, nagu Ennogi ütleb, et kui on vaja "krohvida", siis tinapahtlit kasutati. Ehk teisiti, kui viitsid pleki enam-vähem mõistlikusse kujusse viia, pole ju seda mätsimist vaja!

Siit ka minu küsimus: kas selle tinapahtliga seoses midagi head ka on?
Halbu omadusi oskan küll tuua.

Allani küsimusele ei saanud pihta? Millist kohta sa mõtled?
See kolmnurkne kujund, mis ette välja ulatub, on jalgade jaoks. Kaasasõitjal on jalgade koht eespool kui juhil.
See alumine, selle raudlatiga on raami külge kinnitamiseks.

Postitatud: 13 Jaanuar T, 2009 16:36
Postitas wax
Jah arvatavasti seda jalgade kohta mõtlesin. Ei osanud nagu selle peale tulla, et juhil on lühikesed jalad / istub tagapool. :)

Postitatud: 14 Jaanuar K, 2009 13:13
Postitas Automaaler
Taavi Koitla ei osanud Märt Aarne selgitavale ja põhjalikule vastusele selle tinapahtli teemal omalt poolt enam midagi juurde lisada :)

Postitatud: 15 Jaanuar N, 2009 16:00
Postitas pppp
Selline rumal küsimus - kas ma sain õigesti aru, et seda tina pruugiti ohtralt juba tehases (nagu kõige esimeste Pobedade puhul)?