1. leht 1-st

Pleki jätkamine

Postitatud: 21 September P, 2008 09:25
Postitas alopex
Siiani olen plekitööde keevitamisel kasutanud serv-servaga liitmist. Seda tööd on siis hea teha ,kui plekid on uued. Siiani olen tegelenud selliselt auto ukse raami taastamisega. Varsti aga tuleb tegelema hakata ukse välisplekiga. Selle uue ja vana pleki serv-servaga keevitamine on ikkagi päris raske kunsttükk. Ikka tuleb mõnes kohas auk siise ja siis pärast see keevisõmbluse lihvimisega ju oht plekk ka liiga õhukeseks lasta.
Tahaks küsida, mida arvatakse sellisest abilisest :

Pilt

sellega saab siis pleki serva valtsida selliselt ,et pärast tuleb teine plekk valtsitud servale peale panna ja läbi augu kinni keevitada. Sama aparaadiga saab teha ka auke. Minui arust oleks sellisel moel ukse välisplekki mugavam parandada. Pärast tinapahkliga üle ja peaks kestma külle.

Mida arvate???

Postitatud: 25 September N, 2008 18:30
Postitas Autorestauraator
Peaks ka mõne sõna kirjutama...

See tööriist paistab üsna hea tööriist olema. Pole ise küll kasutanud, aga kujutan ette küll, kuskohas seda kasutada saaks. Minu huvi tekkis rohkem perforaatori vastu, kuid kahjuks on see mõeldud ainult "S" lappimiste jaoks. Vahel oleks vaja teha aukusid servast kaugemale, nii 40 ... 50 mm pleki servast. See riist seda kahjuks ei võimalda. Ise olen kasutanud perforeerimiseks spets tange. Kuna need hiljuti töölepingu lõpetasid, siis tekkiski huvi.

Ukse katteplekki küll nii lappida ei soovita! Miks? sellepärast, et liide jääb "vedel", liigub kuigipalju. Isegi siis, kui serva ka kinni punktid! Soovitan siiski mõelda serv-serva vastu põkk-keevitust.
Ja plekkide vahele tekib rooste. Võin kindlalt väita, et hiljemalt paari aasta pärast on see lappimise koht läbi värvi näha!

Kas on sul katteplekk ukse küljes, või maha võetud? Tee sellest katteplekist mõni pilt, siis oskaks mingit nõu anda.

Postitatud: 27 September L, 2008 16:44
Postitas alopex
Selle tööriista peale hakkasin ma mõtlema sellepärast, et näiteks BMW esiukse katteplekk koosneb kahest osast ja on tehases paigaldatud serv-serva peale. Sellel parmpoolsel esiuksel on näha väljast pleki jätkamise koht

Pilt

ja nüüd siis natuke sama asi lähemalt

Pilt

ja see koht siis ka ukse seest

Pilt

Hetkel on minu autol tagumine uks sellises seisus, et on välja lõigatud koht, mida on vaja asendada.

Pilt

Nüüd siis olekski vaja teha otsus, kuidas uus plekk ühendada. Kas serv servaga , või siis plekk pleki peale. Olen arvamisel ,et nii mõlemil moodusel on nii plusse ja miinuseid. Serv-serva tehes kardan ehk kõige rohekm seda, et ka osavusest jätkub. Mida soovitate?

Postitatud: 27 September L, 2008 21:55
Postitas Autorestauraator
Minu ettepanek:

esiuksel, seal kus on "S" liitega jätkatud plekk, tuleks lahendada nii, nagu originaalil. Selleks võtte täpsed mõõdud, siis plekid lahti võtta, servad ära remontida, aga need juba serv-serva vastu, põkk-keevitusega ja siis plekid uuesti kokku keevitada.

Tagauksel aga lappida ikkagi serv serva vastu.

Saan aru, et sul võib tekkida kõhklusi, kas ikka saad hakkama...
Oleksin nõus sind selles asjas aitama. Kuidas seda korraldada, .... ?
Mõtlen nii, et sinu eest seda ära teha ei tahaks. Kui aga saan sinule julgust süstida, nii et sa edaspidi ise hakkama saad, siis oleksin nõus oma aega panustama.

Võib-olla leidub veel huvilisi, kellel samasugused mured?
Kui sa selle uksega minu juurde tuleksid, võiks teha õppepäeva? Siin võiks asjast huvitatuid ümber olla kasvõi 6 ... 7 inimest.