7. Käigukasti tunnel ja rist-tala.
-------------------------------------------
Sidurikoja ja käigukasti pealne plekk-tunnel koosneb sellel masinal kahest osast: esimene osa on koos jalgealuse kaldpõrandaga, teine osa aga käigukangi august tagapool.
Jalgealune kaldpõrand oli suhteliselt heas korras. Päris kohe peale puhastamist see siiski kasutuskõlblik ei olnud. Plekk oli üsna kõver, aga peale väikest "tuuningut" on päris hea. Igal juhul keevitada või lappida seda vaja ei olnud. Tagumine pool, see mis jääb käigukangi august tahapoole, oli ka üsna lopergune, aga sellegi sai päris ilusaks teha. Mõningaid defekte on ainult päris tagaosas, ilmselt tuleb sinna uus serv teha:
Asi on selles, et see plekk kinnitub rist-talale ainult kahe kuuemillimeetrilise poldiga. Ülevalt on tunnel kinnituseta. Ilmselt peab pleki ja rist-tala vahele mingi tihend käima, aga seda pole olnud ja plekk on üsna õhukeseks kulunud. No see on väike töö, sellega saab hakkama.
Keerulisem oli lugu rist-talaga. Kaugelt vaadates tundus, et ehk pääseb väiksema remondiga.
Täpsemal uurimisel selgus siiski mitu olulist viga. Esiteks on tala kõver. Küll mitte allapoole vajunud, aga ülespoole! Selline asi on tõenäoliselt tingitud sellest, et seda on auto alt tungrauaga tõstetud. Kui hakkasin seda tala sirgeks suruma, kostis õige ähvardavat rooste praginat. Tala jäikus pole enam piisav.
Teiseks oli mitmes kohas "kahtlaseid" defekte ja deformatsioone:
Otsustasin tala lahti lõigata ja siis paistab, mida saab jätta ja mis tuleb välja vahetada.
Selgus niisugune asi, et see kaare osa, kui seda natuke remontida, on ainuke, mida saaks säilitada.
Tegin sellele kaarele korraliku puhastuse ka seestpoolt, mõned lappimised ja uued servad äralõigatud servade asemele:
Niimoodi, jupp-haaval hakkab uus tala ilmet võtma:
Nüüd veel alumine plekk, otsad, millega tala külgmiste puit-talade külge kinnitub ja plaadid keermete jaoks:
Käigukasti tunneli tagumise otsa lõikasin umbes 10 mm pikkuses maha ja keevitasin uue pleki asemele:
Nüüd pikkus õigesse mõõtu, all servas uued kinnitusaugud ja valmis ta ongi.
Rist-tala „plaadistatud“ aukudesse lõikasin keermed. Sinna keeratakse põranda kinnituskruvid. Ei oskagi päris täpselt öelda, kas eesistuja jalgealune on olnud puidust või plekist?
Nüüd ootab järjekorras kardaani tunnel ja keskosa põrand.
7. Käigukasti tunnel ja rist-tala.
Sõnum
Autor
-
- VVK liige
- Postitusi: 3027
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Mine “Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]”
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum