1. leht 1-st

Wanderer W23 Gläser (1938)

Postitatud: 03 Aprill P, 2011 09:32
Postitas alopex
Tere Märt,
olen alati mõelnud ja nüüd äkki annad teada, kuidas sa tead näiteks auto raami taastamisel seda,
1.Kuhu läheb pairuumi põhja kiinitus ?
2.Pidurisüsteemi kinnitamiseks vajalikud kronsteinid ?
3.Kaitseraua kinnitusmutrid?
jne
jne

Raam ju ikkagi vana ja väsinud ja olnud mitmete külaseppade remontida, seega ega pisidetailides originaalasju küljes pole .

Jaak

Re: Wanderer W23 Gläser (1938)

Postitatud: 03 Aprill P, 2011 10:18
Postitas Autorestauraator
alopex kirjutas:Tere Märt,
olen alati mõelnud ja nüüd äkki annad teada, kuidas sa tead näiteks auto....

Ega ei teagi...
Auto kere taastamine on tegelikult üks suur improviseerimine. Mida ei tea, tuleb teha kas sisetunde, oma parema äratundmise või mine tea, veel mille järgi.

Olen küll püüdnud vanu osasid maksimaalselt säilitada, niikaua kui võimalik. Allolevalt pildilt on näha, et vanad tükid on veel koos:


Pilt

Aga nagu isegi tõdesid, need on ju juba kümneid kordi ringi tehtud!
Tavaliselt on mul ka mingit kirjandust soetatud, aga ega sealt väga midagi võtta pole. Paremal juhul saab telgede vahe mõõdu või midagi sellist.

Nii et see on tegelikult loominguline protsess ja see mulle selle töö juures just meeldib.

Tähtis on see, et lõpptulemus tuleks usutav!

Postitatud: 03 Aprill P, 2011 11:07
Postitas alopex
Igatahes sinu usutav jutt on nii usutav, et minu arvasin ,et sul on täielik tehase jooniste komplekt, kus millimeetripealt kirjas, kus midagi asub.
Aga nüüd asi selge, tuleb osata improviseerida :D ja arvestama ka sellega, et võib juhtuda, et midagi peab ka ümber tegema.

Postitatud: 03 Aprill P, 2011 12:45
Postitas Autorestauraator
alopex kirjutas:... ja arvestama ka sellega, et võib juhtuda, et midagi peab ka ümber tegema.
On seda ümbertegemistki ette tulnud. Viimasel ajal siiski järjest vähem, kuna oskan mingil määral juba võimalikke probleeme ette näha.

Autokere taastamise juures kõige olulisemad asjad:

- plekipinnad jooksevad sujuvalt;
- uste ja luukide vahed on ühesugused;
- uksed, luugid liiguvad ja sulguvad ilma probleemideta.

Kui need asjad on korras, siis detailides saab juba improviseerida. Seda mittevilunud silm ei märka ja tavaliselt need, detailid, ongi eri meestel erinevalt lahendatud. Vähemalt niipalju kui mina näinud olen.

Kui ma mõnda taastatud autokeret vaatama lähen, siis need loetletud, kõige olulisemad asjad on juba kaugelt näha, mind huvitavad siis palju rohkem need nurgatagused.

Postitatud: 06 Aprill K, 2011 09:23
Postitas Aspelund
Vaadates neid ukseplekkide pilte, kus plekk meenutab Lõuna-Eesti kuppelmaastikku, on tunne, et seal vist tuleb kõik uus teha? Dekoratiivjoon on vist ainus, mida kasutada annab.

Tarmo

Postitatud: 06 Aprill K, 2011 21:21
Postitas Autorestauraator
Midagi sarnast sai juba tehtud:

Pilt

Postitatud: 16 Aprill L, 2011 22:19
Postitas VeikoS
Autorestauraator kirjutas: Varsti said aga vanad varud otsa ja läksin poodi, et varusid täiendada. Poes selgus, et kuna see värvieemaldaja sisaldab ikka tervisele liiga kahjulikke aineid, on tootmine lõpetatud. Mida asemele pakutakse? Selgus, et midagi tõhusat ei olegi... Pakutakse Lätis toodetud materjali Krasas nonemejs:

Pilt
Seda Wenflexi on veel hetkel Kaare tee Espakis saada, hirmus, et enam ei toodeta, ostsin igaks juhuks kaks purki tagavaraks, minust jäi sinna veel kümmekond purki.

Re: Wanderer W23 Gläser (1938)

Postitatud: 13 Oktoober L, 2012 22:05
Postitas alopex
Tere,
milline on su plaan neid esimesi poritiibasid taastada ? Need ju samuti sõelapõhi, samas mõõtudelt hoopis suuremad. Probleemiks ka erineva kalded ja painded .

Re: Wanderer W23 Gläser (1938)

Postitatud: 14 Oktoober P, 2012 10:09
Postitas Autorestauraator
alopex kirjutas:Tere,
milline on su plaan neid esimesi poritiibasid taastada ? Need ju samuti sõelapõhi, samas mõõtudelt hoopis suuremad. Probleemiks ka erineva kalded ja painded .
Minu plaan oli uued teha. Mina teeksin samasuguse ribi-puidust mudeli ette.

Miks?
Esiteks on lihtsalt huvi, kas saan hakkama... arvan, et saan.
Teiseks, mingi väike osa jääks ikka originaalist ka alles. Nii saab öelda, et on restaureeritud, pole koopiat valmistanud. Sisuliselt vahet muidugi pole ja uut tehes jääb tulemus parem, minu arvates.

Tegelik seis on praegu sellline, et pakuti "uusi". Kuna hind oli marginaalne, ostis omanik need ära. Mina neid veel näinud ei ole, aga kardan, et ega väga suurt vahet pole. Eks näis, võibolla on head...
Minu arvates pole suurt vahet, kas uut plekki on mõned ruut-detsimeetrid rohkem või vähem. Kui vana plekki jääb vähem, on tulemus minu arvates parem, kuna roostepesadega kohti jääb vähem:

Pilt