1. leht 1-st

12. Tagumised rattakoopad.

Postitatud: 02 Juuli K, 2008 18:29
Postitas Autorestauraator
12. Tagumised rattakoopad.

Kangesti oleks tahtnud originaalrattakoopad tagaosa küljest lahti võtta. Mingid keerukalt valmistatavad kumerused oleks saanud kindlasti ära kasutada. Aga tagaosa oleks ära lagunenud... uurisin seda võimalust päris pikalt, aga otsustasin, et terviklikust tagaosast on rohkem kasu, kui mõnest rattakoopa tükikesest.
Järelikult tuleb rattakoopa replikad teha.

Tuleks valmistada puidust rattakoopa mudel, mis originaalrattakoopasse võimalikult hästi sobiks. Wanderer W23 tagumine rattakoobas koosneb nagu kahest osast. Esimene pool on kumer, tagumine pool kantis servaga. Esimesena asusin nende kumerate kallale.

Pilt

Valmistasin poritiiva koopa jäljendi. Siis läksin ehitusmaterjalipoodi ja tõin hunniku 2cm liimkilpi. Tikksaag, kruvid, kruvikeeraja.... nagu tisleritöökojas!

Pilt

Mudeli tegin sellise arvestusega, et saan samu detaile ka teise poole jaoks kasutada.

Pilt

Valmis mudel peab sobima vanasse rattakoopasse.

Pilt

Kui mudel valmis, hakkasin väikestest plekitükkidest rattakoobast kokku keevitama. Püüdsin
nendele plekitükkidele enne ka vajaliku kumeruse anda.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kui üks pool valmis, võtsin mudeli koost lahti ja panin teistpidi kokku, teise poole jaoks:
Valmis rattakoobast proovisin juba ka oma kohale sobitada:

Pilt

Analoogselt valmis ka teise poole koobas:

Pilt

Pilt

Rattakoobaste tagumised pooled on natuke teistmoodi tehtud. Mudeli valmistamine ei olnud väga keeruline.

Pilt

Koobas ise pannakse kokku kahest küllalt lihtsast plekist. Küljetükil on vaja äär umbes 20mm laiuselt ära keerata:

Pilt

Proovin küljepleki sobivust:

Pilt

Pealmine plekk tuleb mudeli kujuga kokku sobitada:

Pilt

Kui kõik sobib, keevitan kinni läbi aukude, imiteerides punktkeevitust.

Nüüd mudel teistpidi kokku:

Pilt

Teine koobas peegelpildis:

Pilt

Kogu komplekt näeb välja nii:

Pilt