Vaata vastamata postitusi | Vaata aktiivseid teemasid Tänane kuupäev 20 September Reede, 2019 12:38



Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
 1968 Rolls-Royce Silver Shadow I 
Autor Sõnum
VVK sõber

Liitunud: 29 November Pühapäev, 2015 10:54
Postitusi: 20
Tere.

Tegemist 1968 aasta Rolls-Royce Shadow I'ga mis seisnud ligi 20 aastat garaazis Prantsusmaal. Nüüd oli aeg ta ellu äratada ja sõitma saada. Põhirõhk oligi suunatud meil tehnikale: Mootor, vedrustus, veermik + nipet-näpet.
Mootoriks oli 6.2L V8 ja GM kolmekäiguline automaat.

Kui räägime teemal vedrustus Rollsi puhul siis see on kosmose tehnika sellel ajastul. Prinsiip põhimõtteliselt sama mis Mercedes-Benz 600. Üritan kokkuvõtlikult Rollsi süsteemist rääkida millega kokku puutusime:

Tegemist on hüdraulilise vedrustusega mida juhivad erinevad andurid (lülitid) veeermiku osades ja uste sees. Viimased aktiveeruvad uste avamisel. Vastavalt Drive või Parking asendile on neil veel erivad reziimid. Mõte seisnebki selles ,et muuta auto vedrustus jäigemaks kui peaks rohkem inimesi autosse istuma. Elimineerida olukord kus "kõrg kuninglikkus" on lääpas mingis suunas. Samuti töötas nr II hüdraulika madalsurve kontuur pidurdus süsteemina.

Mõlema puhul oli südameks kaks kõrgsurve hüdraulilist pumpa mis asetsesid nukkvõllidel ja tootsid üsna suurt õlirõhku (10atm lähedale) mis salvestati kahte rõhu paaki.
Palli kujulised rõhupaagid olid jaotatud kaheks. Ühel pool palli asetses membraan ja tehase poolt oli täidetud spetsiaal gaasiga.
Teine külg pallist siis täideti rõhuga (pumbad) mida hakati kasutama süsteemis. Näiteks puudub autol piduri võimendi. kogu pidurdust juhivad einevad klapid mis peapidurisilindri küljes paiknesid. Näiteks kui sul sureb mootor mingil põhjusel sõidu ajal välja siis on sul võimalus 50 korda vajutada piduri pedaali võimendatud kujul. Peale seda on paisupaagid rõhust tühjad ja 2000kg auto kinnipidamine on.... ei taha teadagi. Enne autoga sõitma asumist pead ära ootama paisupaakide täitumise.

Tegelikult on tegu väga huvitava autoga just tehnilises aspektis. Köitis just see, et leidsin enda jaoks tehnilisi sõlmi mis panid ikka muigama ja pead noogutama. Näiteks elektrisüsteemis olevad kaitsmed ja releed oli trükkplaatidel. Mootoriruumi ja salongi juhtmestik ühendusid tulemüüri sees plastik 20 pin (klemm) lapik pistikutega, nagu tänapäeva arvuti sisemuses.

Ei ole mina kohanud veel selleaja autodel, et salongi ventilaatori ja kojamehe mootori vahel võib leida elektrolüüt kondensaatorit. Samuti oli starteri tõmberelee kummipatjadel, et härra ei kuuleks salongi relee klõpsakat.

1968 aasta RR shadow kere on tsingitud ja kõik vasktorud mis puutusid kokku eelmainitud kõrgsurve ahelatega olid galvaanilise tinaga töödeldud. Miks? Arvan, et ei tekiks "galvaanilist boori" joodiste ja stutserite vahele kui lihtsalt need galvaanilsel teel tsinkida.

Autoga sõidsime ca 500km peale "värskendust" et veenduda tehnika korrasolekust. Nagu arvasime alla andis ainsana generaator kuna vahetasime esipirnid halogeenide vastu ja kuuma suveilmaga tahad ikka majesteetlikult jahedas istuda, niiet ventikad uhasid koos kliimapumbaga korralikult. Valisime kinnituskõrvade ja rihma rulliku järgi sobiliku tänapäevase 80A generaatori, juhtmetega pusimist ja sõit võis jätkuda.

Olem ka varem sõitnud parempoolse rooliga autodega alates 30ndatest mis pole mulle kunagi väga meeldinud, sest neil oli manuaalne käiguvahetus, KUID Rolls-Royce roolis olles mind ei loksutanud miski. Ainuke ebameeldivus oli maantee möödasõit ja rooli ameerikalik ülevõimendatus (General Motors võimendi)

Kokkuvõtteks ütleksin nii, et alahindasin seda autot ja arusaam millega tegelikkuses oli tegu tabasin ära alles siis kui esimesi Rolls-Royce küljest eemaldatud detaile sai oma käega katsutud ja süvenetud nende tööpõhimõtetesse.
Shadow I kapotialune sai meil töödekäigus hüüdnime "katlamaja" sest see koosnes ebanormaalses koguses torudest mida on võimalik ühe kapoti alla ära mahutada. Kõik käib lahti-ja-kokku omas järjekorras. Et töid alustada pidime süvenema 3x200 leheküljelisse RR piiblisse.
Ja kes on veel kokkupuutunud Britti autodega siis teab mis tähendab Lucas elektrisüsteemid. Tundub, et Joseph Lucas on küll Rolls-Royce meeste poolt pandud lõpuks ka tööle ja midagi töökindlamat välja mõtlema.


