Vaata vastamata postitusi | Vaata aktiivseid teemasid Tänane kuupäev 14 November Neljapäev, 2019 00:06



Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
 Plymouth P-15 [leevi] 
Autor Sõnum
VVK sõber

Liitunud: 08 Mai Reede, 2009 23:00
Postitusi: 91
Asukoht: Elva
Ma saan asjast nii aru,et selleks,et mingi auto põhjaplekki järele teha on vaja peale erineva suuruse ja raskusega vasarate ka teha vastavad kumera otsaga meislid? Ning selleks,et plekk ei läheks nii sama lössi peab all olema puust? rakis all kus on siis vastavad valtsi kohad sees? Kuna tarvis on võtta ühel autol ette ühe põhjapleki sisse sopistuste( valtside) tegemine siis tahaks teada kuidas see käib. Mõistagi tahaks seda ise proovida,sest uut põhjaplekki saada ei ole ja mingi vana rümaka pealt seda ei näe ka mõtet enam välja lõigata.
Kui küsimus liiga keeruline või pikk võib ka erasõnumiga vastata.


21 September Reede, 2012 19:38
Profiil
VVK liige

Liitunud: 03 Aprill Neljapäev, 2008 23:00
Postitusi: 172
Asukoht: Saaremaa
Tere.
Sul on põhimõtteliselt õigus. Vastavad löögivahendid pead sa tegema. Parem on siiski põhjapleki ribide käsitsi sisselöömiseks kasutada metallist vastava kujuga alust. Puidust alusega läheb plekk oluliselt kergemini vale koha pealt mõlki. Õieti plekk ei veni piisavalt sel juhul sealt, kus sul vaja on. Tee vajaliku kujuga süvend näiteks 8mm plaadi sisse. Kinnita plekk pitskruvide abil selle külge ja hakka katsetama.


21 September Reede, 2012 20:26
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 31 Juuli Neljapäev, 2008 23:00
Postitusi: 284
Selle bussi kere pildid oleksid teretulnud küll. Ehk hakkab midagi hargnema.

Parimat
A.


21 September Reede, 2012 20:28
Profiil
VVK sõber

Liitunud: 08 Mai Reede, 2009 23:00
Postitusi: 91
Asukoht: Elva
Tänud selgitamast. Põhimõtteliselt nagu ma tean siis. auto põhjaplekk tehakse tehases külm valtsina ja seda spetsiaalse rakisega,mis lööb pleki vastava kuju järgi välja. Ise olen mõelnud,et ehk tuleks teha paar abinõud nende kumeruste jaoks.Näiteks erineva otsaga ja suurusega meislid.
Kas kasutatakse ka erinevas mõõdus kuule,et vormida siis ümaramaid nurkasid? Kui tegu on õhukese materjaliga,mida saab külmalt(toa temperatuuril) töödelta.
Põhimõtteliselt on vaja see jama üle teha,ehk annab see veidi aimu,mis mul ees seisab:
Pilt

Jutt kisub teema väliseks aga loodan,et teised ei pahanda sellepärast.


21 September Reede, 2012 21:30
Profiil
VVK liige

Liitunud: 03 Aprill Neljapäev, 2008 23:00
Postitusi: 172
Asukoht: Saaremaa
Tere.
Nende sikede tegemiseks on kindlasti vaja metallplaadi sisse vajaliku kujuga ava lõigata. Plaadi paksus võta sama, mis vajaliku süvendi sügavus on. Plekk on soovitatav pitskruvi ja mingi plangutüki abil plaadi vastu kinni suruda. Vajalik sike tundub üsna lai olema. Piisab kui teed sellise otsaraadiusega meislilaadse asja millega käid paar ringi ümber tulevase sike põhjaservi. Nii laia löögiriista, et korraga vajalik laius välja lüüa, pole otstarbekas teha. Pealegi nõuab korraga väljalöömine tugevamat rakist ja paremat pleki kinnitust selle külge. Igasugu kuule ja muud kättesaadavat ja sobilikku on muidugi võimalik selle töö juures kasutada. Kui esimene katse ei tulegi hästi välja, siis juba kogemuse võrra rikkamana võta uus toorik ja proovi uuesti.
Loodan, et on abi.
Leevi


22 September Laupäev, 2012 17:41
Profiil Veebileht
Uus kasutaja
Uus kasutaja

Liitunud: 18 Märts Neljapäev, 2010 00:00
Postitusi: 36
tervet põhja ju ilmselt keegi ühes tükis ei tee vist? veidi pisemate juppidega aga mahuks ju (garaashi)hüdropressi all toimetama. pole ise kunagi niimoodi rauda venitanud ja seega arvamus puht hüpoteetiline, aga vähemasti tundub, et nõnnamoodu peaks lihtsam olema ja ehk ka ühtlasema väljanägemise saama.


22 September Laupäev, 2012 18:25
Profiil
VVK sõber

Liitunud: 08 Mai Reede, 2009 23:00
Postitusi: 91
Asukoht: Elva
Hüdropressil on üks miinus,see on veidi aeglane. Suured põhjapleki tahvlid tehakse suurte valtsimis presside all,mis löövad pleki vastava kujuga, suurema jõuga kui seda on tavaline garaaži hüdropress.
Ühes 1957.a Plymouthi tehase õppefilmis oli näha kuidas see põhjapleki tegemine käis( ilmselt oli see varasemate mudelite puhul sama protsess!?)
1. võeti pleki tahvel
2. suundus rullide mööda valtsimis masina juurde mille ülemine ja alumine osa olid nagu kaks vasarat.
Kummaski osas olid põhja plekile iseloomulikud valtsimis kohad ja stantsi sissesopistused.
3. Plekitahvel läks vahele ja press tegi ühe harvem kaks lööki ja plekk tuli enam vähem valmis kujul välja.
4. Seejärel läks see järgmise pressi alla,kus tehti plekile sisse punktkeevituse jaoks vajalikud kohad.
5. Seejärel rullus plekk edasi lõikamisse,kus üleliigne materjal eemaldati lõiketeraga
6. põhijaplekk sai valmis ja liikus edasi koosteliinile,kus see keevitati vastavale auto kerele.


22 September Laupäev, 2012 19:45
Profiil
VVK sõber

Liitunud: 23 Aprill Reede, 2010 23:00
Postitusi: 181
Teen ka natuke häält.....
Kahjuks meil pole ju võimalik tööstusega võistelda. Olen proovinud siin ka üht-teist välja kolkida. Peab ütlema,et teatud asju annab ikka järgi teha. Kruustangide vahel annab midagi ära teha,kuid iga asja jaoks on vaja eraldi abinõud valmistada. Tehastes pannakse pressiga plärts-----ja ongi põhi valmis. Kodus aga tuleb suurema pleki puhul neid eraldi operatsioone hulgim. Teinekord isegi lihtsam mitmest osast tervik kokku keevitada. Ja muidugi on asi selles,kas teha täpne asi järgi,või lihtsalt sarnane tükk. Võib ka improviseerida....kui asi tuleb igapäevakasutusse ja originulliga midagi pistmist pole... Kui aga ilge originaalsuse tagaajamine käsil,peab olema hulgim tööriistu,seadmeid ja ka endal aastatepikkune töö ja teadmistepagas seljas... :)


23 September Pühapäev, 2012 00:09
Profiil
VVK liige

Liitunud: 03 Aprill Neljapäev, 2008 23:00
Postitusi: 172
Asukoht: Saaremaa
Tere.
Hüdropressiga saab plekki töödelda küll, aga sel juhul peab plekk olema paraja survega pingutatud kahepoolse vormi vahele. Tegin selle meetodiga viimati BMW 326 tagumised, istmealused paneelid ühes tükis. viewtopic.php?f=69&t=1323 Paar esimest toorikut kärisesid ka lõhki. Poldid olid liiga kõvasti kinni keeratud ja määret pindade vahel oli ka ilmselt vähevõitu. Võibolla oli ka plekk liiga jäik (1,2 mm külmvalts). Täpset marki ei mäleta peast. Ruukist saab ka pehmemat plekki tellida. Sellega on aga ilmselt see häda, et mida pehmem plekk, seda paremini roostetab.
Vasara ja meisliga saab ka sama asja valmis. Kindlasti pole lõpptulemus siis nii sile ja ilus. Löögijäljed jäävad näha, Mõõtmed tulevad vähem täpsed, jne. See-eest saab detaili vähemalt töövahendite poolest odavamalt. Olen hüdropressi abi kasutanud siis kui detaile on vaja teha enam kui üks.
Leevi


23 September Pühapäev, 2012 18:37
Profiil Veebileht
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Vasta teemale   [ 19 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.ee 3.0.9