Martin


Manused:
3.jpg
3.jpg [ 76.68 KB | Vaadatud 14984 korda ]
2.jpg
2.jpg [ 81.17 KB | Vaadatud 14984 korda ]
1jpg.jpg
1jpg.jpg [ 70.67 KB | Vaadatud 14984 korda ]


Viimati muutis Martin M, 30 November Esmaspäev, 2015 16:04, muudetud 4 korda kokku.

29 November Pühapäev, 2015 23:15
Profiil
VVK sõber

Liitunud: 29 November Pühapäev, 2015 10:54
Postitusi: 20
2.


Manused:
6.jpg
6.jpg [ 105.71 KB | Vaadatud 14983 korda ]
5.jpg
5.jpg [ 107.91 KB | Vaadatud 14983 korda ]
4.jpg
4.jpg [ 81.1 KB | Vaadatud 14983 korda ]
29 November Pühapäev, 2015 23:16
Profiil
VVK sõber

Liitunud: 29 November Pühapäev, 2015 10:54
Postitusi: 20
3.


Manused:
8.jpg
8.jpg [ 104.31 KB | Vaadatud 14983 korda ]
7.jpg
7.jpg [ 101.54 KB | Vaadatud 14983 korda ]
6.jpg
6.jpg [ 105.71 KB | Vaadatud 14983 korda ]
29 November Pühapäev, 2015 23:18
Profiil
VVK sõber

Liitunud: 29 November Pühapäev, 2015 10:54
Postitusi: 20
4.


Manused:
11.jpg
11.jpg [ 81.94 KB | Vaadatud 14983 korda ]
10.jpg
10.jpg [ 76.47 KB | Vaadatud 14983 korda ]
9.jpg
9.jpg [ 105.53 KB | Vaadatud 14983 korda ]
29 November Pühapäev, 2015 23:19
Profiil
VVK sõber

Liitunud: 29 November Pühapäev, 2015 10:54
Postitusi: 20
5.


Manused:
14.jpg
14.jpg [ 90.01 KB | Vaadatud 14983 korda ]
13.jpg
13.jpg [ 77.89 KB | Vaadatud 14983 korda ]
12.jpg
12.jpg [ 94.46 KB | Vaadatud 14983 korda ]
29 November Pühapäev, 2015 23:20
Profiil
VVK sõber

Liitunud: 29 November Pühapäev, 2015 10:54
Postitusi: 20
6.


Manused:
16.jpg
16.jpg [ 97.94 KB | Vaadatud 14983 korda ]
15.jpg
15.jpg [ 99.48 KB | Vaadatud 14983 korda ]
14.jpg
14.jpg [ 90.01 KB | Vaadatud 14983 korda ]
29 November Pühapäev, 2015 23:25
Profiil
VVK sõber

Liitunud: 29 November Pühapäev, 2015 10:54
Postitusi: 20
7.


Manused:
19.jpg
19.jpg [ 86.7 KB | Vaadatud 14983 korda ]
18.jpg
18.jpg [ 82.02 KB | Vaadatud 14983 korda ]
17.jpg
17.jpg [ 97.92 KB | Vaadatud 14983 korda ]
29 November Pühapäev, 2015 23:26
Profiil
VVK sõber

Liitunud: 29 November Pühapäev, 2015 10:54
Postitusi: 20
8.


Manused:
22.jpg
22.jpg [ 80.62 KB | Vaadatud 14983 korda ]
21.jpg
21.jpg [ 81.2 KB | Vaadatud 14983 korda ]
20.jpg
20.jpg [ 63.71 KB | Vaadatud 14983 korda ]
29 November Pühapäev, 2015 23:29
Profiil
VVK sõber

Liitunud: 29 November Pühapäev, 2015 10:54
Postitusi: 20
9.


Manused:
24.jpg
24.jpg [ 63.86 KB | Vaadatud 14983 korda ]
23.jpg
23.jpg [ 73.26 KB | Vaadatud 14983 korda ]
29 November Pühapäev, 2015 23:32
Profiil
VVK sõber

Liitunud: 29 November Pühapäev, 2015 10:54
Postitusi: 20
10.


Manused:
25.jpg
25.jpg [ 96.14 KB | Vaadatud 14983 korda ]
26.jpg
26.jpg [ 69.83 KB | Vaadatud 14983 korda ]
27.jpg
27.jpg [ 98.2 KB | Vaadatud 14983 korda ]
29 November Pühapäev, 2015 23:33
Profiil
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Vasta teemale   [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.ee 3.0.9